۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین فضای مجازی ابزاری مهم برای ورود به عرصه فرهنگ است
کد خبر: ۱۴۶۷۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۶ ساعت: ۸:۳۷ ↗ لینک کوتاه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین:

فضای مجازی ابزاری مهم برای ورود به عرصه فرهنگ است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی به عنوان ابزاری مهم برای ورود به عرصه فرهنگ تاکید کرد.

فضای مجازی ابزاری مهم برای ورود به عرصه فرهنگ است
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، چهارمین نشست فعالان فضای سایبری استان قزوین شب گذشته با حضور مهدی افراسیابی مدیر شبکه ملی فرهنگ، سعید پورایمانی مدیر مجتمع دیجیتال کاسپین استان قزوین، احد چگینی عضو شورای اسلامی شهر قزوین و جمعی از مسئولان و فعالان فضای مجازی در تالار سید محمد بهشتی عمارت داعی برگزار شد.

اکبر اسکندرنژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در این نشست اظهار کرد: اصطلاح اقتصاد سیاسی که در سال‌های اخیر رایج شده است مولفه‌هایی با عنوان شمال و جنوب را به بوته آزمایش و چالش می‌کشاند که اشاره به کشورهای نیم‌کره شمالی و جنوبی دارد.

وی با بیان اینکه بهره‌کشی کشورهای شمالی از جنوبی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، بیانگر نا عدالتی‌های اقتصادی است، افزود: نیم کره شمالی در واقع معرف کشورهای غنی و برخوردار به لحاظ اقتصادی و جنوب نیز به کشورهای تحت قیمومیت شمال و دارای اقتصاد ضعیف اشاره دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به اقتصاد فرهنگی خاطرنشان کرد: اصطلاح اقتصاد در اقلیم فرهنگ نیز ورود پیدا کرده و بیان کننده این معناست که با وجود تنگناهای مالی و فشارهای اقتصادی باید به سمت فعالیت‌‌های فرهنگی خلاق و مبتکرانه حرکت کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به نقش مهم فضای مجازی و اثرگذاری آن بر مخاطبان، یکی از راه‌های تحقق اهداف فرهنگی، استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی است که بسیار نافذ و تاثیر گذارند.

اسکندرنژاد اضافه کرد: در انتخابات اخیر پس از ملت ایران که برنده بدون شک و بلامنازه انتخابات بودند، فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بدون تردید دومین برنده این عرصه بودند.

وی ادامه داد: سهل الوصول و در دسترس بودن فضاهای مجازی، همه‌گیر بودن مخاطبان و ارزان بودن آن به لحاظ اقتصادی از دلایلِ مهم بودن فضای مجازی است از این رو باید از آن به عنوان ابزاری مهم برای ورود به عرصه فرهنگ استفاده کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: در این فضا نگرانی‌هایی نیز وجود دارد به همین دلیل باید مورد پایش و تزکیه قرار گیرد تا متناسب و هم سو با فرهنگ و ارزش جامعه اسلامی کشور شود و محاسن آن تبدیل به تهدیدی برای فرهنگ جامعه نشود.

وی در پایان بیان کرد: روسای خانه‌های دیجیتال بخشی از بدنه و بازوی اداره ارشاد هستند و باید با کمک هم در مدیریت فضاهای مجازی تشریک مساعی کنیم.

در ادامه امیل ملک اف، رئیس مرکز آذر فیلم آذربایجان با تشکر از میهمان نوازی مردم استان اظهار کرد: امیدواریم در آینده نزدیک با همکاری کشور ایران، کار مشترک خوبی در زمینه تولید انیمیشن داشته باشیم.

در پایان نشست نیز حاضران به بیان دیدگاه‌ها و سوالات خود پیرامون فضای مجازی پرداختند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان