۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بزرگترین درس امام حسین ولایت پذیری و ولایت مداری است
کد خبر: ۱۴۶۳۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف قزوین:

بزرگترین درس امام حسین ولایت پذیری و ولایت مداری است

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین: بزرگترین درسی که از امام حسین(ع) می توان گرفت، ولایت پذیری و ولایتمداری است.

بزرگترین درس امام حسین ولایت پذیری و ولایت مداری است
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامورخیریه استان قزوین حجت الاسلام والمسلمین مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در جلسه ستاد بصيرت عاشورايي و استقبال از ماه محرم اداره كل اوقاف و امورخيريه استان قزوين اظهار داشت : حماسه حسینی چون خورشیدی عالمتاب بر همه ی جهان درخشندگی و فروزندگی دارد و در شرایط ظلمانی شعله ای ایجاد کرد و فریاد عدالتی در تیرگی ستم بود که حیات تازه ای در عالم اسلام به وجود آورد و معرفتی عالی و بینشی نیرومند در آن نهفته است.
و مرثیه ها و روضه ها باید بیشتر این جنبه ها را مورد بررسی قرار دهند و محاسن حماسی این نهضت را مطرح کنند و پرداختن به چنین ابعادی از قیام عاشورا، از روی آوردن به تحریفات می کاهد نباید آنقدر افسانه، خرافه و مطالب دروغ به این حرکت مقدس ملحق کرد که عظمت و افتخار و الهام بخشی و اثر تربیتی آن را تیره و تار کند و چنین شکوهی را مخدوش نماید.
وی در ادامه افزود : حضرت امام حسین علیه السلام در قیام پرشکوه خود در صدد برآمد تا چهره ی واقعی آیین محمدی صلی الله علیه و آله و اسلام ناب را به جهانیان معرفی کند و پیام معنوی قرآن را به تشنگان معارف برساند و از فرهنگ دینی غبارزدایی کند.
مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در ادامه عنوان داشت : استمرار مسأله نبوت و احیاء و زنده نگه داشتن دین و احیای امامت و بقای دین و ارزشهای دین توسط امام حسین (ع) صورت گرفت و بزرگترین درسی که از آن امام بزرگوار می توان گرفت : ولایت پذیری و ولایتمداری است.
نوروزی در ادامه افزود: بیش از 70 درصد موقوفات استان قزوین برای تعزیه داری و اقامه مجالس عزاداری و سوگواری حضرت سیدالشهداء در ماه محرم و صفر است و این مسئولیت ما را بیشتر می کند تا در این راه قدم های مثمرثمری برداریم تا اهل بیت از ما راضی باشند.
حجت الاسلام نوروزی با اشاره به حضور مبلّغین در ایام محرم در تمام مناطق شهری و روستایی و محلات خطاب به آنان گفت: باید از این فرصت بسیار خوب و فضای معنوی محرم و صفر خوب استافده کنیم و به تبلیغ و ترویج وقف و احکام شرعی آن بپردازیم .
وي همچنين از برگزاري مراسم استقبال و سياهپوشان در امامزادگان و بقاع متبركه استان خبر داد و افزود : همزمان با فرا رسيدن ماه محرم مراسم استقبال و سياهپوشان در امامزادگان و بقاع متبركه برگزار مي شود كه براي نمونه مي توان به مراسم سياهپوشان آستان مقدس امامزاده زبيده خاتون (س) كه در روز پنجشنبه 9 آبانماه بعداز نماز مغرب و عشاء با سخنراني حجت الاسلام محي الدين قوامي و مداحي حاج ابراهيم رحيمي و محمد مولا برگزار مي شود اشاره نمود اما وي‍ژه برنامه ما در روز جمعه 10 آبانماه از بعداز نمازمغرب و عشاء با سخنراني حجت الاسلام شعباني مسئول اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امورخيريه كشور و مداحي حاج مهدي مختاري برگزار مي شود.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان