۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین گودرزی به من زنگ زد و گفت قرار است وزیر شوی / سپاهی هایی که کاربلد نیستند را در ورزش راه ندهید
کد خبر: ۱۴۷۶۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۷ ساعت: ۱۲:۳۰ ↗ لینک کوتاه

عزم جدی دادکان برای ریاست فدراسیون فوتبال؛

گودرزی به من زنگ زد و گفت قرار است وزیر شوی / سپاهی هایی که کاربلد نیستند را در ورزش راه ندهید

رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: آقای کفاشیان در این هشت ‌سال نتوانست حق فوتبال را بگیرد و حق فوتبال را ضعیف کرد.

گودرزی به من زنگ زد و گفت قرار است وزیر شوی / سپاهی هایی که کاربلد نیستند را در ورزش راه ندهید
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، در روزهایی که ثبت‌نام برای ریاست فدراسیون فوتبال آغاز شده است، هر روز درباره افرادی که می‌خواهند برای این پست کاندیدا شوند، گمانه‌زنی‌های مختلفی در محافل خبری می‌شوند.

روز گذشته در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مراسم تجلیل از قهرمانان این دانشگاه در رشته‌های مختلف برگزار شد. بعد از این مراسم محمد دادکان معاونت ورزشی دانشگاه آزاد که هر روز صحبت‌هایی از حضور دوباره‌اش در فدراسیون فوتبال شنیده می‌شود، رودرروی خبرنگاران نشست و به سؤالات آنها جواب داد.

دادکان اعلام کرد اگر شرایط مهیا باشد، برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت‌نام می‌کند. این صحبت او البته حرف جدیدی نیست، ولی لحن دیروز رئیس پیشین نشان می‌داد او به فکر حضور در انتخابات است.

وی در جمع خبرنگاران گفت: «می‌خواهم بین شما خبرنگاران، دو چیز را یادگاری بگذارم و خواهش من این است که حرف من را همین‌گونه که می‌گویم بنویسید. دو چیز هست در این مملکت که مسئولان باید بدانند:

١- این تحصیل‌کرده‌های ورزشی که اکثریت آنها هیچ چیز از ورزش نمی‌دانند را نگذارید سر کار بیایند. اینها یک گروه هستند که می‌آیند سر کار و فقط میزها را اشغال می‌کنند. برای شما قسم جلاله می‌خورم بروید به این افراد بگویید تا به حال چه کار کرده‌اید؟ یک اتاق توانسته‌اید بگیرید؟ منظور من با کسانی است که مدیریت ورزش را نمی‌دانند، تحصیل‌کرده‌ای که کاربلد است، موافق سرکارآمدنش هستم.

٢- شاید یک روزی من نباشم و تنها کسی باشم که در مملکت این حرف را زده‌ام. این ارتشی‌ها و سپاهی‌هایی که کاربلد نیستند را در ورزش راه ندهید. کار را دست سپاهی‌ای که کار را بلد است بدهید. مثل یعقوبی، سردار جلالی و داورزنی. خود من می‌آیم برای این افراد سینه می‌زنم ولی این افرادی که می‌آیند و هیچ کاری بلد نیستند و جا را می‌گیرند و همه‌جا کاندیدا می‌شوند، خداییش نگذارید کار دست این آدم‌ها بیفتد.

به پیغمبر رانت و فساد ورزش برای این دو قشری است که گفتم. مدرک دکترا را می‌گیرد و می‌گوید حالا به من کار بدهید. ٣٠ سال می‌آید و می‌ماند؛ هر کسی هم رئیس می‌شود این آدم‌ها صبح در اتاق او هستند و به او تبریک می‌گویند. بروید در روزنامه‌ها ببینید این آقایی که برای وزارت ورزش نامزد شد و رأی نیاورد، تحصیل‌کرده‌ها در مورد او چه می‌نوشتند که ما با این آدم سلام و علیک کردیم، مثل قبلی‌ها نیست و دیگر مثل این آدم نمی‌آید. آنها نمی‌دانستند که این آدم رأی نمی‌آورد.

ولی همین افراد دوستان ٣٠ ساله خود را کنار گذاشتند. چرا؟ من خودم را می‌گویم. من هر زمان به ورزش برگردم یکی از این آدم‌ها را نمی‌آورم. حرف‌های من واقعیت است چون که نمی‌آیند مدیریت کنند، می‌آیند این میز را بگیرند و پشت این میز بنشینند و بروند در خاطرات خود بنویسند ١٠ سال اینجا بودم، پنج سال پرچم‌دار بودم، چهار سال کمیته ملی المپیک بودم. خدمتت چی بوده دوست عزیز؟ نگذارید مسئولان گول بخورند. نکنید این کار را و نگذارید این افراد سر کار بیایند.»

دادکان از نامزدشدنش به‌عنوان یکی از گزینه‌های دولت برای وزارت ورزش و جوانان و همچنین بحث‌های روز انتخابات فدراسیون فوتبال صحبت کرد که در ادامه می خوانید:

* ‌شما در نمایشگاه مطبوعات در آبان ماه گفتید باید شرایطی مهیا شود تا به فوتبال برگردم. حالا که حدود چهار ماه از آن روز می‌گذرد و مهلت نام‌نویسی انتخابات فدراسیون فوتبال در حال پایان است، آیا شرایط برای شما فراهم شده است؟
- منظور از مهیاشدن شرایط این است که مسئولان بخواهند فوتبال از این حالتی که درحال‌حاضر در آن قرار دارد، خارج شود. فوتبال درآمدزا شود، حق پخش آن را بدهند و فوتبال بتواند برای خودش، خودش تصمیم بگیرد. این حرفی را هم که الان می‌زنم، حتما بنویسید. کسانی که درحال‌حاضر در مجامع هستند و حق رأی دارند، این افراد هم خودشان تلاش کنند برای اینکه کسی بیاید که شرایطش را داشته باشد و بتواند فوتبال را اداره کند.

* پیش از این درباره حمایت رئیس دولت اصلاحات از خود صحبت کردید. فکر می‌کنید اگر به فوتبال برگردید، آن حمایتی که در آن روزها از شما می‌شد باز هم از شما بشود؟
- خواهش می‌کنم همین جمله‌ای که می‌گویم را بنویسید. رئیس دولت اصلاحات خیلی از بنده حمایت می‌کرد و همین جا می‌گویم مخلص ایشان هم هستم. ایشان از من خیلی حمایت کرد و به بنده نشان لیاقت و مدیریت هم داد.

* همان زمان مطرح شد که شما منتظر چراغ سبز دولت هستید تا در انتخابات ثبت‌نام کنید؛ شما امیدوار هستید در این مدتی که برای ثبت‌نام ریاست فدراسیون فوتبال زمان باقی مانده است، از طرف دولت با شما تماسی گرفته شود تا به فوتبال برگردید؟
- اصلا به دنبال این موضوع نیستم که از طرف دولت با من تماسی گرفته شود یا نشود. به دنبال این هستم که اگر کمکی را می‌توانم بکنم، انجام دهم.

* ‌برخی منتقدان بر این باورند که اگر دولت از محمد دادکان حمایت کند، دخالت سیاست در ورزش می‌شود. چه نظری در مورد این موضوع دارید؟
- من هیچ وقت این حرف را نزدم. یک خبرنگار در نمایشگاه مطبوعات از بنده سؤال کرد دولت قبل به شما گفت برگرد ولی برای انتخابات فدراسیون فوتبال نیامدید؛ اگر این دولت بخواهد می‌آیید؟ من به او گفتم دولت بیاید حرف ما را گوش بدهد و ببیند اشکال کار کجاست. آن‌موقع اگر حرف ما را گوش کردند ما می‌آییم. اما اگر دولت نخواهد، مردم نخواهند و شما رسانه‌ها نخواهید، مطمئن باشید کسی موفق نمی‌شود. دولت باید از آن فرد حمایت کند. من رئیس فدراسیون فوتبال بودم و در دولت اصلاحات رئیس‌جمهور از من حمایت می‌کرد. هر ٤٠ روز یک بار ایشان وقت نیم‌ساعته برای من می‌گذاشت و من می‌رفتم کل فوتبال را برای ایشان توضیح می‌دادم. من حمایت ایشان را داشتم و می‌آمدم کار هم می‌کردم. من یک ریال هم از دولت پول نگرفتم. همین رئیس‌جمهور صحبت‌های من را می‌شنود و می‌آید و به اخوی خودشان می‌گوید برو بنویس دادکان پول گرفت یا نگرفت. من از یک نهاد دولتی یک ریال در چهار سال و سه ماه پول نگرفتم. پنج میلیارد و ٦٠٠ میلیون تومان هم در فدراسیون فوتبال پول گذاشتم و رفتم.

* ‌فکر می‌کنید اگر به فوتبال برگردید، تعامل شما با وزارت ورزش و جوانان چگونه باشد؟
- در مورد این سؤال شما می‌توانم بگویم که از آقای مصطفی هاشمی‌طبا و آقای محسن مهرعلیزاده بپرسید زمانی که بنده رئیس فدراسیون فوتبال بودم، تعامل من با این دو نفر چگونه بوده است. این افراد به‌خوبی می‌توانند به این سؤال شما پاسخ دهند.

* ‌از شما هم به عنوان یکی از گزینه‌های وزارت ورزش و جوانان نام برده می‌شد، آیا قبل از اینکه آقای محمود گودرزی به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شود، ایشان تماسی با شما در ارتباط با وزارتخانه گرفتند؟
- این مسائل خصوصی است و حالا می‌دانم شما این مطالب را می‌نویسید؛ پس به شما می‌گویم. آقای محمود گودرزی به بنده زنگ زد و گفت می‌دانم شما برای وزارت ورزش و جوانان گزینه اصلی هستی و شرایط به نفع شماست و همین حرف را به من زد. در ادامه هم آقای گودرزی به بنده گفت امیدوارم در این کار موفق باشی؛ ما هم هرگونه همکاری‌ای که باشد با شما می‌کنیم. بعد از آقای گودرزی هم آقای عبدالحمید احمدی که درحال‌حاضر معاون آقای گودرزی در وزارت ورزش و جوانان هستند به من زنگ زد و این موضوع را گفت. بنده به آقای احمدی گفتم هر چیزی که خدا بخواهد همان می‌شود. خب خواست خدا نبود و نشد.

* ‌عملکرد هشت‌ساله علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
- خیلی کوتاه می‌گویم آقای کفاشیان در این هشت ‌سال نتوانست حق فوتبال را بگیرد و حق فوتبال را ضعیف کرد.

* کمی هم درباره اهدافتان سؤال بپرسیم؛ شما در زمان ریاست در فدراسیون فوتبال تلاش می‌کردید با فساد مقابله کنید. فکر می‌کنید با توجه به گزارش فساد در فوتبال که کمیسیون اصل ٩٠ منتشر کرده، در صورتی که به فدراسیون فوتبال بیایید، اصلی‌ترین کاری که برای مقابله با فساد انجام می‌دهید چه چیزی است؟
- توجه کنید در زمان ما هم فساد بوده. البته در زمان ریاست من در برخی آدم‌ها فساد بود نه در خود فوتبال اما به این حجمی که الان می‌بینیم در آن زمان فساد نداشتیم. با فساد می‌توان مبارزه کرد ولی اینکه فساد به طور کامل از بین برود زمان می‌برد. قطعا باید مبارزه کرد و نگذاشت فساد از این بالاتر برود.

* ‌یکی از فاکتورهای فدراسیون شما درآمدزایی آن بود. فکر می‌کنید چرا درحال‌حاضر فدراسیون فوتبال نمی‌تواند درآمدزایی خوبی کند و این موضوع چقدر به بحث فساد در فوتبال، مربوط است؟
- توجه کنید که بحث فساد در فدراسیون فوتبال را کمیسیون اصل ٩٠ و دستگاه‌های نظارتی باید بگویند، ولی اینکه درآمدزایی نکرده به نظرم به نفع فوتبال نبوده. فوتبال می‌تواند خیلی درآمدزایی کند و مشکلی هم برای درآمدزایی در فوتبال وجود ندارد.

* ‌افرادی مثل حمیدرضا آصفی که سابقه طولانی در وزارت امور خارجه داشتند و در سه کشور مختلف سفیر بوده‌‌اند، در زمان شما در هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال حضور داشتند. فکر می‌کنید اگر افرادی این‌چنینی درحال‌حاضر در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال حضور داشتند، مناقشه با عربستان راحت‌تر حل نمی‌شد؟
- بله، با شما موافقم؛ راحت‌تر حل می‌شد. آقای حمیدرضا آصفی در زمان ما بخشی از کارهای فدراسیون فوتبال را به عنوان سخنگوی وزارت امور خارجه حل می‌کرد و من نمی‌توانم منکر نقش آقای آصفی در زمان ریاست خودم در فدراسیون فوتبال شوم.

* ‌حرفی مانده که بخواهید در آخر بزنید؟
- حرف آخر من این است که ان‌شاءالله مجمع این تشخیص را بدهد که به بهترین فرد رأی دهد. اگر هم می‌بینند که فردی شرایط لازم را ندارد، خدایی نروند در مجمع و رأی بدهند تا کار بدتر شود و بگذارند که شرایط بهتر از این شود.

انتهای پیام/7008

منبع: شرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان