۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش ۸۳ درصدی کشف مواد مخدر در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: ۱۴۵۴۹۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

افزایش ۸۳ درصدی کشف مواد مخدر در آذربایجان‌شرقی

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان از افزایش ۸۳ درصدی کشف مواد مخدر در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

افزایش ۸۳ درصدی کشف مواد مخدر در آذربایجان‌شرقی

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان از افزایش 83 درصدی کشف مواد مخدر در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین )، منطقه آذربایجان‌ شرقی، محمد علی نصرتی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از برگزاری دوازدهمین جلسه این شورا در سال جاری خبر داد و افزود: متاسفانه جلسات این شورا در سال‌های گذشته آن چنان که باید و شاید برگزار نمی‌شد ولی در دو سال اخیر و به‌ویژه در سال جاری، به صورت میانگین هر یک ماه یک جلسه برگزار و تصمیمات مهمی اتخاذ شده است.

وی از کشف 1603 کیلوگرم انواع مخدر از ابتدای سال جاری تا به امروز خبر داد و اظهار کرد: این آمار در مقایسه با آمار سال 93، رشد بیش از 83 درصدی را به همراه داشته است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بیش از 19 هزار نفر در استان به عنوان تولید کننده، توزیع کننده و یا مصرف کننده مواد مخدر دستگیر شده‌اند، ادامه داد: 38 باند تهیه و توزیع مواد مخدر نیز در قالب بیش از 4236 مرحله عملیات پلیسی منهدم شده است.

به گفته نصرتی، در بیش از 767 نقطه آلوده استان نیز طرح پاکسازی اجرا شده است.

وی با اشاره به بخشی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده توسط شورای مبارزه با مواد مخدر در حوزه فرهنگی تصریح کرد: خوشبختانه در مقایسه با سال‌های گذشته میزان فعالیت‌های فرهنگی نیز در خصوص مبارزه با مصرف و توزیع مصرف مواد مخدر، افزایش چشمگیری داشته است.

نصرتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای بیش از 51 هزار و 136 نفر در مراکز ترک اعتیاد و مراکز مشاوره، خدمات لازم ارائه شده است که متاسفانه در حدود 70 درصد از مراجعه کنندگان، افراد تکراری بوده‌اند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت مرکز ماده 16 تبریز اظهار کرد: در این مرکز و در طی 11 ماه گذشته، 466 معتاد کارتن خواب و بی‌خانمان پذیرش شده‌ و تحت درمان، حرفه آموزی و اشتغال قرار گرفته‌اند.

وی در همین راستا اظهار کرد: در حال حاضر، 200 نفر در مرکز ماده 16 تبریز، تحت درمان هستند. در این مرکز، بیمارانی که مبتلا به هپاتیت و ایدز هستند از سایر افراد جدا می‌شوند.

به گفته نصرتی در سال جاری در مرکز ماده 16 تبریز برای 200 نفر به صورت مستقیم و برای 200 نفر به صورت غیرمستقیم، اشتغال ایجاد شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان منتقدانه خود گفت: در بحث ماده 42 و همچنین اجرای طرح غربالگری به موفقیتی که مدنظرمان بود دست نیافته‌ایم. باید به بحث مربوط به ماده 42، بیش از پیش توجه کرد؛ چراکه وضعیت زندان تبریز، از لحاظ گنجایش، سخت و نفس‌گیر است. در بحث اجرای طرح غربالگری نیز باید دانشگاه علوم پزشکی تبریز ورود جدی داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان