۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین از کاهش نرخ بلیط نوروزی برج میلاد تا حمایت از کودکان کار
کد خبر: ۱۴۷۷۹۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

از کاهش نرخ بلیط نوروزی برج میلاد تا حمایت از کودکان کار

مدیرعامل برج میلاد ضمن تشریح ویژه برنامه‌های نوروزی این برج از ایجاد کمپین (در دسترس خانواده) خبر داد.

از کاهش نرخ بلیط نوروزی برج میلاد تا حمایت از کودکان کار

مدیرعامل برج میلاد ضمن تشریح ویژه برنامه‌های نوروزی این برج از ایجاد کمپین (در دسترس خانواده) خبر داد.

به گزارش خبرنگار «شهری» صبح قزوین ( صبح قزوین شریفی ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری که به منظور تشریح عملکرد برج میلاد برگزار شد، گفت: برج میلاد با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها سلسله برنامه‌هایی را برگزار کرد که در نوروز، تابستان، ماه رمضان، محرم و صفر اجرایی شد.

وی با بیان این که در سال 94 سعی داشتیم که کیفی‌سازی برنامه‌های فرهنگی و غنی‌سازی اوقات فراغت را در دستور کار خود قرار دهیم، گفت: بر همین اساس برنامه‌های برج میلاد را در سه سطح تهران، کشور و بین‌الملل دسته‌بندی کردیم.

مدیرعامل برج میلاد با بیان این که ویژه برنامه‌های تابستان امسال برج میلاد در 100 روز اجرایی شد، افزود: برنامه‌های تابستان امسال برج میلاد در قالب 5 بخش شهر هنر، شهر عاشقی، شهر نشاط، شهربانو و شهر علم برگزار شد که برنامه‌های تخصصی در خصوص غنی‌سازی اوقات فراغت افراد را با محوریت خانواده‌ها برگزار کردیم.

شریفی با بیان این که برج میلاد تهران به ایتام و قشر محروم جامعه نیز توجه ویژه‌ای داشته است، گفت: درهفته یک روز برج میلاد در خدمت موسسات خیریه و ایتام است تا ضمن بازدید رایگان نسبت به غنی سازی اوقات فراغت آنها اقدام کنند و سهم کوچکی در حمایت از این قشر محروم ایفا کنند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری روز و هفته‌های فرهنگی کشورهای مختلف در برج میلاد ادامه داد:‌ برگزاری هفته‌های فرهنگی با استقبال زیاد مردم روبرو بود به گونه‌ای که شاهد رشد 71 درصدی هیات‌های رسمی بازدید کننده از برج میلاد بوده‌ایم و برج میلاد به قطب گردشگری تبدیل شد.

وی با بیان این که در برنامه‌های سال 94 کیفی‌سازی خدمات و برنامه‌ها را در دستور کار قرار دادیم، گفت: اولویت ما ارتقاء ارائه خدمات بازدید به مردم علی‌الخصوص مردم پایتخت است و با اقداماتی که صورت خواهد گرفت در سال 95 شاهد افزایش سرعت ارائه خدمات خواهیم بود.

شریفی با اشاره به ایام سوگواری فاطمیه گفت: به این مناسبت ورک‌شاپ خطاطی حورا در گالری برج میلاد در حال برگزاری است و علاقمندان می‌توانند در 22اسفند ماه که مراسم افتتاحیه این نمایشگاه است از این آثار بازدید کنند.

وی همچنین در خصوص ویژه برنامه‌های نوروزی برج میلاد نیز با بیان این که امسال ویژه برنامه‌های برج میلاد با شعار نو روزگار برگزار خواهد شد، گفت: سال قبل از بیست و ششم اسفند ماه تا دوازدهم فروردین ویژه برنامه‌های نوروز برگزار می‌شد اما امسال از دوم فروردین تا دوازدهم فروردین به مدت 11 روز از ساعت 9 الی 22 میزبان مردم خواهیم بود البته در روزهای انتهایی سال و روز اول و سیزدهم فروردین بازدید از برج میلاد امکان‌پذیر است؛ اما ویژه برنامه‌ها از دوم تا دوازدهم برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که ستاد گردشگری شهر تهران بر تدابیر شهردار تهران تشکیل شده و برج میلاد نیز در ذیل برنامه‌های این ستاد قرار دارد، ادامه داد: در نو روزگار امسال شهری با 20 غرفه فرهنگی، اجتماعی و ... تعبیه شده که خدماتی را به علاقمندان ارائه خواهد کرد و همچنین ویژه برنامه‌هایی در خصوص روز مادر و تولد حضرت زهرا (س) خواهیم داشت.

شریفی با تاکید بر این که برنامه‌های برج میلاد خانواده محور است، گفت: در برنامه‌های سال 95 سعی کردیم محیطی امن، آرام و با نشاط برای خانواده‌ها ایجاد کنیم.

مدیرعامل برج میلاد در ادامه نشست خبری خود با اعلام برگزاری کارگاه صنایع دستی در یکی از طبقات سازه برج میلاد 40 هنرمند برتر کشور از اقصی نقاط به برج میلاد آمده و به صورت ورک‌شاپ آثار خود را ارائه خواهند کرد.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه نوروز ملل با همکاری موسسه اکو خبر داد و تصریح کرد: کشورهای عضو اکو عکس نوروز و صنایع دستی خود را طی برگزاری نمایشگاهی در معرض نمایش گردشگران قرار خواهند داد.

وی با بیان این که موسیقی اقوام در محوطه بیرونی برج میلاد برگزار خواهد شد، گفت: در دوازدهم فروردین که روز جمهوری اسلامی است با همکاری صدا و سیما جشن بزرگ جمهوری اسلامی را در برج میلاد برگزار خواهیم کرد.

وی همچنین از حمایت برج میلاد از کودکان کار خبر داد و گفت: کودکان کاری که در سطح کوچه و خیابان موسیقی می‌نوازند ساماندهی شده و در شبهایی که قرار است در برج میلاد کنسرت برگزار شود می‌توانند محفل‌های کوچه‌نوازان خود را برگزار کنند و قطعات کوتاهی بنوازند.

وی همچنین از ایجاد کمپین (در دسترس خانواده) خبر داد و با اشاره به گسترش فضای مجازی در خانواده‌ها افزود: مردم می‌توانند در ایام نوروز و حتی در طول سال 95 به عضویت این کمپین درآمده و متعهد شوند که روز جمعه اول هر ماه اینترنت گوشی خود را خاموش کرده و عکس (در دسترس خانواده) را در قسمت پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود قرار دهند و قطعا مردم با حمایت از این کمپین می‌توانند نقش زیادی در توجه به خانواده‌هایشان ایجاد کنند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش تعداد بازدیدکنندگان در نوروز از برج میلاد و احتمال بروز حوادث در برج گفت: تمام تلاش مسئولان برج این است که کمترین حادثه‌ای نیز در این محوطه رخ ندهد؛ اما حجم و تراکم جمعیت به ویژه در ویژه برنامه‌ها مشکلاتی را ایجاد می‌کند که بر همین اساس تعداد نیروهای مراقبتی و دوربین‌ها افزایش یافته و همچنین مهار مکان‌هایی که امکان ایجاد خطر دارند نیز در دستور کار قرار گرفته هر چند نیز همکاری مردم لازم است.

وی در خصوص قیمت بلیط بازدید از برج میلاد گفت: برای افزایش تعرفه برنامه‌ای نداریم در طول نوروز نیز هماهنگی‌هایی با ستاد گردشگری صورت گرفته که تخفیف‌های یک روزه و نیم روزه پیش‌بینی شده و اعمال خواهد شد.

شریفی در خصوص حواشی حسابرسی از برج میلاد در شورای شهر نیز گفت: در برج میلاد شفافیت کاملی وجود دارد و تمام ضوابط و آیین‌نامه‌های مالی رعایت می‌شود و دفاعیات خود را به شورای شهر ارائه دادیم چرا که در موضوع بلیط سناریو از سفارش، چاپ و ... مشخص است و پول بلیط نیز به حساب خزانه شهرداری واریز می‌شود؛ اما در حسابرسی مشکل ما عدم ارائه اسناد و مدارک بود که بعدا این اسناد در اختیار حسابرس قرار گرفت.

وی در پاسخ به برخی شائبات مبنی بر عدم برگزاری مناقصه واحدهای تجاری برج میلاد نیز گفت: ماهانه یک الی دو مورد آگهی مناقصه برگزار می‌شود و عمده بخش‌های تجاری اجاره‌ای از طریق مناقصه و سیر مراحل قانونی واگذار می‌شود و ما ترک تشریفات نداریم و باید بگویم که پاسخ حسابرس را داده‌ایم و بسیاری از موضوعات که موجب گلایه بود مرتفع شده است .

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان