۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین ساخت عقرب رباتیک با قابلیت حمله
کد خبر: ۱۴۷۴۱۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

ساخت عقرب رباتیک با قابلیت حمله

دانشجویان دانشگاه "گنت" بلژیک موفق به ساخت ربات خزنده عقرب با قابلیت حرکتی بالا و جزئیات ظاهری شبیه به نمونه واقعی شدند.

ساخت عقرب رباتیک با قابلیت حمله

دانشجویان دانشگاه "گنت" بلژیک موفق به ساخت ربات خزنده عقرب با قابلیت حرکتی بالا و جزئیات ظاهری شبیه به نمونه واقعی شدند.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین )، منطقه خراسان؛ عقرب رباتیک از نظر طراحی و حرکات مفاصل کاملا شبیه به نمونه طبیعی است، به‌طوری‎که این ربات قادر است حرکاتی مثل خزیدن، گرفتن طعمه با چنگک‌ها و حتی نیش‌زدن با دُم را به سرعت انجام دهد.

محققان برای ساخت قطعات مختلف عقرب رباتیک از چاپگر سه‌بعدی استفاده کردند. به کمک چاپگر سه‌بعدی می‌توان قطعات پیچیده ربات و مفصل‌های آن را با دقت بالایی چاپ و تولید کرد.

"راب ترین"، دانشجوی مهندسی مکانیک دانشگاه "گنت" در مورد هدف ساخت عقرب رباتیک، اظهار کرد: هدف ما طراحی و تولید ربات 6 پا با قابلیت حرکتی بسیار بالا با کاربردهای مختلف مثل شناسایی و نجات است.

وی در ادامه افزود: علت انتخاب الگوی عقرب برای طراحی ربات، قابلیت‌های حرکتی و مهارتی این جانور در گرفتن موجودات با چنگک‌ها و مانور جالب توجه دُم این جاندار است.

عقرب رباتیک برخلاف عقرب واقعی به جای نیش به لیزر برنده مجهز شده و با استفاده از بازوهای پرقدرت قادر است تا موانع را از سر راه بردارد.

این ربات قادر است علاوه بر قابلیت کنترل از راه‌ دور، ماموریت‌های مورد نظر را به صورت خودکار با کنترل رایانه‌ای نیز انجام دهد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان