۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین نیروی انسانی عالم، محور توسعه دستگاه قضاست
کد خبر: ۱۴۶۸۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۶ ساعت: ۹:۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس​ کل دادگستری استان قزوین:

نیروی انسانی عالم، محور توسعه دستگاه قضاست

رئیس کل دادگستری استان قزوین تجهیزات و امکانات را ابزار توسعه و نیروی انسانی عالم، متعهد و متخصص را عامل اصلی توسعه دستگاه قضا دانست.

 نیروی انسانی عالم، محور توسعه دستگاه قضاست
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، جمال انصاری در بازدید سرزده از واحدهای مختلف قضایی و شورای حل اختلاف شهرستان آوج و شهر آبگرم اظهار کرد: امروز آنچه در حوزه قضای شهرستان آوج مشاهده می‌کنیم اگرچه با مطلوب و نقطه ایده‌آل فاصله زیادی دارد ولی در نگاه منصفانه نیز باید اذعان داشت که سطح کمی و کیفی خدمات با گذشته قابل مقایسه نیست.
وی ادامه داد: اگرچه استفاده از فن آوری و بسترهای سیستمی موجب رشد و دقت در کارها و خدمات به مردم شده است ولی قطع یقین بدون وجود نیروی انسانی متعهد و متخصص نمی‌توان از پیشرفته‌ترین امکانات نیز بهره‌ای برد.
رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: از این رو سیستم‌ها و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری همه وسیله‌ای بیش نیستند و این ابزارها باید به دست انسان عالم بکار گرفته شود تا نتیجه آن بهره مناسب و مطلوب در جامعه بشری باشد.
وی اضافه کرد: امروز وضعیت نیروی انسانی دستگاه قضایی نیز با گذشته متفاوت شده است بنابراین تجهزات، ابزار و نیروی انسانی عالم، متخصص و متعهد سرمایه اصلی دستگاه قضا و محور اصلی توسعه کمی و کیفی خدمات در دستگاه قضاست.
انصاری عنوان کرد: خوشبختانه امروز شرایط مطلوب و مناسبی را در ارائه خدمات دستگاه قضا در شهرستان آوج اعم از شهر آوج و شهر آبگرم شاهد هستیم از این رو از همه دست اندرکاران برای تلاش‌های انجام شده قدردانی می‌کنیم.
وی توضیح داد: باید تلاش کنیم فضای جامعه را در نگاه پیشگیرانه به افزایش اطلاعات عمومی در حوزه قضایی پیش ببریم تا کسانی که فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی دارند نسبت به قوانین و مقررات آشنایی داشته باشند چراکه همین ناآگاهی یا کم اطلاعی‌ها موجب ضرر یکی از طرفین می‌شود که در نتیجه حاصل آن را باید در تشکیل پرونده قضایی و صرف هزینه‌های پیدا و پنهان در جامعه شاهد باشیم.
رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: گام بعدی که باید مورد توجه قرار گیرد نگاه صلح و سازش است، باید جامعه به موضوع صلح و سازش توجه کند و البته نباید صلح و سازش را تنها در پرونده‌های خاص ببینیم بلکه باید کاری شود تا فضای صلح و سازش در جامعه نمود بیشتری پیدا کند تا همه مشکلات در ساختار پرونده محوری حل و فصل نشود.
وی اظهارداشت: دستگاه قضا برای حل و فصل هر گونه دعاوی آمادگی دارد ولی باید سطح و آستانه تحمل جامعه و درک مسائل مختلف اجتماعی و اقتصادی را بالا ببریم تا همه مشکلات و مسائل به سمت راه حل پرونده‌ای سوق داده نشود.
انصاری تصریح کرد: این مهم در کاهش اطاله دادرسی بسیار مهم است چراکه کاهش پرونده‌های قضایی منجر به افزایش فرصت محاکم قضای برای رسیدگی به پرونده‌های قضایی خواهد شد.
در ادامه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آوج اظهارداشت: ما تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت‌های محلی با توجه به فضای اجتماعی منطقه برای پیشگیری و امور صلح و سازش بهره ببریم.
حجت الاسلام مصطفي اميدوار اعلام کرد: خدمت به مردم در دستگاه قضا با فراز و نشیب‌های خاص خود همراه است و ما تلاش می‌کنیم تا بستر را برای ارائه خدمت هر چه مطلوب‌تر به مراجعان فراهم کنیم.
رئیس دادگستری شهرستان آوج نیز گفت: آنچه در دستگاه قضا ارائه می‌شود خدمات گسترده‌ای است که با توجه به شرایط افراد برای احقاق حق ارائه می‌شود و هر دو طرف پرونده خود را به حق می‌دانند.
حجت الاسلام حسين يوسفي یادآورشد: باید سطح آگاهی های مردم افزایش یابد تا بتوانند با کمترین مشکلات مراودات خود را به بهترین شکل انجام دهند.
گفتنی است در این بازدید رئیس کل دادگستری استان قزوین از دادگاه و شورای حل اختلاف شهرهای آبگرم و آوج بازدید و با چند تن از مراجعان و کارکنان نیز گفتگو داشت.
در پایان رئیس کل دادگستری استان قزوین قضات و کارمندان دادگستری شهرستان آوج و دادگاه بخش آبگرم را با توجه به ارائه خدمات مطلوب و مناسب به مردم در این شهرستان مورد تقدیر قرار داد.
انتهای پیام/7003

منبع: روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان