۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین رایزنی دولت با مجلس برای احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی/ دولت برای احیای سازمان برنامه نیازی به مصوبه مجلس ندارد
کد خبر: ۱۴۶۱۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رایزنی دولت با مجلس برای احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی/ دولت برای احیای سازمان برنامه نیازی به مصوبه مجلس ندارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه از تعامل دولت و مجلس برای احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی خبر داد و گفت: در راستای این رایزنی و تعامل دولت چارچوب جدید تشکیل سازمان مدیریت را به کمیسیون برنامه ارائه کرده و کمیسیون نیز در حال بررسی شرح وظایف و ماموریت های این سازمان است.

رایزنی دولت با مجلس برای احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی/ دولت برای احیای سازمان برنامه نیازی به مصوبه مجلس ندارد

به گزارش صبح قزوين، محمد علی عبدالله زاده با اشاره به بررسی احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی در کمیسیون برنامه و بودجه گفت: دولت مدل جدید احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی را به کمیسیون برنامه و بودجه جهت هماهنگی و تبادل نظر ارسال کرده است و کمیسیون شرح وظایف سازمان برنامه ریزی را بررسی می کند.

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت قصد دارد برای احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی فقط موافقت کمیسیون برنامه و بودجه را بگیرد و تعادل و همکاری وجود داشته باشد زیرا قوه مجریه برای احیای این سازمان نیاز به مصوبه صحن علنی مجلس و یا کمیسیون برنامه و بودجه ندارد و براساس اختیارات خود می تواند سازمان مدیریت را احیا کند.

به گزارش مهر در دولت نهم سازمان مدیریت برنامه ریزی منحل شده و معاونت توسعه مدیریت و نظارت راهبردی ریاست جمهوری شکل گرفت.
این امر موجب انتقادات شدید مجلس شد و نمایندگان یکی از علل مهم عدم ارائه به موقع لایحه بودجه در دولت نهم و دهم را انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی می دانستند.

نمایندگان مجلس نهم،  قصد داشتند طی طرحی سازمان مدیریت و برنامه ریزی را احیا کنند اما با روی کار آمدن دولت یازدهم، بررسی این طرح متوقف شد زیرا دولت اعلام کرد که قصد احیای سازمان مدیریت را دارد.
هم اکنون نیز دولت و مجلس برای احیای این سازمان در حال تعامل و رایزنی هستند.

منبع:‌مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان