۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین پیکر شهید عین الله کلهر پس از ۲۹ سال، شناسایی شد
کد خبر: ۱۴۷۶۲۵ نویسنده: سرهنگ مهدی طاهرخانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۷ ساعت: ۱۲:۳۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین:

پیکر شهید عین الله کلهر پس از ۲۹ سال، شناسایی شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: به یاری خداوند در اسفند ماه سال جاری پیکر شهید کلهر توسط تیم تفحص کشف و به معراج الشهدا تهران منتقل شد.

پیکر شهید عین الله کلهر پس از ۲۹ سال، شناسایی شد

 سرهنگ مهدی طاهرخانی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، اظهار کرد: پیکر شهید عین الله کلهر پس از 30 شناسایی شد این شهید گرانقدر در جریان عملیات تفحص کمیته جستجوی مفقودین در ماه‌های اخیر کشف شد.

وی عنوان کرد: شهید عین الله کلهر متولد 20دی ماه 1342 است که چهارم دی ۱۳۶۵، در ام‌الرصاص عراق به شهادت رسید و اثری از پیکرش به دست نیامد.


طاهرخانی در ادامه افزود: شهید عین الله کلهر تا اول راهنمایی درس خواند و از سوی بسیج در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت.

این مسئول یاد آور شد: این شهید بزرگوار برای مقابله با دشمن متجاوز، به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شد و در دی ماه سال 1365 بر اثر درگیری با نیروهای بعثی به فیض شهادت نائل آمد که به علت شدت درگیری، پیکر مطهر این شهید در منطقه ماند.

مدیرکل حفظ آثار ابراز کرد:  به یاری خداوند در اسفند ماه سال جاری پیکر شهید کلهر توسط تیم تفحص کشف و به معراج الشهدا منتقل و با توجه به آزمایش دی.ان.ای خانواده شهید، توسط مرکز ژنتیک سپاه پاسداران شناسایی و مشخص شد پیکر مطهر متعلق به شهیدعین الله کلهر است.


طاهرخانی در پایان خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید عزیز در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در استان قزین انجام خواهد شد.

گفتنی است، استان قزوین از 22 تا 23 اسفندماه سال‌جاری میزبان 4 شهید والامقام است و مراسم تشییع و خاکسپاری آنان در نقاط مختلف این استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان