۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین عملکرد صدا و سیما،سینماگران را به سمت شبکه‌های ماهواره‌ای هدایت می‌کند
کد خبر: ۱۴۷۵۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۷ ساعت: ۱۱:۵۴ ↗ لینک کوتاه

تهیه کننده آزادی مشروط:

عملکرد صدا و سیما،سینماگران را به سمت شبکه‌های ماهواره‌ای هدایت می‌کند

فیلم سینمایی آزادی مشروط در سینماهای سراسر کشور اکران و با استقبال خوبی همراه شده است اما تهیه کننده این فیلم از زمان اکران فیلم و همچنین حمایت نکردن صدا و سیما از فیلم‌های اجتماعی گلایه دارد.

عملکرد صدا و سیما،سینماگران را به سمت شبکه‌های ماهواره‌ای هدایت می‌کند
به گزارش سرویس فرهنگی  صبح قزوین ، مقصود جباری تهیه کننده فیلم آزادی مشروط با اشاره به اینکه از وضعیت اکران فیلم راضی نیست، گفت: اکران فیلم در سینمای ایران مانند بچه‌ای می‌ماند که در حال بدنیا آمدن است و دائم باید نگران آینده آن باشیم.

وی ادامه داد: در سینمای ایران تضمین‌های لازم برای اکران موفق و اینکه بشود حساب شده عمل کرد وجود ندارد و یکی از دلایل اصلی آن انبوه تولیدات سینمای ایران در مقابل کمبود سالن‌های نمایش است و همین قضیه باعث شده تا ما و سایر فیلمسازان در تنگنای تصمیم گیری قرار بگیریم.

جباری با اشاره به اینکه چاره‌ای به جز اکران فیلم آزادی مشروط در زمان فعلی نداشته است، گفت: آزادی مشروط بعد از نمایش در بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر سال گذشته، از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اصلاحاتی به آن وارد شد و بعد که اصلاحات انجام شد پروانه نمایش فیلم صادر شد و ما در صف طولی نمایش باقی ماندیم و اکران فیلم دائم عقب افتاد.

تهیه کننده آزادی مشروط تاکید کرد: اگر امسال فیلم را اکران نمی‌کردیم شاید به احتمال زیاد سال ۹۵ نمی‌توانستیم فیلم را اکران کنیم زیرا در سال ۹۵ تعداد فیلم‌ها برای اکران زیاد است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر اصلا نمی‌خواستیم فیلم را در گروه هنر و تجربه اکران کنیم زیرا فیلم مخاطب عام و مطرح دارد و قصه گوست و با مختصات گروه هنر و تجربه همخوانی ندارد.

جباری با اشاره به بالا بودن هزینه تبلیغات در سینمای ایران گفت: متاسفانه هزینه‌های تولید در سینمای ایران بسیار افزایش پیدا کرده است به شکلی که بعد از پایان تولید یک فیلم، پولی برای تهیه کننده باقی نمی‌ماند که برای تبلیغات هزینه کند.

وی ادامه داد: هزینه‌ای که برای تبلیغات یک فیلم نیاز است بین حداقل ۱۵۰ میلیون تومان و تا یک میلیارد تومان برآورد می‌شود و بدون این میزان هزینه تبلیغات هیچ اثری ندارد.

وی با انتقاد از عملکرد صدا وسیما در حمایت از فیلم‌های سینمای ایران گفت: تلویزیون به سینما بسیار بی‌مهری می‌کند. در زمان قرار داد برای پخش آگهی‌های فیلم از من به عنوان تهیه کننده فیلم تعهد می‌گیرد تا در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ نکینم ولی در عوض هیچ حماتی نمی‌کند و در ‌‌نهایت تنها ۳۰ نوبت آگهی ما را در زمان‌هایی پخش کرده است که اصلا بیننده ندارد و دیده نمی‌شود.

وی بااشاره به اینکه صدا و سیما باید از فیلم‌های اجتماعی که قصه روانی دارد و یک معضل اجتماعی را بیان می‌کند حمایت کند، افزود: صدا و سیما شعار حمایت از سینما را می‌دهد و از فیلمسازان می‌خواهد که به سمت شبکه‌های خارجی نروند اما خود در حمایت از سینماگران کم کاری می‌کند و دائم فقط شعار حمایت از سینما و فرهنگ و هنر را می‌دهد.

وی ادامه داد: دلیل اصلی که باعث می‌شود سینما گران برای تبلیغ فیلم‌های خود به سمت شبکه‌های ماهواره‌ای بروند عملکرد صداسیماست و صدا وسیما با رفتار خود سینماگران را به سمت شبکه‌های ماهواره‌ای هدایت می‌کند.

جباری افزود: امروز صدا و سیما برای پخش آگهی‌های فیلمهای سینمایی ثانیه‌ای پول می‌گیرد در حالی که هزینه تبلیغ در یک شبکه ماهواره‌ای یک ده هزارم هزینه تبلیغ در صدا و سیما هم نیست.

جباری درباره آخرین فعالیت‌های خود گفت: ساخت فیلم آپاندیس به نویسندگی و کار گردانی حسین نمازی را شروع کرده‌ایم که یک فیلمساز فیلم اولی است البته با سینما بسیار آشنا است.

وی ادامه داد: من همیشه دوست دارم با فیلم اولی‌ها کار کنم باید بدون واهمه به جوانان متخصص اعتماد کرد تا چرخه سینما بهتر مسیر خود راطی کند.

انتهای پیام/7008

منبع: ایلنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان