۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین فرهنگ ایثار و شهادت رمز پیروزی و تثبیت انقلاب بود
کد خبر: ۱۴۸۲۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۸ ساعت: ۱۴:۴۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین:

فرهنگ ایثار و شهادت رمز پیروزی و تثبیت انقلاب بود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به اهمیت نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت طلبی در جامعه گفت: مهم‌ترین مولفه پیروزی و تثبیت انقلاب و نظام، فرهنگ ایثار و شهادت بود.

فرهنگ ایثار و شهادت رمز پیروزی و تثبیت انقلاب بود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، پیش کنگره 36 هزار شهید دانش‌آموز سراسر کشور، ظهر امروز(سه شنبه) با حضور مسئولان استانی در سالن اجتماعات دبیرستان پاسداران قزوین برگزار شد.

غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: 22 اسفند، سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) به نام روز شهدا نامگذاری شده است و برنامه 30 گانه‌ای برای این ایام تدارک دیده شده است.

وی افزود: در زمان تاسیس این نهاد، تعداد شهدا و جانبازان و ایثارگران بسیار محدود بود و ضرورت تاسیس نهادی مستقل جهت رسیدگی به جامعه ایثارگران احساس نمی‌شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین خاطرنشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران صرفا یک نهاد خدماتی نیست و اگر به نمایندگی از نظام، خدماتی به جامعه ایثارگران ارائه می‌شود قابل قیاس با ایثار و فداکاری و از خود گذشتگی آنها نیست.

وی فلسفه تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران را احیای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برشمرد و افزود: مولفه موثر در پیروزی، تثبیت انقلاب و نظام و در همه حوادث پس از انقلاب و 8 سال جنگ تحمیلی، فرهنگ ایثار و شهادت بود.

حقایق‌پور تصریح کرد: توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در امتداد فرهنگ عاشورا می‌باشد کار بسیار بزرگی است که از عهده یک نهاد برنمی‌آید و سایر دستگاه‌های اجرایی نیز باید در این زمینه همکاری داشته باشند که در این راستا آموزش و پرورش، همکاری بسیار نزدیکی با بنیاد شهید و امور ایثارگران دارد.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام به منظور تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با سیره شهدا در مدارس اجرا می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین عنوان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا در واقع یک برنامه فرهنگی و ترویجی و با هدف قدردانی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از خانواده 34 شهید دانش‌آموز دبیرستان پاسداران تجلیل شد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان