۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین فعالیت ۱۸ شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری کردستان
کد خبر: ۱۴۵۸۳۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

فعالیت ۱۸ شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری کردستان

سرپرست پارک علم و فناوری کردستان با اشاره به اینکه این پارک از شهریور فعالیت خود را آغاز کرده است، از فعالیت ۱۸ شرکت دانش‌بنیان در این پارک علم و فناوری خبر داد.

فعالیت ۱۸ شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری کردستان

سرپرست پارک علم و فناوری کردستان با اشاره به اینکه این پارک از شهریور فعالیت خود را آغاز کرده است، از فعالیت 18 شرکت دانش‌بنیان در این پارک علم و فناوری خبر داد.

به گزارش سرویس علمی صبح قزوین ، دکتر خالد سعیدی در حاشیه چهاردهمین نشست مشترک رؤسای پارک‌های علم و فناوری و مدیران مراکز رشد کشور در پارک زیست فناوری خلیج فارس (قشم) با اشاره به اقبال شرکت‌های دانش‌بنیان استان کردستان برای استقرار در پارک علم و فناوری این استان گفت: از 23 شرکت دانش‌بنیان در استان 18 شرکت در پارک مستقر هستند که تمامی این 18 شرکت قبل از اخذ برند دانش‌بنیان در این مرکز مستقر بوده‌اند و این نشان از توانایی پارک در ارزیابی طرح‌های با ارزش افزوده زیاد و سطح علمی بالا دارد.

وی گفت: حمایت‌های پارک علم و فناوری کردستان از شرکت‌های دانش بنیان، تمامی خدمات علمی، اطلاع رسانی، آموزش، مشاوره، خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی، حمایت از ایده محوری، بازاریابی، مالکیت فکری، اخذ استانداردهای لازم و اعطای تسهیلات کم بهره و پشتیبانی از فضای فیزیکی، اداری را شامل می‌شود.

دکتر سعیدی، دربازکن با برد بی‌نهایت، نرم‌افزار جامع حسابداری و مالی ماندگار، سیستم اتوماسیون هوشمند واحدهای صنعتی دام و طیور، سیستم کنترل هوشمند موتورخانه بهینه و تولید پوشش (عایق‌های) فوق حرارتی تا دمای 1300 درجه را به عنوان بخشی از مهمترین دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این پارک علم و فناوری تازه تاسیس یاد کرد.

وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز کشورهایی موفق هستند که نهادهای علمی و تحقیقاتی خود را توسعه دهند و بتوانند در تولید علم و مدیریت آن از کشورهای دیگر پیشی بگیرند، گفت: تعامل دانشگاه به مثابه نهاد تولیدکننده دانش و صنعت به عنوان نهاد توسعه‌دهنده فناوری، نقش محوری در فرایند تبدیل علم به فناوری دارد. بنابراین پارک‌های علم و فناوری به عنوان حلقه ارتباطی میان دانشگاه و صنایع دارای اهمیت بسیار هستند.

بر اساس این گزارش، چهاردهمین نشست مشترک رؤسای پارک‌های علم و فناوری و مدیران مراکز رشد فناوری سراسر کشور 12 و 13 اسفندماه در پارک زیست فناوری خلیج فارس (قشم) برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان