۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین حرکت جالب عابدزاده در آسیا / محرومیت عجیب جادوگر پس از درگیری با مایلی کهن
کد خبر: ۱۴۸۱۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۸ ساعت: ۱۲:۳۸ ↗ لینک کوتاه

تقویم روزانه فوتبال

حرکت جالب عابدزاده در آسیا / محرومیت عجیب جادوگر پس از درگیری با مایلی کهن

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال که در چنین روزی رخ داده است اختصاص دارد.

حرکت جالب عابدزاده در آسیا / محرومیت عجیب جادوگر پس از درگیری با مایلی کهن
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، در تقویم امروز به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در تاریخ ۱۸ اسفند (۸مارس) رخ داده است ، میپردازیم.

* حرکت جالب عابدزاده در آسیا
۱۸ اسفند ۱۳۷۵، پرسپولیس در نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا به مصاف پوهانگ کره جنوبی رفت و سه بر یک مغلوب شد.
گل پرسپولیس را در این بازی خداداد عزیزی در دقیقه ۸۷ زد که به عنوان یار کمکی به پرسپولیس پیوسته بود. همچنین پرسپولیس از دقیقه ۷۵ با اخراج رهبری فرد ۱۰ نفره شد.
از نکات جالب این مسابقه حرکت احمدرضا عابدزاده بود که بعد از مصدوم شدن بازیکن حریف ، پاهای آن بازیکن را گرفت و او را به بیرون کشید و از زمین مسابقه خارج کرد.

* محرومیت عجیب علی کریمی
۱۸ اسفند ۱۳۸۸، علی کریمی پس از جنجال در دیدار استیل آذین و سایپا دو جلسه محروم و ۱۰ میلیون تومان جریمه شد. در آن مسابقه علی کریمی پس گذشتن از دو بازیکن سایپا توپ را به حسین کعبی رساند
سپس مجيد ايوبي در حركتي عجيب با آرنج به پهلوي سمت راست كريمي كوبيد و شماره هشت استيل‌آذين‌ را متوقف كرد. كريمي كه از شدت درد به خود مي‌پيچيد با عصبانيت با دست به سينه ايوبي زد. محمد مايلي‌كهن، سرمربي سايپا فاصله نيمكت اين تيم تا استيل‌آذين‌ را در عرض چند ثانيه طي كرد و پس از ورود به زمين ضربه‌اي به علي كريمي زد. البته اين پايان اتفاقات نبود چون مايلي‌كهن پس از كريمي به سراغ مسعود مرادي (داور مسابقه) رفت تا از خجالت او هم درآيد و اگر دخالت استيلي و فرياد شيران نبود، چه بسا كه اتفاقات ناگوارتري نيز به وجود مي‌آمد. مايلي‌كهن و ايوبي از بازي اخراج شدند. كريمي هم قبل از رفتن به بيمارستان اخراج شد اما نكته عجيب جايي بود كه با حكم كميته انضباطي علي كريمي از دو بازي محروم شد و قرار شد تا مبلغ 10 ميليون تومان نيز جريمه نقدي شود. در حالي كه ايوبي شروع كننده اتفاقات مربوطه به اين بازي با يك جلسه محروميت مواجه شد و جالب اينكه كميته انضباطي هيچ جريمه‌اي براي مايلي‌كهن در نظر نگرفت.

*پیروزی سرخابی ها در آسیا
۱۸ اسفند ۱۳۸۱، پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا تیم الطلبه عراق را با یک گل شکست داد. این مسابقه در تاشکند برگزار شد و تک گل شاگردان پروین را یحیی گل محمدی به ثمر رساند.
در همین روز استقلال دو بر یک السد قطر را شکست داد. این بازی در امارات و ورزشگاه العین برگزار شد. گلهای استقلال را سامره و خطیبی به ثمر رساندند.

* تولد ستاره بارسلونا
۸ مارس ۱۹۴۶، هوگو سوتیل ، ستاره سابق بارسلونا در کشور پرو به دنیا آمد.
او در پست هافبک تهاجمی بازی میکرد و مهارت بالایی در حمل توپ داشت طوری که او را با جرج بست مقایسه میکردند.
سوتیل فوتبال حرفه ای خود را از سال ۱۹۶۸ در کشور پرو آغاز کرد و در سال ۱۹۷۳ به بارسلونا پیوست و توانست همراه با یوهان کرایف در خط حمله بارسا بدرخشند و در همان فصل اول همراه با بارسا قهرمان لالیگا شد.این اولین قهرمانی بارسا در لیگ پس از ۱۴ سال بود.
وی تا سال ۱۹۷۷، در بارسلونا بازی کرد و سپس به کشورش بازگشت و تا سال ۱۹۸۶ در پرو فوتبال بازی کرد و سپس بازنشته شد. او در دو سال آخر فوتبالش به عنوان مربی بازیکن در باشگاه هایش فعالیت کرد.
سوتیل ۶۲ بازی ملی برای پرو انجام داد و ۱۸ گل به ثمر رساند. او در مسابقات جام کوپا آمریکا در سال ۱۹۷۵ درخشش فوق العاده ای داشت و همراه با پرو نایب قهرمان شد.

* دومین مسابقه انگلیس و ایرلند
۸ مارس ۱۸۷۳، تیم های انگلیس و اسکاتلند برای دومین بار در تاریخشان روبروی یکدیگر قرار و هر دو تیم توانستند اولین گلهای خود را به یکدیگر بزنند.
دو تیم در نوامبر سال گذشته اولین بازی را روبروی هم قرار گرفتند که به تساوی بدون گل رسیدند و سپس برای دومین بار در لندن به مصاف هم رفتند.
این مسابقه در حضور ۳ هزار تماشاگر برگزار شد و هر دو تیم با سیستمی دفاعی وارد زمین شدند. انگلیس با سیستم ۷-۲-۱ و اسکاتلند با سیستم ۶-۲-۲ بازی کردند. البته مسابقه پر گل بود و انگلیس با نتیجه چهار بر دو پیروز شد.

انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان