۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ثبت ۱۳۹ اختراع توسط شرکت‌های فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان
کد خبر: ۱۴۵۸۷۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

ثبت ۱۳۹ اختراع توسط شرکت‌های فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: ۲۱۰ واحد فناور در زمینه‌های مختلف الکترونیک، مکاترونیک، ماشین ابزار، نانو فناوری، فناوری اطلاعات و سیستم‌های تهویه مطبوع در این پارک مستقر هستند که ۱۷ شرکت موفق به اخذ مجوز دانش‌بنیان شده‌اند.

ثبت ۱۳۹ اختراع توسط شرکت‌های فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: 210 واحد فناور در زمینه‌های مختلف الکترونیک، مکاترونیک، ماشین ابزار، نانو فناوری، فناوری اطلاعات و سیستم‌های تهویه مطبوع در این پارک مستقر هستند که 17 شرکت موفق به اخذ مجوز دانش‌بنیان شده‌اند.

به گزارش سرویس علمی صبح قزوین ، دکتر سیف‌الله سعدالدین در حاشیه چهاردهمین نشست مشترک رؤسای پارک‌های علم و فناوری و مدیران مراکز رشد کشور در پارک زیست فناوری خلیج فارس(قشم) اظهار کرد: این پارک علمی در سال 1386 مجوز تاسیس خود را دریافت کرد و در سال 1387 مستقر شد که با توجه به حضور مراکز متعدد دانشگاهی در استان سمنان، این پارک با اقبال عمومی زیادی از سوی نخبگان و جامعه علمی دانشگاهی این استان روبه رو شد.

وی افزود: از جمله حمایت‌های پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از واحدهای فناور مستقر در آن می‌توان به کمک به اخذ تسهیلات، ارائه خدمات ثبت مالکیت فکری، ارائه مشاوره تخصصی، استفاده از ظرفیت‌های آزمایشگاهی و کارگاهی و مساعدت برای حضور در نمایشگاه‌ها اشاره کرد.

دکتر سعدالدین گفت: از میان 65 شرکت فناور که در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان مستقر بوده‌اند، تاکنون 35 شرکت مراحل رشد خود را طی کرده و از حمایت مرکز رشد این پارک خارج شده‌اند.

وی اظهار کرد: تاکنون 139 ثبت اختراع از سوی شرکت‌های فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان صورت گرفته است که برخی از آنها تائیدیه علمی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران را اخذ کرده‌اند و تاکنون 16 اختراع نیز به نام پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در اداره کل مالکیت صنعتی و ثبت اختراع به ثبت رسیده است.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: پارک‌های علم و فناوری حلقه واسط زنجیره علم تا عمل هستند و رشد این مراکز می‌تواند باعث اجرایی شدن و تجاری شدن ایده‌های علمی باشد.

وی تقویت باور به نقش پارک‌های علم و فناوری در اقتصاد دانش‌بنیان را مهم دانست و گفت: عدم شناخت کافی افکار عمومی از پارک‌های علم و فناوری از موانع توسعه این مراکز محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان