۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین چهارشنبه سوری سال گذشته ۷۴ مصدوم داشت
کد خبر: ۱۴۶۴۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۵ ساعت: ۱۵:۹ ↗ لینک کوتاه

معاون اجتماعی نیروی انتظامی قزوین:

چهارشنبه سوری سال گذشته ۷۴ مصدوم داشت

معاون اجتماعی نیروی انتظامی قزوین اعلام کرد: چهارشنبه سوری سال گذشته ۷۴ مصدوم داشت که بخشی از آن ها دچار سوختگی شدید بودند.

چهارشنبه سوری سال گذشته ۷۴ مصدوم داشت
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، جلسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر، صبح امروز با حضور مسئولین استانی در اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.
در این مراسم سالار قاسمی، مدیر اداره کل آموزش و پرورش، ابراز کرد: اگر آگاهی بخشی به خانواده‌ها به صورت جدی صورت گیرد، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.
وی افزود: موضوع چهارشنبه آخر سال باید با حساسیت بیشتری دنبال شود که اجرای برنامه‌های محله محور توسط آموزش و پرورش و نیروی انتظامی قزوین بخشی از فعالیت‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
قاسمی تاکید کرد: می‌توان از فضا و ظرفیت آموزش و پرورش در راستای آگاهی بخشی به مردم به خوبی استفاده کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: باید شادی و نشاط سالم، جایگزین خطرات و آسیب‌ها شود که این فرهنگ سازی نیازمند توجه و همکاری همه دستگاه‌ها است.
در ادامه سرهنگ رضا رضایی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی قزوین اظهار کرد: چهارشنبه آخر سال یکی از سنت‌های رایج در کشور بوده و قدمتی بیش از یک هزار سال دارد اما امروزه به دلایل استفاده از مواد محترقه به یک آسیب اجتماعی تبدیل و موجب نگرانی بسیاری از خانواده‌ها شده است.
وی افزود: سه نوع ترقه در کشور رایج است که یکی از آن‌ها ترقه‌ها دست‌ساز بوده و خطرات بسیار زیادی را به همراه دارد، نوع دیگر ترقه‌هایی هستند که از خارج کشور وارد می‌شوند و مواد اولیه آن مواد جنگی بوده و نوع سوم ترقه‌ای است که اصطلاحاً ترقه‌های کم‌خطر نامیده می‌شوند.
رضایی اعلام کرد: براساس آمارهای به دست آمده استان قزوین در سال گذشته، 74 مصدوم در چهارشنبه آخر سال داشته است که از این تعداد 14 نفر به دلیل آسیب شدید و سوختگی در بیمارستان بستری شدند و تعداد 60 نفر دیگر به وسیله درمان‌های سرپایی بهبود یافتند.
وی درباره عملکرد و نظارت نیروهای انتظامی در چهارشنبه آخر سال عنوان کرد: در سال 89 فعالیت مجموعه به صورت تمرکزی و کلی بود که البته در این سال شاهد بیشترین آسیب بودیم و به همین دلیل مشارکت‌های کوچه محوری در اولویت قرار گرفته است.
کمال قاسمی، رئیس پلیس پیشگیری قزوین نیز در جلسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مصرف مواد مخدر اظهار کرد: سرقت یکی از آسیب‌های اجتماعی است که نباید از آن غفلت کرد.
وی بیان کرد: سازمان آموزش و پرورش از جمله بزرگترین مجموعه‌های کشور محسوب می‌شود که باید از طریق این سازمان آگاهی بخشی لازم در حوزه آسیب‌های اجتماعی صورت گیرد.
رئیس پلیس پیشگیری استان قزوین اعلام کرد: از اصلی‌ترین علت‌های سرقت، اعتیاد به مواد مخدر است اما علاوه بر این سرقت‌های حساب شده‌ای به وسیله‌ گروه‌ها و سارقان حرفه‌ای صورت می‌گیرد که بررسی‌های لازم به وسیله مأموران انتظامی این استان انجام شده است.
قاسمی در ادامه گفت: علاوه بر اعتیاد، بیکاری دلیل دیگر سرقت است که در اواخر سال نیز به دلیل شلوغی شهرها شاهد آن هستیم.

این مسئول انتظامی یادآور شد: لازم است افراد در صورتی که قصد مسافرت در ایام عید نوروز را دارند منازل خود را به فرد قابل اعتمادی بسپارند چراکه سارقان همواره در کمین هستند.
وی اضافه کرد: مردم باید در زمان‌های شلوغ به ویژه عصرها بیشتر از اموال خود محافظت کنند زیرا بیشترین سرقت‌ها در این زمان انجام می‌شود.
قاسمی در پایان گفت: تاکنون پلیس آگاهی کشفیات خوبی را در زمینه آسیب‌های اجتماعی به ویژه در مورد چهارشنبه آخر سال داشته است.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان