۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین کیومرث هاشمی; کارمند وزارت ورزش هستم ولی نوکر نه
کد خبر: ۱۴۶۹۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۶ ساعت: ۱۱:۲۰ ↗ لینک کوتاه

اساسنامه فدراسیون فوتبال به تأیید هیات وزیران وقت رسیده است

کیومرث هاشمی; کارمند وزارت ورزش هستم ولی نوکر نه

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ۲۹ سال است در ورزش هستم و کار را از ابتدا آغاز کردم و تجربه دارم. اگر حرف دل ورزش را می‌زنم و از آسیب احتمالی جلوگیری می‌کنم کار بدی انجام داده‌ام؟

کیومرث هاشمی; کارمند وزارت ورزش هستم ولی نوکر نه
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، کیومرث هاشمی در نشست کمیته ملی المپیک گفت: یک بحث در مورد چرایی نامه به جهانگیری بود که پشت صحنه آن را بیان می‌کنم. اولین حرکت در ورود اساسنامه ازسوی نهادهای بین‌المللی بود که منجر به تعلیق فوتبال شد و کمیته انتقالی تشکیل شد. آن یک تهدید بود که فرصت شد اما الان دوباره آن را به تهدید تبدیل می‌کنیم. بعد از آن دوباره این موضوع بعد از المپیک مطرح شد و مشکلاتی برای چند رشته انجام شد و IOC بر اساسنامه مستقل تاکید کرد.

وی گفت: بر اساس دستور شورای المپیک آسیا؛ فدراسیون‌ها باید با در نظر گرفتن منافع ملی خود و بر اساس فدراسیون‌های جهانی باید اساسنامه داشته باشند و اساسنامه‌ها نباید متحد الشکل باشد.

هاشمی تاکید کرد: برکناری نباید وجود داشته باشد و استعفاها باید در سیکل مجمع عمومی باشد. بعلاوه رئیس مجمع هر فدراسیون، رئیس فدراسیون است.

وی افزود: نشست‌هایی برای اصلاح اساسنامه با حضور شهنازی برگزار شد اما رفته رفته مشخص شد که به سمت اساسنامه متحد الشکل می‌رود. ما 7 مکاتبه کردیم، اما دوستان به ما خرده گرفتند که چرا نامه را رسانه‌ای کردیم.

وی گفت:در یکی از نامه‌ها، گفتم می‌خواهم شخصا حضور داشته باشم در جلسه اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها. دوستان اعلام کردند 7-8 ویرایش شده و فدراسیون‌ها هم در جریان قرار می‌گیرند و باز هم ویرایش می‌شود. هیات اجرایی هم کلیات اساسنامه را تائید نکرد.

هاشمی افزود: من خود را متعلق به دولت می‌دانم و وظیفه خود می‌دانستم که این موارد را مطرح کنند. به ما خبر  دادند که نامه‌ای به کمیسیون اجتماعی دولت رفته است.  ما 7 بار نامه زدیم که نظر ما را بگیرند، فکر کردیم که به ما نگفتند و با فدراسیون‌ها تماس گرفتیم و انها هم در جریان نامه‌ای که وزارت ورزش به دولت زده بود، نبودند.

وی گفت: به سراغ اساسنامه فعلی که ملاک عمل است رفتیم دیدیم ماده 7 بند 3 می گوید اساسنامه باید در مجمع تصویب شود. مگر ما منتخب فدراسیون نیستیم؟ گفتند که می‌خواهیم فدراسیون‌ها زیر نظر کمیته باشند اما ما به استقلال فدراسیون‌ها اعتقاد داریم. خیلی از کشورها دولت به فدراسیون‌ها پول می‌دهند ولی باید مستقل باشند. استانداردها تعریف شده است. نامه را رسانه‌ای کردیم تا فدراسیون‌ها بدانند که نامحرم هستند و خبر نداشتند. من اشتباه کردم جلوی یک فاجعه را گرفتم و به وظیفه خود عمل کردم؟

هاشمی افزود: کارمند وزارت ورزش هستم ولی نوکر نیستم. 29 سال است در ورزش هستم و کار را از ابتدا آغاز کردم و تجربه دارم. اگر حرف دل ورزش را می‌زنم و از آسیب احتمالی جلوگیری می کنم کار بدی است؟ اگر ما هم نمی‌گفتیم و این بند اجرا می‌شد چه اتفاقی می افتاد؟ کجای دنیا رئیس فدراسیون زیر نظر مدیر کل که دولتی است می‌رود؟

وی افزود: تدبیر این نیست که من فکر کنم خودم می‌فهمم، تدبیر این است که فکر کنیم همه می‌فهمند. می‌توانستم نامه را محرمانه بزنم ولی اثری نداشت.

وی در خصوص منشا این موضوع گفت: اختلاف شخصی ندارم. بهترین تصمیم برای من این است که به میزم بچسبم و در آرامش باشم و هر اتفاقی افتاد برایم اهمیتی نداشته باشد، اما مسئولیت انسانی من کجاست؟ یک اشتباه کوچک در مسیر به ورزش کشور آسیب می‌زند. به فدراسیون‌ها گفتیم در این موضوع ورود نکنند. وقتی رئیس فدراسیون بفهمد که به او اطمینان نیست و هیات‌ها زیر نظر مدیر کل باشند آیا در عملکرد فدراسیون تاثیر نمی‌گذارد؟ بحث تعلیق یک نگاه بدبینانه است.

هاشمی تاکید کرد: ممکن است شرایط طوری شود که در آستانه المپیک غافلگیر شویم. از گودرزی خواهش کردم که در شورای برون مرزی که مصوبه شورای عالی ورزش را دارد 3 رئیس فدراسیون در جلسه حضور داشته باشند.

وی در خصوص نامه خادم به دولت گفت: من هم در حد نامه آن را خواندم. دغدغه‌های خود را بیان کرده است. نگاه خادم فراتر است و با نوع ادبیات خود خواسته آلارم‌ها را روشن کند و نگرانی‌ها را بیان کند. نگرانی‌های من به صورت اختصاصی در صحبت‌های خادم هم بود. خادم آبروی خود را برای کشتی گذاشته است. راه اساسنامه این است که فدراسیون‌ها با در نظر گرفتن دغدغه‌های دولت به این سمت بروند و اساسنامه را اصلاح کنند.

هاشمی گفت: در مورد اساسنامه فوتبال هم باید بگویم فوتبال تعلیق و کمیته انتقالی تشکیل شد. فوتبال تهدید شد و علت تعلیق فوتبال این بود که 3 سال نامه زدند که اساسنامه اصلاح شود اما نشد. الان می‌گویند اساسنامه به تصویب هیات دولت نرسیده است. برگشت به عقب امکان ندارد و باید مشکل حل شود.

وی افزود: دو نگاه در کمیته انتقالی بود اول اینکه فیفا معتقد بود اساسنامه نیاز به تصویب در هیات وزیران ندارد و دوم اینکه اگر این مدارک را نداشتیم چی می‌شد. اساسنامه پس از تصویب فیفا به امضای اعضای کمیته انتقالی رسید و از حوزه معاونت حقوقی وقت سازمان تربیت بدنی به مجلس رفت. در 30 تیرماه سال 85 نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور  نوشته شد. دبیر کمسیون فرهنگی نیز به تعدادی از اعضای کمیسیون این نامه را فرستاد.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: در سال 92 که دولت تغییر کرد مصوبات در بایگانی سایت دولت قرار می‌گیرد. در این سایت 24 مرداد 1386 نوشته اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال از مصوبات هیات دولت بود.

انتهای پیام/7008

منبع: نسیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان