۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین نوجوانان بیشترین گروه آسیب‌دیدگان چهارشنبه سوری را تشکیل می‌دهند/ مصدومیت ۶۴ نفر در چهارشنبه سوری سال گذشته
کد خبر: ۱۴۷۴۸۹ نویسنده: دکتر پیمان نامدار تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۷ ساعت: ۹:۵۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قزوین در مصاحبه با صبح قزوین:

نوجوانان بیشترین گروه آسیب‌دیدگان چهارشنبه سوری را تشکیل می‌دهند/ مصدومیت ۶۴ نفر در چهارشنبه سوری سال گذشته

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قزوین گفت:سال گذشته ۶۴مورد دچار مصدومیت شدند. در سطح کشور بیشترین میزان آسیب‌ها در ناحیه دست و چشم بوده و نوجوانان بیشترین گروه آسیب دیدگان را تشکیل می‌دهند.

نوجوانان بیشترین گروه آسیب‌دیدگان چهارشنبه سوری را تشکیل می‌دهند/ مصدومیت ۶۴ نفر در چهارشنبه سوری سال گذشته
دکتر پیمان نامدار رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قزوین در مورد اقدامات در دست این سازمان برای چهارشنبه سوری در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: مرکز فوریت‌های پزشکی همه ساله در چهارشنبه آخر سال برای کم کردن حوادث و همچنین پیشگیری، کنترل و درمان تمهیداتی را انجام می دهد.
وی ادامه داد: جلسات متعدد برای هماهنگی درون‌بخش و برون بخشی با نهادهای دیگر از جمله آتش نشانی و هلال احمر تشکیل شده و تمهیدات لازم جهت اقدامات هماهنگ این ارگان‌ها در شرایط بحران برنامه‌ریزی و در حال پیگیری است.


نامدار به استقرار آمبولانس در سطح شهر در این روز اشاره کرد و گفت: آمبولانس‌های پیش بیمارستانی جهت ایمن سازی و خدمات رسانی بیشتر به مصدومین در میادین و نقاط پرتراکم شهر مستقر خواهند بود.
وی یادآور شد: علاوه بر آمبولانس‌های مستقر در میادین اصلی شهر 3 دستگاه موتورلانس نیز در سطح شهر مستقر خواهند بود.


نامدار تاکید کرد: علاوه بر آمبولانس‌هایی که در طرح‌های مختلف استان قزوین در این روز آماده باش هستند واحدهای بیشتری برای نقاطی از سطح شهر که در آن آتش بازی انجام می‌شود و شرایط ویژه تری دارند نیز مستقر می‌شوند.
وی تشریح کرد: با توجه به اینکه مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین مسئولیت نظارت بر اورژانس‌های بیمارستانی را دارد، طی این مدت هماهنگی لازم با کلیه بیمارستان‌ها جهت پذیرش مصدومان و مجروحین احتمالی این حوادث انجام شده است.


نامدار افزود: همچنین در این روز، پزشکان متخصص از جمله متخصصان چشم، ارتوپد، سوختگی و جراحان به حالت آماده‌باش خواهند بود زیرا ممکن است وجود این عزیزان در شرایط خاص برای رسیدگی به مصدومین احساس شود.
وی عنوان کرد: لحظه به لحظه با مرکز مدیریت عملیات بحران وزارت بهداشت در تماس خواهیم بود و آمار حوادث ویژه هر دو ساعت به مراجع بالاتر اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد. 
نامدار در مورد اقدامات انجام شده برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی چهارشنبه آخر سال بیان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در این خصوص می‌توان به آموزش برخورد با مجروحین احتمالی حوادث چهارشنبه سوری از طرف پرسنل مرکز به ارگان‌ها، مدارس، صدا و سیما، رادیو و تلویزیون اشاره کرد. 

وی اضافه کرد: مصاحبه‌های مکرر تلویزیونی برای آموزش به فرزندان و قشر آسیب پذیر همچون جوانان و آموزش و اطلاع رسانی در مورد خطرات احتمالی و بکارگیری موادمحترقه نیز از دیگر اقدامات انجام شده می‌باشد.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قزوین اذعان کرد: در سال گذشته همت مردم و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسب موجب شد که این شب جزء شب‌های پرمخاطره استان ما نباشد اما متاسفانه تعدادی از همشهریان دچار آسیب شدند که برخی از این آسیب‌ها جدی بود.
وی عنوان کرد: در سطح کشور بیشترین میزان آسیب‌ها در ناحیه دست و چشم بوده و نوجوانان بیشترین گروه آسیب دیدگان را تشکیل می‌دهند.


این مسئول گفت: استان قزوین از جمله استان‌هایی است که هر ساله میزان آسیب‌دیدگی آن در حال کاهش است. سال گذشته 64مورد دچار مصدومیت شدند که از این تعداد 55 نفر مرد و 9 نفر زن بودند.
وی تشریح کرد: 25مورد از ناحیه دست مصدوم شدند که این ناحیه بیشترین محل آسیب‌دیدگی را به خود اختصاص داد. در نواحی دیگر 21 مورد آسیب دیدگی چشم و 28 مورد سوختگی رخ داد که از این تعداد 57 مورد سرپایی درمان و 7 مورد بستری شدند. متاسفانه یک مورد آسیب شدید چشم داشتیم که منجر به تخلیه چشم شد.

نامدار در پایان توصیه کرد: خانواده‌ها علاوه بر بجای آوردن سنت‌های قدیمی و برنامه‌های خانوادگی، نظارت دقیقی بر فرزندان خود داشته و از تهیه موادمحترقه از طریق مجاری غیرقانونی خودداری کنند.

انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان