۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین منتفی‌ شدن ادغام اورژانس با هلال احمر/تائید ۹۹.۶ هزینه کرد طرح تحول سلامت توسط دیوان محاسبات
کد خبر: ۱۴۵۸۴۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

منتفی‌ شدن ادغام اورژانس با هلال احمر/تائید ۹۹.۶ هزینه کرد طرح تحول سلامت توسط دیوان محاسبات

در هفته ای که گذشت اخبار متعددی ازجمله ابراز امیدواری وزیر بهداشت برای متقاعد کردن مجلس جدید در مورد بیمه‌ها، منتفی‌ شدن ادغام اورژانس با هلال احمر ، تحت پوشش بیمه قرار گرفتن بیماران سوختگی در حوزه سلامت منتشر شد.

منتفی‌ شدن ادغام اورژانس با هلال احمر/تائید ۹۹.۶ هزینه کرد طرح تحول سلامت توسط دیوان محاسبات
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان،در هفته ای که گذشت اخبار متعددی ازجمله ابراز امیدواری وزیر بهداشت برای متقاعد کردن مجلس جدید در مورد بیمه‌ها، منتفی‌ شدن ادغام اورژانس با هلال احمر ، تحت پوشش بیمه قرار گرفتن بیماران سوختگی در حوزه سلامت منتشر شد.

امیدواری وزیر بهداشت برای متقاعد کردن مجلس جدید در مورد بیمه‌ها 
حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این سؤال که آیا در مجلس جدید هم بحث تجمیع بیمه‌ها با قوت خود ادامه پیدا می‌کند، گفت: من امیدوارم که بتوانیم مجلس جدید را برای تدوین و تصویب قوانینی که بتواند بیش از شرایط موجود برای سلامت مردم ایران مؤثر باشد، متقاعد کنیم. 
 
شرکت داروسازی داروی گیاهی تولید می‌کنند 
محمود خدادوست معاون طب سنتی وزارت بهداشت گ فعالیت 75 شرکت دارویی در زمینه تولید داروهای طبیعی و گیاهی خبر داد و گفت: سازمان غذا و دارو تسهیلات خاصی را برای دادن مجوز به تولید داروهای گیاهی و یا داروهایی که پایه سنتی دارند قائل شده است. کشور ما بالغ بر 350 تا 400 قلم داروی گیاهی دارد.

منتفی‌ شدن ادغام اورژانس با هلال احمر/طلب وجه بیمارستان‌ها از امدادگران هلال احمر ممنوع است 
حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به منتفی شدن ادغام اورژانس با هلال احمر بیان کرد: بیمارستان ها نباید از امدادگران هلال احمر طلب وجه کنند .اگر موردی مشاهده شده است حتماً گزارش شود تا پیگیری کنیم، زیرا این کار خلاف قانون است، همچنین از امدادگران هلال‌‌ احمر که یک تنه زحمت‌ها را به دوش می‌کشند، ممنون هستیم.


آغاز طرح امداد نوروزی از 26 اسفند 
خالدی سخنگوی اورژانس کشور گفت:  تعداد دو هزار و 158 پایگاه اورژانس در طرح سلامت نوروزی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند، این طرح از هشت صبح 26 اسفند ماه آغاز می‌شود و تا هشت صبح 15 فروردین ماه ادامه می‌یابد. 

اختصاص یک میلیارد بودجه به پژوهشکده علوم دندان‌پزشکی 
معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: با امضای تفاهم‌نامه‌ای یک میلیارد تومان بودجه به پژوهشکده علوم دندان‌پزشکی دانشگاه تهران اختصاص می‌یابد.

ایران نیم میلیون اهدا کننده مستمر خون دارد 
مدیرعامل سازمان انتقال خون با اشاره به اینکه اهداکنندگان خون پایه نهادهای اجتماعی و افکار خیرخواهانه هستند گفت: ۵۰۰ هزار اهدا کننده مستمر سرمایه بزرگی برای کشور است. آمار سازمان انتقال خون حاکی از آن است که در اهدا کنندگان مستمر طی 5 سال گذشته هیچ مورد HIV مشاهده نشده است و این ویروس تنها در اهدا کنندگان اولی مشاهده شده است. اگر بتوانیم قشر اهدا کننده مستمر داشته باشیم، خطر انتقال خون به صفر خواهد رسید. زیرا هر کسی نمی‌تواند اهدا کننده خون باشد.

تائید خبر سوختگی نوزاد توسط دادگستری گیلان تکذیب شد 
محرابیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص انتشار تائید خبر سوختگی نوزاد سه روزه صومعه‌سرایی توسط رئیس کل دادگستری گیلان گفت: رئیس کل دادگستری گیلان حرف هایی که به نقل از وی در یکی از خبرگزاری ‌ها در خصوص تائید سوختگی نوزاد منتشر شده است را تکذیب کرده‌ و در حال حاضر ما در حال پیگیری برخورد با خبرگزاری مربوطه به دلیل انتشار این خبر کذب هستیم. 


35درصد جمعیت کشور عوامل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را دارند 
دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و فوق‌تخصص گوارش در خصوص ارتباط بیماری کبد چرب و سکته قلبی اظهار داشت: 35 درصد جمعیت کشور عوامل خطر ابتلا به سکته‌های قلبی و مغزی را دارند. مهمترین خطری که تمام افراد مبتلا به کبد چرب را تهدید می‌کند، خطر سکته قلبی و مغزی است.


معوقه پزشکان انتقال خون پرداخت می‌شود 
مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: حکم‌های پزشکان انتقال صادر شده و معوقه‌های آن‌ها در حال پرداخت است. خوشبختانه با همت دکتر هاشمی وزیر بهداشت در جهت هیئت امنایی شدن پرداختی‌ها در سازمان انتقال خون، مشکل اختلاف پرداختی و حقوقی که با سایر بخش‌ها داشتیم رفع شده حکم‌های این همکاران در سراسر کشور در اسفندماه صادر شده و معوقه‌های آنان در حال پرداخت است.

بیماران سوختگی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند 
قائم مقام وزارت بهداشت گفت: هزینه‌های بیماران سوختگی هزینه‌های درمانی و ترمیمی است که تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

سالانه 2 هزار میلیارد تومان صرف هزینه‌ مستقیم سرطان می‌شود 
قائم مقام وزیر بهداشت گفت: سالانه 2 هزار میلیارد تومان صرف هزینه مستقیم سرطان می‌شود در حالی که 40 درصد از سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند.

کسب استانداردهای اروپا توسط انتقال خون ایران/ساخت 8 سامانه سیار اهدای خون 
پورفتح الله مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: خوشبختانه مراکز انتقال خون ما از استاندارد بالایی برخوردار است و همچنین استانداردهای اروپا را نیز کسب کرده‌ است.

وی  با اشاره به در حال ساخت بودن 8 سامانه سیار اهدای خون افزود: یکی از این مراکز سیار تا پایان اسفند ماه به بهره برداری می‌رسد.

سالانه 2 هزار میلیارد تومان برای کاهش هزینه‌های دارویی سرمایه گذاری می‌شود 
رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه سلامت یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است، بیان کرد: در مورد پیوند نگاه وزیر بهداشت بسیار مثبت است و بارها تاکید کرده که کمک‌های لازم را می‌کند و در کاهش هزینه‌های پیوند چیزی کم نخواهیم گذاشت. در این راستا باید بگویم که سالانه حدود 2 هزار میلیارد تومان برای کاهش هزینه‌های دارویی سرمایه‌گذاری می‌شود. 

هشدار سازمان غذا و دارو درباره آجیل‌های مانده سال قبل 
رستگار رئیس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو گفت: توصیه می‌شود افراد آجیل‌های مانده سال قبل را خریداری نکنند زیرا آلودگی قارچی این مواد بیشتر است. مهم‌ترین مشکل آجیل‌ها از نظر بهداشتی، استفاده از رنگ‌های غیر مجازی بوده است که اغلب به اسم زعفران مصرف می‌شوند.


لزوم ساخت بیمارستان شریعتی دوم جهت بهبود چالش‌های حوزه پیوند 
جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:ساخت بیمارستان شریعتی دوم یکی از راههای بهبود بخشیدن به مشکلات حوزه پیوند است.

باید کاری برای لیست پیوند انتظار کرد 
قاوام زاده رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های خون، سرطان و پیوند سلول‌های بنیادین ایران گفت: لیست انتظار پیوند، هزینه بالای داروهای این بیماری از جمله چالشهای پیوند سلولهای بنیادین در کشور است.


تائید 99.6 هزینه کرد طرح تحول سلامت توسط دیوان محاسبات
حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اخبار مربوط به سوختگی کودکی در بیمارستان صومعه‌سرا و همچنین ایراد دیوان محاسبات بر چگونگی هزینه‌کرد اعتبارات طرح تحول نظام سلامت پاسخ داد.


انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان