۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین جبهه، دانشگاه اخلاق است
کد خبر: ۱۴۷۵۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۷ ساعت: ۱۰:۱۶ ↗ لینک کوتاه

هر روز، یک شهید، یک زندگی...

جبهه، دانشگاه اخلاق است

به خدا این جوانان برای هیچ چیز جز آموختن درس اخلاق به جبهه نیامده اند، لذا این حرفها را می زنند تا نگذارند جوانان ما به این دانشگاه بروند.

جبهه، دانشگاه اخلاق است

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، من، نمی شناسمت. باور کن! بهانه نیست. حرف، حرف دل است. شاید از دلی غافل. گاهی، آن هم به بهانه ای، نامت را شنیده ام. سوسو زنان به هر سو، چشم دوختم تا نوری از وجودت را دریابم، تا چشمانم بیدار شود. می گویند: شجاعت، شرمنده شمایل شما بوده. مروت، درمانده مردانگی هاتان و «خوبی ها» وامدار خوبی های شما. کجا رفته اید؟! خوبان خدادوست کجا رفته اید؟! غریبان شهر! 

شهید بزرگوار محمدرضا انصاری

 تاریخ تولد: ۱۳۴۷/۰۶/۰۱

تاریخ شهادت: ۱۳۶۲/۱۲/۱۷
محل شهادت: 
جزیره مجنون
مزار شهید: گلزار شهدای قزوین

زندگینامه

محمدرضا انصاری، یکم شهریور ۱۳۴۷، در شهر قزوین به دنیا آمد. پدرش کمال‌الدین و مادرش زهرابیگم نام داشت. تا سطح اول در حوزه علمیه درس خواند. طلبه بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. هفدهم اسفند ۱۳۶۲، در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به سینه و گردن، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است. 

دست نوشته شهید

براستی جبهه، دانشگاه اخلاق است و یک دانشگاه الهی، انسان وقتی که با دانش آموزان این دانشگاه مواجه می شود به یاد بزرگی خداوند می افتد. جبهه های ایران همچون کربلاست، وقتی انسان به جبهه می رود با جوانهایی چون علی اکبر روبرو می شود، با جوانهایی که همه چیز خود را به خدا بخشیده اند و فقط خدا را در نظر دارند. برادر! من برای این به شما این سخنان را گفتم که وضعیت جبهه را برایت تعریف کرده باشم، پس گوش فرا ندهید به اینکه بعضی می گویند این جوانها از دست کار و چیز های دیگر فرار کرده و به جبهه می روند و یا مطالبی که در شان یک رزمنده نیست. به خدا این جوانان برای هیچ چیز جز آموختن درس اخلاق به جبهه نیامده اند، لذا این حرفها را می زنند تا نگذارند جوانان ما به این دانشگاه بروند.
شهید محمد رضا انصاری 
1360/10/12

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان