۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ثبت نام قطعی کفاشیان، تاج، عزیزی خادم، فتح الله زاده و آجرلو برای انتخابات فدراسیون فوتبال
کد خبر: ۱۴۸۰۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۸ ساعت: ۱۰:۱۷ ↗ لینک کوتاه

عابدینی خبر داد:

ثبت نام قطعی کفاشیان، تاج، عزیزی خادم، فتح الله زاده و آجرلو برای انتخابات فدراسیون فوتبال

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ ایران اظهار داشت که تاکنون ثبت نام علی کفاشیان، مهدی تاج، شهاب الدین عزیزی خادم، علی فتح الله زاده و مصطفی آجرلو برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال قطعی شده است.

ثبت نام قطعی کفاشیان، تاج، عزیزی خادم، فتح الله زاده و آجرلو برای انتخابات فدراسیون فوتبال
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، امیر عابدینی گفت: ثبت نام علی کفاشیان رئیس کنونی فدراسیون فوتبال، مهدی تاج رئیس سازمان لیگ، شهاب الدین عزیزی خادم عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، علی فتح الله زاده مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تهران و مصطفی آجرلو مدیرعامل اسبق باشگاه پاس در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال قطعی شده است و هریک از این افراد دست کم 10 برگه از اعضای مجمع فدراسیون را دارند.
ثبت نام برای انتخابات فدراسیون فوتبال از روز سه شنبه 11 اسفندماه آغاز شده و تا روز شنبه 22 اسفندماه جاری ادامه دارد.
براساس اساسنامه فدراسیون فوتبال هر فرد برای کسب نامزدی ریاست فدراسیون فوتبال باید دست کم 10 برگه از اعضای 77 نفری مجمع فدراسیون فوتبال را داشته باشد.
وی ابراز امیدواری کرد برگه های اعضای مجمع فدراسیون فوتبال به گونه ای بین نامزدهای ریاست این فدراسیون تقسیم شود که در نهایت هفت نفر بتوانند خود را کاندید کسب سکانداری فوتبال ایران کنند.
عابدینی گفت: اگر هفت نفر بتوانند نامزد فدراسیون فوتبال شوند، فرصت شناسایی و تجزیه و تحلیل برنامه ها و سیاست های آنها برای اعضای مجمع بهتر ممکن خواهد شد و هر اندازه برنامه های آنها قوی تر باشد، در نهایت به نفع فوتبال ایران خواهد بود.
وی اضافه کرد: تاکنون به طور عملی 50 برگه رای اعضای مجمع از سوی چهار نامزد ریاست کسب شده و حتی برخی از نامزدها بیش از 10 برگه دارند و تنها 2 نفر دیگر می توانند نامزد ریاست فدراسیون فوتبال شوند.
براساس اساسنامه فدراسیون فوتبال کارگروهی 3 نفره از مسئولان فدراسیون باید صلاحیت داوطلبان نشستن بر کرسی ریاست را ظرف 5 روز پس از اتمام زمان ثبت نام تایید کنند.
اعضای این کارگروه 3 نفره را علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال، علی فرشادمهر مسئول بخش حقوقی فدراسیون فوتبال و عبدی افتخاری مدیرکل برنامه ریزی و نظارت وزارت ورزش و جوانان تشکیل می دهند. هیات 3 نفره از مراجع ذی صلاح درباره نامزدها استعلام خواهد کرد ولی در عین حال حراست وزارت ورزش نیز درباره صلاحیت نامزدها نظر خواهد داد.

** برگ برنده در دستان کفاشیان
عضو هیات رئیسه سازمان لیگ در پاسخ به این سئوال که برخی از نامزدهای بالقوه ثبت نام خود را در انتخابات مشروط به ثبت نام نکردن علی کفاشیان کرده اند، گفت: کفاشیان مصمم به ثبت نام و شرکت در انتخابات است و این موضوع را نیز اعلام کرده است.
وی افزود: تجربه و خرد نشان می دهد که برگ برنده در مجمع فدراسیون فوتبال با کفاشیان است زیرا اصحاب فوتبال از عملکرد وی راضی بوده و به وی رای خواهند داد.
با این حال به نظر می رسد موضوع بازنشستگی علی کفاشیان و لزوم کسب مجوز از دولت می تواند یکی از موضوعاتی باشد که در زمان بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال مورد توجه قرار گیرد.
بر اساس مفاد ماده 41 قانون الحاق بر قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 1384 مجلس شورای اسلامی هر نوع به کارگیری افراد بازنشسته در دستگاه های اجرایی از جمله موسسات و نهادهای دولتی و غیر دولتی و شرکت های وابسته و تابع آن بدون اخذ مجوز از هیات وزیران ممنوع است.
سیدنصرالله سجادی معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان قبلا اعلام کرده بود که علی کفاشیان رئیس کنونی فدراسیون فوتبال برای ثبت نام مجدد در انتخابات این فدراسیون باید از دولت مجوز بگیرد.
وی افزود: قانون برای همه افراد یکسان است و وی نیز برای ثبت نام در انتخابات باید مجوز بگیرد.
با این حال علی کفاشیان در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد که همچون 2 دوره گذشته انتخابات فدراسیون فوتبال نیازی به کسب مجوز از هیات دولت برای ثبت نام در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ندارد.
وی افزود: من در دو دوره قبلی انتخابات فدراسیون فوتبال حضور داشتم و مجوزی هم برای این منظور نگرفتم زیرا با توجه به اساسنامه فدراسیون فوتبال نیازی به مجوز برای ثبت نام در انتخابات فدراسیون فوتبال ندارم.

** اتفاقات دیدار پرسپولیس - تراکتورسازی پیشواز چهارشنبه آخر سال بود
عضو هیات رئیسه سازمان لیگ ایران درباره اتفاقات حاشیه ای و پرتاب مواد آتش زا به درون زمین و نیمکت تراکتورسازی در دیدار روز یکشنبه پرسپولیس و تراکتورسازی گفت: خیلی وقت بود که در ورزشگاه های ایران صدای ترقه و پرتاب مواد آتش زا ندیده بودیم؛ ما در حال نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال هستیم و جوانان و نوجوانان به پیشواز این مراسم رفته بودند.
وی توضیح داد که اتفاقات این دیدار را اشتباه چند جوان و نوجوان دیده است و نه بیشتر.
عابدینی در عین حال درباره تبعات منفی این گونه از اقدامات در ورزشگاه های هشدار داد و گفت: تماشاگران عزیز باید توجه داشته باشند که این گونه اقدامات به ویژه در میادین ورزشی ایجاد خطر کرده و استفاده از لوازمی که بعضا برای شادی و شعف است، ضرر و زیانش برای فوتبال باشگاهی و ملی ایران بسیار بیشتر است.
دیدار روز گذشته پرسپولیس تهران و تراکتورسازی تبریز که با تساوی یک بر یک به پایان رسید، با حاشیه هایی همراه بود که متاسفانه در برخی از لحظات، بازی به دلیل پرتاب مواد آتش زا به درون زمین و همچنین پرتاب این مواد به سمت نیمکت تیم تراکتورسازی متوقف شد.
وی افزود: پرتاب مواد به سمت نیمکت تیم تراکتورسازی اقدام بسیار بدی بود زیرا به شخصه تجربه نشستن بر روی نیمکت را دارم و می دانم که صدای بسیار وحشتناکی را تولید می کند.
عضو هیات رئیسه سازمان لیگ درباره تاثیر این مساله بر رای کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره میزبانی از تیم های باشگاهی عربستان سعودی در ایران، گفت: نمایندگان AFC را باید توجیه کرد که این گونه اقدامات بیشتر جنبه سنتی داشته و مربوط به جشن چهارشنبه آخر سال است؛ این موضوع درباره مراسم سنتی گاوبازی و پرتاب گوجه در اسپانیا نیز صادق است.
عابدینی تاکید کرد که این موضوع بیشتر بخشی از سنت های ایرانیان در چهارشنبه آخر سال بوده و نباید آن را بزرگ کرد.
وی در عین حال خواستار تجزیه و تحلیل این موضوع شد و گفت که باید دید که چگونه ماموران حفاظت ورزشگاه که تماشاچیان را قبل از ورود به ورزشگاه می گردند، متوجه ورود این مواد نشده و جلوی ورود آن را نگرفته اند؟

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان