۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین سوختگی هشتمین علت مرگ زودهنگام در ایران/ ۱۸۰ هزار نفر در سال براثر سوختگی می‌سوزند یا فوت می‌شوند
کد خبر: ۱۴۸۱۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۸ ساعت: ۱۱:۱۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران:

سوختگی هشتمین علت مرگ زودهنگام در ایران/ ۱۸۰ هزار نفر در سال براثر سوختگی می‌سوزند یا فوت می‌شوند

رئیس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت:سوختگی هشتمین علت مرگ زودهنگام در ایران است.

سوختگی هشتمین علت مرگ زودهنگام در ایران/ ۱۸۰ هزار نفر در سال براثر سوختگی می‌سوزند یا فوت می‌شوند
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، محمد جواد فاطمی رئیس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران در دویست و چهل و پنجمین جلسه شورای شهر که به دعوت مرتضی طلایی در این جلسه شورا حضور پیدا کرده بود؛ به تشریح وضعیت سوختگی پرداخت و اظهار داشت: وضعیت سوختگی در کشور ما بسیار اسفناک است و سوختگی برای کشورهای فقیر است نه توسعه‌ یافته چراکه کشورهای توسعه یافته توانسته‌اند مشکل سوختگی را حل کنند.

رئیس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی با بیان این مطلب که هر ساله حدود ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار نفر در کشور ما می‌سوزند؛ افزود: از این تعداد ۳۰ هزار نفر بستری و ۳ هزار نفر می‌میرند و به عبارتی روزانه ۱۰ نفر بر اثر سوختگی در کشور فوت می‌کنند.

فاطمی با بیان این مطلب که ایران از نظر استاندارد سوختگی ۴۰ سال عقب‌تر از آمریکا و معادل سوختگی در سال ۱۹۷۰ در آمریکا است؛ گفت: در کشورهای پیشرفته به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر فقط ۵ نفر می‌میرند و این در حالی است که در کشور ما به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۴۰ نفر و در کشور اتیوپی نیز ۸۰ نفر فوت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در سال ۲۰۰۴، ۱۱ میلیون نفر بر اثر سوختگی در بیمارستان‌ها بستری شدند که در ایران از این تعداد ۲۸ تا ۳۰ هزار نفر در بیمارستان بستری شده بودند. در سال ۱۹۹۰ نیز در ایران دهمین علت مرگ زودهنگام (سوختگی) بوده است و در حال حاضر با دو پله سقوط سوختگی هشتمین علت مرگ زودهنگام در کشور است.

فاطمی با اشاره به اینکه حدودا هر درصد سوختگی ۵ میلیون تومان هزینه دارد؛ گفت: ۳۰ درصد سوختگی ۱۵۰ میلیون تومان و ۵۰ درصد سوختگی ۲۵۰ میلیون تومان هزینه نیاز دارد که برای هیچ کدام از بیماران این هزینه‌ها انجام نمی‌شود و یا اغلب آن‌ها فوت می‌کنند و یا بعد‌ها با عوارض ناشی از سوختگی مواجه می‌شوند چرا که هیچ کدام از این هزینه‌ها را بیمه پوشش نمی‌دهد و می‌گوید این عمل زیبایی است.

انتهای پیام/7008

منبع: ایلنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان