۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین توزیع ۱۱ بسته امنیت غذایی به نیازمندان تا پایان سال
کد خبر: ۱۴۶۳۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۵ ساعت: ۱۲:۵۵ ↗ لینک کوتاه

وزیر تعاون خبر داد:

توزیع ۱۱ بسته امنیت غذایی به نیازمندان تا پایان سال

وزیر تعاون از توزیع ۱۱ بسته امنیت غذایی به نیازمندان تا پایان سال خبر داد.

توزیع ۱۱ بسته امنیت غذایی به نیازمندان تا پایان سال
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، علی ربیعی در حاشیه همایش شکرانه سلامت شنوایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 11 میلیون بسته امنیت غذایی تا قبل از فرارسیدن سال جدید در میان نیازمندان شناسایی شده و مددجویان دستگاه‌های حمایتی توزیع می‌شود.

وی با اشاره به دستاورد یک دهه غربالگری شنوایی در سازمان بهزیستی و شنوا کردن 15 هزار فرد ناشنوا افزود: طرح غربالگری شنوایی در سال 94 با پوشش 70 درصدی در کل کشور انجام شد و تلاش می‌کنیم در سال 95 این طرح پوشش 100 درصدی داشته باشد و اعتبارات آن را نیز تامین کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در سال 93، 966 هزار غربالگری شنوایی برای نوزادان انجام شد که حدود 3 هزار نفر از آنها نیازمند مداخله‌های تخصصی شناخته شدند، این طرح برای بینایی‌سنجی نیز در سال 95 با پوشش 100 درصدی انجام می‌شود و در سال 94 پوشش 85 درصدی داشته است.

ربیعی ادامه داد: 2 هزار و 500 مرکز مشاوره برای ازدواج با نظارت بهزیستی فعالیت می‌کنند و تلاش ما این است که با این مشاوره‌ها ازدواج‌هایی که ممکن است نتیجه آن فرزند معلول شود به مراکز مشاوره‌ ژنتیک ارجاع شوند. سیاست ما راه‌اندازی آزمایشگاه‌های ژنتیک است و خیرین راه‌اندازی این آزمایشگاه‌ها را تشویق کردیم تا حتی‌الامکان از تولد فرزند معلول جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: در مهدهای کودک مناطق محروم برای جلوگیری از سوءتغذیه یک وعده غذای گرم در میان کودکان توزیع می‌شود و تلاش می‌کنیم در سال 95 این طرح به مهدهای کودک حاشیه‌ شهرهای بزرگ نیز برسد. همچنین در طرح‌های جدید سال 95 بنا داریم طرح‌های غربالگری، پیشگیری از سوءتغذیه و اجتماعی شدن کودکان را به مهدها ببریم که استاندارد آموزشی آن در سال 95 به مهدهای کودک ابلاغ می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش مستمری مددجویان بهزیستی در سال 95 گفت: در لایحه قانون حمایت از معلولان که به مجلس تقدیم شد، مستمری به صورت 40 درصد از حداقل دستمزد در نظر گرفته شده که امیدواریم به تصویب مجلس برسد.

ربیعی افزود: استراتژی ما نگهداری معلولان در خانه است که هزینه آن را به خانواده‌ها بدهیم.

وی با بیان اینکه در بودجه سال 94 چند شوک عظیم داشتیم افزود: با این وجود این سال را با سلامت پشت سر گذاشتیم و امیدواریم سال 95 گشایش بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان