۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین جلد سوم کتاب "فار" رونمایی می‌شود
کد خبر: ۱۴۸۰۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۸ ساعت: ۸:۴۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان:

جلد سوم کتاب "فار" رونمایی می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: جلد سوم کتاب "فار" شامل گزیده‌ای از مجموعه وصایای شهدای استان قزوین در روز بزرگداشت شهدا رونمایی می‌شود.

جلد سوم کتاب "فار" رونمایی می‌شود
غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، با اشاره به فعالیت 56 حسینیه شهید در سطح استان اظهار کرد: در طول سال هم‌زمان با مناسبت‌های مختلف، برنامه‌های ترویجی و فرهنگی مهمی در حسینیه‌های شهید استان برگزار می‌شود.

وی در ادامه با تشریح برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا افزود: برگزاری مراسم شب‌های قرآنی به مدت 6 شب در 6 حسینیه‌ شهید سطح استان، یکی از برنامه‌های این نهاد به مناسبت روز بزرگداشت شهداست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین خاطرنشان کرد: تجلیل از مدیران فعال در تحقق برنامه‌های بنیاد، برگزاری مراسم صبحگاه شاهدان در مدارس استان با همکاری اداره آموزش و پرورش جهت آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت و سیره شهدا از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام است.

وجود 110 نخبه شاهد و ایثارگر در قزوین
وی با اشاره به دیگر اقدامات پیش‌بینی شده عنوان کرد: در سال جاری نیز به مناسبت روز بزرگداشت شهدا و درختکاری با همکاری و مشارکت جهاد کشاورزی، توسط عموم مردم، نهال‌های مثمر به نام و یاد شهدای قزوین در منازل‌شان غرس می‌شود.

حقایق‌پور تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند در وقت اداری 17 تا 22 اسفند ماه سال جاری با مراجعه به گلزار شهدا و پر کردن فرم شناسنامه شهید و تحویل آن به بنیاد شهید و امور ایثارگران، به نام شهید مورد نظر خود، نهال دریافت و غرس کنند.

وی با اشاره به برگزاری همایش هم اندیشی نخبگان و صاحب‌نظران ایثارگر با استاندار قزوین گفت: در استان قزوین 110 نخبه شاهد و ایثارگر داریم که در حوزه‌های مختلف صاحب‌نظر هستند و می‌توان از ظرفیت این افراد به شکل شایسته‌ای بهره‌مند شد.

اعزام پیام‌ آوران ایثار به مدارس برای بیان خاطرات
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از هماهنگی جهت اعزام پیام‌ آوران ایثار به مدارس برای بیان خاطرات خبر داد و گفت: برای اینکار برای 50 نفر از ایثارگران در دو مرحله کلاس‌های آموزشی برگزار شد تا در این ایام با اعزام به مراکز آموزشی و از جمله مدارس به بیان خاطرات در مباحث ایثار و شهادت بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: رونمایی از جلد سوم کتاب فار شامل گزیده‌ای از مجموعه وصایای شهدای استان قزوین از جمله برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در روز بزرگداشت شهدا است.

حقایق‌پورعنوان کرد: غبارروبی و گلباران گلزار شهدا، یادواره‌ شهدای اسفند ماه قزوین، دومین همایش جبهه مجازی در سطح کشور، تجلیل از دانشجویان شاهد و ایثارگر استان در دانشگاه علوم پزشکی قزوین، سخنرانی مدیرکل و روسای شهرستان‌ها در مصلی‌های نماز جمعه 21 اسفند ماه و همایش دوچرخه‌سواری از برنامه‌های دیگر بنیاد است.

وی تصریح کرد: برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی و بنیاد شهید در گلزار شهدا، برگزاری مسابقات رالی ایثارگران استان، همایش پیش کنگره بزرگداشت 36 هزار دانش آموز کشور 18 اسفند در دبیرستان پاسداران، همایش مادران و همسران شهدا به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و مراسم زیارت عاشورا در جوار آرامگاه‌های شهدای گمنام در استان قزوین در ایام برگزار می‌شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان