۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین روحانی: در انتخابات هیچ جناحی شکست نخورد
کد خبر: ۱۴۷۶۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۷ ساعت: ۱۲:۲ ↗ لینک کوتاه

در جمع مردم یزد؛

روحانی: در انتخابات هیچ جناحی شکست نخورد

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم بزرگ و قهرمان ایران در ۷ اسفند کار عظیم و بزرگی کردند که دنیا را به حیرت وا داشتند گفت: رای مردم عزیز و بزرگ در این انتخابات به پیروزی یک جناح بر جناح دیگر نبود، در این انتخابات هیچ جناحی شکست نخورد، در این انتخابات همه پیروز شدند.

روحانی: در انتخابات هیچ جناحی شکست نخورد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حسن روحانی رئیس جمهور در سفر استانی به یزد جمع مردم این شهر در میدان امیرچخماق اظهار داشت: سلام بر نگین کویر ایران؛ سلام بر مردمی که در همه صحنه‌ها افتخار و حماسه آفریدند؛ سلام بر شهید محراب آیت الله صدوقی؛ سلام بر مردم اسلاف و ادب؛ سلام بر شهیدان و دلاوران قهرمان تیپ الغدیر یزد؛ سلام بر شهید منتظر قائم و همه شهیدان این دیار؛ سلام بر جوانان غیور و حماسه آفرین استان یزد سلام بر دیار گفتگوی تمدن‌ها؛ سلام بر شهر ایمان و عرفان و عشق به خاندان رسالت.

روحانی با بیان اینکه شور شما مردم همان شور سال 54 است گفت: شما در سال 54 ، 55، 56 و 57 در انقلاب اسلامی چه ها که نکرده‌اید؛ شما مردم یزد بعد از قم و تبریز سومین ستون تحرک انقلاب اسلامی در فروردین 57 بودید.

وی با بیان اینکه من در فروردین 57 در شهر یزد شما بودم و دلاوری‌های شما را از نزدیک دیدم گفت: من قهرمانی‌های تیپ الغدیر شما را در عملیات‌های مختلف و به ویژه در عملیات خیبر از نزدیک شاهد بودم.

رئیس جمهور اظهار داشت: شما دار الایمان و جهاد و فداکاری و کوشش و عشق به انقلاب و امام و رهبری معظم انقلاب و به کشور ایران هستید.

وی اظهار داشت: من در محضر شما مردان و زنان قهرمان یزد عرض می‌کنم بزرگترین استادهای من در حوزه علمیه قم از دیار شما یزد بودند؛ من افتخار می کنم که شاگرد استاد بزرگ حوزه آیت الله العظمی سید محمد محقق داماد بودم؛ من شاگرد آیت الله العظمی شیخ مرتضی حائری یزدی بودم.

روحانی خاطر نشان کرد: استادهای علم و دانش در حوزه علمیه قم و بالاتر مؤسس حوزه علمیه قم از دیار شما آیت‌الله العظمی حائری یزدی بوده است؛ با استعدادترین شاگردان در حوزه دانشگاه دیروز و امروز از استان یزد بوده است.

وی با بیان اینکه من بسیار خوشحالم که در روزهایی میهمان شما مردم عزیز هستم که یک دوران بزرگ در پیروزی اخلاقی در انتخابات 7 اسفند اتفاق افتاد گفت: مردم قهرمان ما حماسه بزرگ دیگری را آفریدند، همان طور که در سال 92 مردم ما حماسه آفریدند و در آن حماسه برادر عزیز من دکتر عارف هم نقش بسزایی داشت.

رئیس جمهور اظهار داشت: در حماسه بزرگ 7 اسفند بعد از مقام معظم رهبری که نقش اصلی را در حرکت مردم پای صندوق انتخابات داشتند، همه نخبگان، بزرگان مردم را برای این حماسه بزرگ دعوت کردند.

وی خاطر نشان کرد: من وقتی در سال 59 وارد مجلس شورای اسلامی شدم آن چه شما استان مردم عزیز یزد قهرمان به مجلس فرستاده بودیم دسته گلها و چراغ‌های درخشان مجلس شورای اسلامی بودند.

روحانی افزود: درود به روان مرحوم دکتر سید رضا پاکنژاد نماینده شهید مردم قهرمان یزد که در قبل از انقلاب من با ایشان آشنا بودم و یکی از نمایندگان برجسته مجلس اول شورای اسلامی بود و در همان مجلس از بزرگان آن مجلس برادر عزیزم حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی بود.

وی با بیان اینکه ایران قهرمان خدمتگزاران خود را هیچوقت فراموش نخواهد کرد گفت: آنها که امروز به عنوان افتخار سرزمین ایران هستند هیچ کس نمی‌تواند نام آنها و عظمت آنها را خاموش کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم بزرگ و قهرمان ایران در 7 اسفند کار عظیم و بزرگی کردند که دنیا را به حیرت وا داشتند گفت: رای مردم عزیز و بزرگ در این انتخابات به پیروزی یک جناح بر جناح دیگر نبود، در این انتخاباتی که هیچ جناحی شکست نخورد، در این انتخاباتی که همه پیروز شدند در این انتخابات اخلاق بر بداخلاقی پیروز شد، در این انتخابات اعتدال و میانه روی بر افراط پیروز شد.

وی خاطر نشان کرد: امروز روزی است که بعد از انتخابات باید برای ساختن ایرانی سربلندتر و آبادتر دست بر دست هم بدهیم و با وحدت و هماهنگی و اتحاد ایران عزیز را بسازیم.

روحانی اظهار داشت: مردم عزیز ایران شما با حضورتان پای صندوق رای در سراسر کشور بار دیگر نشاط و امید را به این کشور باز گرداندید، رأی شما مردم رأی به عقلانیت و منطق و امید به آینده بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز روح و امیدی جدید در کالبد این کشور دمیده شده است گفت: دلها را باید از کینه‌ها بشوییم، امروز روز وحدت است، امروز روز اتحاد است، خداوند نعمت بزرگی در این انتخابات به ما داد و باید قدردان این نعمت باشیم و قدردانی این نعمت و سپاس این نعمت به این است که به مردم عزیز کشورمان خدمت کنیم، دولت آماده همکاری بیشتر با مجلس دهم در سال آینده است.

وی اظهار داشت: مجلس دهم و دولت یازدهم در کنار یکدیگر برای حل معضلات این کشور و از جمله استان عزیز یزد بیش از گذشسته تلاش خواهند کرد.

روحانی با اشاره به رکود جهانی و کاهش بی‌نظیر قیمت نفت در طول تاریخ اظهار داشت: در طول دو سال گذشته قیمت نفت به یک پنجم و به یک ششم تقلیل پیدا کرد با اینکه تمام کشورهای نفت خیز دچار مشکل شدند؛ در این شرایط ارزش پول ملی در طول یک سال و نیم گذشته در روسیه 98 درصد کاهش پیدا کرده یعنی به نصف رسیده، در آذربایجان در طول یک سال و نیم گذشته ارزش پول ملی 104 درصد کاهش پیدا کرده، در ترکیه کشور همسایه ما با اینکه کشور صادر کننده نفت نیست ارزش پولش ملی‌اش 31 درصد کاهش پیدا کرده، در ترکمنسان ارزش 22 درصد کاهش داشته، در قزاقستان 88 درصد کاهش پیدا کرده؛ حال آنها که می‌گویند دولت یازدهم چه کرده است به این آمار توجه کنند دولت 11 کشور را با نفت 25 دلاری اداره کرده است.

وی اظهار داشت: دولت منتخب شما ارزش پول ملی شما را علیرغم کاهش نفت حفظ کرده است؛ ثبات و آرامش بازار را حفظ کرده است، روند کاهنده تورم را حفظ کرده است؛ درست است مردم ما مشکلات فراوانی دارند، درست است جوانان ما برای اشتغال نگاهشان به رونق آینده است، همه اینها را من قبول دارم اما آنهایی که انصاف را در این روزها با پول‌هایی که در دست داشته‌اند فراموش کردند به آنها می‌گویم در دوران وفور نفت در سال‌های گذشته با اینکه درآمد نفتی ما در سال 90 120 میلیارد دلار بود هیچگونه اشتغالی برای جوانان ما درست نکردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه من قبول دارم که کار فراوانی برای اشتغال جوانان باید انجام بدهیم گفت: اما از اقتصاددانان، محققین، دانشجویان و اساتید خواهش می‌کنم آمار اشتغال پاییز امسال 94 در مقایسه با پاییز 92 را نگاه کنند در فاصله دو سال گذشته تعداد شاغلین در کشور یک میلیون و 179 هزار نفر اضافه شده‌اند یعنی تقریباً در دو سال گذشته سالی 600 هزار اشتغال درست شده البته ما نیاز به اشتغال یک میلیونی داریم، ما نیاز به رونق اقتصادی داریم اما علیرغم همه مشکلات من به شما مردم عزیز ایران و مردم بزرگ و فهیم یزد قول می‌دهم که سال 95 سال رونق اقتصادی ایران خواهد بود.

وی تاکید کرد: به همه مردم ایران می‌گویم و شما مردم عزیز و قهرمان و بزرگ و متدین یزد می گویم به این آمار توجه کنید، کسری بودجه دولت‌هایی که الآن برای شما می‌شمارم همه صادرکننده بزر گ نفت هستند؛ کسری آنها در سال گذشته نسبت به آمار تولید ناخالص داخلی‌شان از این قرا است، عربستان 21 درصد کاهش دارد، ونزئولا 24 درصد، عراق 23 درصد، الجزایر 13.9 درصد، امارات 5 و نیم درصد و قطر 4 و نیم درصد کاهش دارد اما در ایران این کاهش 2.9 درصد است.

انتهای پیام/7008

منبع: نسیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان