۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تاج; ما مخالف بازی با تیم‌های عربستانی در کشور ثالث هستیم
کد خبر: ۱۴۷۵۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۷ ساعت: ۱۱:۵۶ ↗ لینک کوتاه

نمی‌دانیم ترقه‌ها از کجا وارد ورزشگاه می‌شوند

تاج; ما مخالف بازی با تیم‌های عربستانی در کشور ثالث هستیم

رییس سازمان لیگ فو‌تبا‌ل ایران در حالی که مخالف رفتارهای روز گذشته (یکشنبه)‌ بازی تراکتورسازی و پر‌سپولیس است، می‌گوید چنین رفتارهایی در فو‌تبا‌ل اروپا هم عادی است و نمی توانیم بگوییم اتفاق بسیار بدی رخ داده است.

تاج; ما مخالف بازی با تیم‌های عربستانی در کشور ثالث هستیم
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، مهدی تاج در خصوص اتفاقات روز گذشته دیدار تراکتورسازی پرسپولیس گفت: از نظر ما کار بدی بود که اتفاق افتاد. با یگان ویژه در مورد این مسئله صحبت کردیم که ترقه‌ها از کجا وارد ورزشگاه می‌شوند.

وی افزود: ترقه‌ها یکی دو تا نبودند و مشخص نیست که چطور وارد ورزشگاه شدند. مدت زیادی بود که شاهد این اتفاقات نبودیم و این در حالی بود که رئیس امنیت یوفا در ورزشگاه حضور داشت و ما نیز با عربستان برسر امنیت مشکلاتی پیدا کرده‌ بودیم. اتفاقات روز گذشته نمی‌تواند به لیگ قهرمانان آسیا ارتباط داشته باشد و بحث به داخل مربوط است. در اروپا شاهد هستیم که چه اتفاقاتی می‌افتد و هواداران چه رفتارهایی می‌کنند اما اصل این کار مورد تأیید نیست. در اروپا شاهد هستیم که چه اتفاقاتی می‌افتد و هواداران چه رفتارهایی می‌کنند اما اصل این کار مورد تأیید نیست.

رئیس سازمان لیگ فوتبال خاطرنشان کرد: ما دنبال این هستیم که ترقه‌ها از کجا وارد ورزشگاه می‌شوند. آوردن یک لیوان آب به داخل ورزشگاه سخت است و نمی‌دانیم ترقه‌ها از کجا وارد ورزشگاه می‌شوند. بحث اول به خودروهایی است که وارد ورزشگاه می‌شوند، برمی‌گردد. برخی از این خودروها به ما ارتباط دارد که وارد ورزشگاه می‌شوند. در این زمینه با سردار جانثاری، جانشین فرماندهی یگان‌های ویژه نیروی انتظامی صحبت کردیم که بحث خودروها و افرادی که اغذیه فروش هستند بازرسی شوند. بحث دیگر به افرادی برمی‌گردد که قبل از بازی وارد ورزشگاه می‌شوند که آنها نیز باید چک شوند. یگان ویژه در بهترین سطح ممکن به برقراری امنیت در ورزشگاه کمک می‌کند.

«پرتاب نارنجک‌ها عادی نبود». تاج با بیان این جمله ادامه داد: از نظر ما اتفاقات روز گذشته محکوم است اما از نظر فوتبالی این اتفاقات می‌افتد. اگر ترقه سوم که به نیمکت تراکتورسازی برخورد کرد نزدیک افراد حاضر در نیمکت پرتاب می‌شد شاهد دو سه مجروح بودیم.

وی در خصوص اینکه آیا با رئیس امنیت یوفا در خصوص امنیت در ایران صحبتی کرده‌اید گفت: هیچ مصداق ناامنی نداریم که بگوییم کشور ما ناامن است. موضع ما محکمتر است و شاهد بودید که دو تیم از قطر و امارات در ایران بازی‌های خود را انجام دادند. فیلم این بازی‌ها را گذاشتیم و حتی ای اف سی تشکر کرد که مسابقات در نهایت امنیت برگزار شده است.

تاج عنوان کرد:از حقوق خودمان دفاع می‌کنیم و انصراف از بازی‌های آسیایی جزو سیاست‌های ما نیست. این موضوعی است که من، علی کفاشیان و هیئت رئیسه به آن رسیده‌ایم که بازی‌ها باید برگزار شود اما از حقوقمان دفاع کنیم.

رئیس سازمان لیگ گفت: درست است که سفارت عربستان در ایران تعطیل شده اما حافظ منافع گذاشته شده است و روادید طبق روال باید صادر شود.

تاج در پاسخ به این پرسش که آیا کمیته بین المللی امنیت در تهران مستقر شده و در حال تهیه گزارش از وضعیت امنیت در ایران و ورزشگاه‌های آن است، تصریح کرد: من از این موضوع اطلاعی ندارم.

وی تأکید کرد: ما مخالف بازی با تیم‌های عربستانی در کشور ثالث هستیم اما باید با مکانیزم فوتبال کار را پیش ببریم. به ای اف سی نامه زدیم و گفتیم عربستان اگر نیاز به اطلاعات و امکاناتی دارد به ما اعلام کند تا آن را در اختیارشان قرارداده و در هر زمینه‌ای با آنها همکاری کنیم.

انتهای پیام/7008

منبع: ایلنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان