۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۱۳۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد قزوین ایجاد شد
کد خبر: ۱۴۶۱۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۵ ساعت: ۹:۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین:

۱۳۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد قزوین ایجاد شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین گفت: طی ۱۱ ماهه سال جاری برای یک هزار و ۳۰۰ نفر از جامعه هدف فرصت شغلی ایجاد شد.

۱۳۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد قزوین ایجاد شد
هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: پرداخت کمک معیشتی بالغ بر 156 میلیارد ریال به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از جمله اقدامات کمیته امداد استان قزوین طی 11 ماه سال جاری است.

وی افزود: پرداخت 3 هزار و 200 فقره وام قرض‌الحسنه، تحویل یک هزار سری جهیزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد و اعزام یک هزار و 500 نفر به اردوهای زیارتی و سیاحتی از دیگر خدمات انجام شده می‌باشد.

۴۸۹ بیمار صعب‌العلاج تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین خاطرنشان کرد: به منظور توانمندسازی افراد تحت پوشش و تقویت روحیه خوداتکایی و خودباوری در مددجویان در سال جاری با تامین ۱۳ میلیارد تومان برای یک هزار و 300 نفر از جامعه هدف اشتغال ایجاد شد.

وی بیان کرد: دایر کردن 23 کارگاه در سطح استان، انجام یک هزار و 50 مورد تعمیرات کلی و جزئی در زمینه ساختمان بالغ بر 9 میلیارد ریال و احداث 520 مورد فضاهای جانبی با هزینه‌ 5 میلیارد و 300 میلیون ریال از دیگر اقدامات اجرایی شده در سال جاری است.

صفری با اشاره به احداث 120 مورد مسکن روستایی و شهری عنوان کرد: این امر با مساعدت 600 میلیون تومانی کمیته امداد و مابقی آن از محل کمک‌های مردمی و تسهیلات بانکی تحقق یافت.

این مسئول در ادامه گفت: در حوزه حامی یابی یک هزار و 930 نفر از ایتام و بیش از 2 هزار نفر از فرزندان زیر 17 سال در طرح محسنین تحت حمایت کمیته امداد هستند.

وی افزود: هم اکنون میزان سرانه هر یتیم در استان قزوین از محل کمک حامیان، ۲۷۰ هزار تومان و سرانه پرداختی در طرح محسنین 51 هزار تومان است.

300 نوعروس کمیته امداد در نوبت دریافت جهیزیه هستند
مدیرکل کميته امداد امام خمينی (ره) استان قزوين تصریح کرد: سرانه ایتام و اکرام در کشور در حدود یکصدهزار تومان است که در استان قزوین به نسبت میانگین کشوری، تقریبا بیش از دو برابر است.

وی عنوان کرد: ۴۸۹ بیمار خاص و صعب‌العلاج در استان قزوین تحت پوشش خدمات درمانی کمیته امداد استان قرار دارند علی رغم آنکه طرح تحول سلامت بخش اعظمی از مشکلات بیماران را مرتفع نموده اما یک بیمار هزینه‌های جانبی بسیاری نیز دارد به طوریکه یک میلیون و 500 هزار تومان هزینه جنبی یک بیمار دیالیزی است برای همین منظور افراد نیکوکار و خیر در قالب طرح شفا می‌توانند مساعدت و همراهی داشته باشند.

وی در پایان بیان کرد: 300 نوعروس تحت پوشش کمیته امداد در نوبت دریافت جهیزیه هستند که در صورت مشارکت و همت همگانی خیران، آنها نیز می‌توانند راهی خانه‌ بخت شوند.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان