۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ارزیابی دو روز مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ در وین
کد خبر: ۱۴۵۷۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

عدم تسریع راه حل سیاسی هسته ای؛

ارزیابی دو روز مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ در وین

ناظران سیاسی در تهران می گویند نشست دو روزه کارشناسان ایران و ۱+۵ در وین، احتمالا درک بهتری از رویکردهای دو طرف نسبت به یکدیگر ایجاد کرده ولی معلوم نیست روند رسیدن به راه حل سیاسی را هم تسریع کرده باشد.

ارزیابی دو روز مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ در وین
به گزارش صبح قزوین به نقل از ایران هسته ای،

اظران سیاسی در تهران می گویند نشست دو روزه کارشناسان ایران و 1+5 در وین، احتمالا درک بهتری از رویکردهای دو طرف نسبت به یکدیگر ایجاد کرده ولی معلوم نیست روند رسیدن به راه حل سیاسی را هم تسریع کرده باشد.

کارشناسان ایران و گروه 1+5 روزهای چهارشنبه و پنج شنبه (8 و 9 آبان 1392/ 20 و 30 اکتبر 2013) در وین با یکدیگر ملاقات کردند.

این مذاکرات بر اساس توافقی انجام شد که روز 24 مهر در مذاکرات ژنو 4 میان ایران و 1+5 صورت گرفته بود.

سرپرست تیم ایرانی را در این مذاکرات حمید بعیدی نژاد مدیر کل سیاسی و امور بین الملل وزارت خارجه و سرپرست تیم 1+5 را هم استفن کلمنت بر عهده داشته است.

در تیم ایران نمایندگانی از وزارت خارجه، سازمان انرژی اتمی،2 وزارتخانه راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت و همچنین بانک مرکزی حضور داشته اند.

تیم 1+5 هم متشکل از نمایندگانی از هر 6 کشور عضو گروه 1+5 بوده است.

تیم های دو طرف روز چهارشنبه درباره موضوع هسته ای و روز پنج شنبه درباره مسئله تحریم ها مذاکره کرده اند و مذاکرات آنها مجموعا 10 ساعت به طول انجامیده است.

اگرچه قرار است دو طرف نتایج مذاکرات خود را به مقام های سیاسی ارائه کنند اما ناظران می گویند این مذاکرات از باب شفاف تر شدن دیدگاه های دو طرف به یکدیگر مفید بوده اما معلوم نیست که دیدگاه های دو طرف را به هم نزدیکتر هم کرده باشد.

این ناظران عقیده دارند نزدیک تر شدن دیدگاه ها صرفا در گرو تصمیم گیری سیاسی است که احتمالا به دشوار انجام خواهد شد.

 انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان