۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین آماده باش تمام پرسنل آتش نشانی در ۷ ایستگاه
کد خبر: ۱۴۶۸۲۸ نویسنده: ابوالفضل ذوالقدر تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۶ ساعت: ۹:۲۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل سازمان آتش نشانی در مصاحبه با صبح قزوین خبر داد:

آماده باش تمام پرسنل آتش نشانی در ۷ ایستگاه

مدیرعامل سازمان آتش نشانی گفت: تمامی پرسنل آتش نشانی امسال در ۷ ایستگاه در آماده باش به سر می‌برند.

آماده باش تمام پرسنل آتش نشانی در ۷ ایستگاه
ابوالفضل ذوالقدر، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در مورد اقدامات در دست این سازمان در چهارشنبه سوری امسال گفت: سازمان آتش نشانی طی امسال بر آموزش و پیشگیری تاکید زیادی داشته تا عموم مردم آموزش داده شوند و از حوادث جلوگیری شود.
وی در خصوص دیگر اقدامات انجام شده آتش نشانی ادامه داد: طرح "محله ما" توسط سازمان فرهنگی شهرداری برگزار شد و سازمان آتش نشانی نیز ایمنی این طرح را در برعهده داشت.


ذوالقدر افزود: با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش پوسترهای آموزشی در خصوص آگاهی و ایمنی به کل مدارس ارسال شد. همچنین مسئولین پیشگیری آتش نشانی در صورت تمایل مدارس آماده ارائه اطلاعات لازم به مدارس خواهند بود.
وی بیان کرد: آتش نشان‌ها طبق سنوات گذشته آماده باش کامل هستند و امیدوار هستیم در چهارشنبه آخر سال ماموریتی به ما اعلام نشود و هیچ فردی آسیب نبیند.
ذوالقدر گفت: تمامی پرسنل آتش نشانی امسال در 7 ایستگاه آماده باش کامل هستند. همچنین در 6 نقطه شهر از جمله سبزه میدان، خیام شمالی، عالی قاپو و محل‌های حساس ماشین آتش نشانی مستقر خواهد شد تا اگر حادثه‌ای رخ داد اقدامات لازم انجام شود.


وی به طرح‌های ویژه نوروز این سازمان اشاره کرد و گفت: کارشناسان آتش نشانی از هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و محل‌های اقامتی مسافران بازدید خواهند کرد و شرایط این مکان‌ها از نظر ایمنی بررسی و دستورالعمل ایمنی صادر خواهد شد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی اضافه کرد: در ادامه این طرح، محل اسکان فرهنگیان که غالبا مدارس هستند توسط کارشناسان بازدید و اقدامات لازم انجام خواهد شد.
وی اذعان کرد: ماشین‌های آتش نشانی از تاریخ 25 اسفند لغایت 15 فروردین ماه سال 95 به طور مداوم در عوارضی‌های شهر و اماکنی همچون پارک ملت و پارک ملاخلیلا که محل اسکان مسافران نوروزی است، مستقر خواهند شد تا خطری مسافران را تهدید نکند.
این مسئول یادآور شد: استان قزوین به 4 خودرو هیدولیک نجات برای تصادفات مجهز است و کمبودی در این زمینه ندارد.

وی بیان کرد: تعدادی از افراد سودجو به دلیل منافع شخصی و اقتصادی خود وسایل محترقه وارد کرده و برخی کودکان به دلیل عدم کنترل والدین در دام این افراد گرفتار می‌شوند.
ذوالقدر تاکید کرد: والدین باید کنترل لازم را بر روی فرزندان خود داشته باشند و بدانند ترقه‌های سیگاری که به ظاهر بی‌خطر هستند، درصد زیادی از آسیب‌ها را به خود اختصاص می‌دهند.
وی اظهار کرد: شعار سازمان آتش نشانی "شهر ایمن با شهروند ایمن" است. به والدین توصیه می‌کنم فرزندان خود را از خطراتی که در کمین آن‌ها است آگاه کنند و اگر حادثه‌ای رخ داد بلافاصله با سامانه 125 تماس حاصل کنند تا همکاران ما در کمتر از زمان استاندارد برای امدادرسانی اقدام کنند.
ذوالقدر در پایان یادآور شد: همشهریان محترم برای آگاهی از مسائل ایمنی می‌توانند در کانال تلگرام شهرداری به آدرس public125 عضو شوند و از اطلاعات آن بهره لازم را ببرند.

انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان