۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین ترویج فرهنگ نوعدوستی و کاهش تصادفات با ۲۰ هزار جوان هلال احمر در نوروز
کد خبر: ۱۴۷۰۸۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۶ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

ترویج فرهنگ نوعدوستی و کاهش تصادفات با ۲۰ هزار جوان هلال احمر در نوروز

رئیس سازمان جوانان هلال احمر ضمن تشریح برنامه‌های نوروزی این سازمان از حضور ۲۰ هزار جوان جهت کاهش تصادفات و همچنین ترویج فرهنگ بشردوستی در ایام نوروز خبر داد.

ترویج فرهنگ نوعدوستی و کاهش تصادفات با ۲۰ هزار جوان هلال احمر در نوروز

رئیس سازمان جوانان هلال احمر ضمن تشریح برنامه‌های نوروزی این سازمان از حضور 20 هزار جوان جهت کاهش تصادفات و همچنین ترویج فرهنگ بشردوستی در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین )، دکتر مسعود حبیبی در نشست خبری تشریح برنامه‌های نوروزی جمعیت هلال‌احمر، گفت: برنامه‌هایی جهت ایمنی و سلامت مسافران نوروزی با حضور 20 هزار نفر از اعضای جوانان داوطلب هلال احمر در نظر گرفته‌ایم و این برنامه‌ها از 26 اسفندماه تا 14 فروردین‌ماه 95 اجرایی می‌شود. به این منظور 750 پست ثابت و 300 پست سیار فعالیت‌ها و خدمات لازم را با هدف کاهش تصادفات و برگزاری سفری ایمن و سالم ارائه می‌دهند.

وی در توضیح طرح کمپین کاهش تصادفات که از سوی سازمان جوانان هلال‌احمر برگزار می‌شود، افزود: این طرح با هدف حساس‌سازی عامه جامعه نسبت به تصادفات و همچنین آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی با حضور هنرمندان، ورزشکاران و فرهنگیان برگزار می‌شود.

حبیبی بر نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی جهت کاهش تصادفات در ایام نوروز تأکید و اظهارکرد: در این راستا از فضای مجازی هم بهره خواهیم گرفت تا اطلاعات لازم را به شهروندان و هموطنان برسانیم.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر ادامه داد: 750 نفر از اعضای جوان سازمان جوانان هلال احمر در این کمپین حضور خواهند داشت. این جوانان دوره‌های آموزشی را طی کرده‌اند و خدمات و اطلاع‌رسانی‌های لازم را به مسافران خواهند داشت.

وی ادامه داد: به روز کردن سایت سفر سالم جهت دسترسی مسافران به اطلاعات لازم از راه‌ها و همچنین اطلاعاتی درباره ایمنی و سلامت از دیگر برنامه‌هایی است که در هر استان به صورت مجزا تدارک دیده شده است. همچنین جهت افزایش مشارکت مردم، جشنواره ملی بشردوستانه فیلم و عکس با هدف ترویج بشردوستی برگزار می‌شود. افراد می‌توانند فعالیت‌های بشردوستانه خود را برای ما ارسال کنند. در این راستا به 40 نفر از برگزیدگان طرح، جوایز ارزشمندی اهدا می‌شود.

حبیبی افزود: یکی از مهمترین مخاطبان ما در سازمان جوانان، کودکان و نوجوانان هستند. به همین منظور فضای دوستدار کودک در کنار پست‌های امداد و نجات در نظر گرفته شده است تا کودکان با فعالیت‌های سازمان جوانان آشنا شوند. همچنین مسابقه نقاشی با موضوع آشتی برای این کودکان در نظر گرفته شده است.

وی به مسابقه سیاره مهربانی (خاطره‌گویی و قصه‌گویی کودکان از کمک به هم‌نوع) خبر داد و گفت: افراد می‌توانند خاطره‌های خود را با تلفن شبکه مهرگویان و شماره تلفن 6427 در میان گذارند. در حال حاضر بالغ بر 80 قصه و داستان با اهداف امدادی و بشردوستانه برای کودکان تدوین شده است.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر از برپایی ایستگاه‌های سلامت در طرح امداد نوروزی خبر داد و گفت: این ایستگاه‌ها جهت حساس‌سازی افراد به مقوله سلامت ایجاد شده است و علاقمندان می‌توانند فشار خون و قند خون خود را در این ایستگاه‌ها کنترل کنند. همچنین برپایی خیمه‌های نماز را نیز در نظر داریم. در مجموع امیدواریم بتوانیم با حضور 20 هزار جوان نقش خود را در کاهش تصادفات و ترویج فرهنگ بشردوستی و نوعدوستی در ایام نوروز انجام دهیم.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان