۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۶۰ درصد کانون‌های مساجد، روستایی هستند/ کانون‌های فرهنگی هنری، قلب تپنده مساجد هستند
کد خبر: ۱۴۵۴۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۳ ساعت: ۱۴:۲۶ ↗ لینک کوتاه

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین:

۶۰ درصد کانون‌های مساجد، روستایی هستند/ کانون‌های فرهنگی هنری، قلب تپنده مساجد هستند

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با اشاره به فعالیت ۳۰۵ کانون مساجد در سطح استان گفت: ۶۰ درصد کانون‌های فرهنگی هنری استان قزوین، روستایی هستند.

۶۰ درصد کانون‌های مساجد، روستایی هستند/ کانون‌های فرهنگی هنری، قلب تپنده مساجد هستند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، حجت الاسلام علی رمضانی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ظهر امروز(پنج شنبه) در نشست خبری که به مناسبت بیست و سومین سالروز تاسیس کانون‌های مساجد در سالن جلسات دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار شد، اظهار کرد: مسجد کانون هدایت، ارشاد و خانه خدا بر روی زمین بوده و وجود مسجد در هر نقطه نشانه عظمت اسلام و حضور مسلمانان در آن نقطه است.

وی با اشاره به ضرورت انجام کارهای فرهنگی آمیخته با هنر در کانون‌های مساجد افزود: با توجه به نقش هنر در جذب مخاطبان و به ویژه جوانان لازم است تا فعالیت‌های فرهنگی آمیخته با هنر در مجموعه کانون‌ها بیشتر مورد استفاده قرار گیرد البته هنری که در تضاد با کارکرد مسجد نباشد.

کانون‌های مساجد پتانسیلی عظیم جهت ترویج سبک زندگی اسلامی
رمضانی، کانون‌های فرهنگی هنری را قلب تپنده مساجد برشمرد و اضافه کرد: کانون‌های مساجد با داشتن ظرفیت بالا در شناسایی استعدادهای برتر موثر هستند.

وی بیان کرد: در صورتی‌که مسئولان و مردم در استفاده از ظرفیت مساجد اهتمام ورزند به طور قطع کاهش آسیب‌های اجتماعی را در جامعه شاهد خواهیم بود.
 
رمضانی تصریح کرد: بر اساس نظر جامعه شناسان، آسیب‌های اجتماعی سالانه 10 درصد افزایش می‌یابند که این امر نهاد خانواده و محیط زندگی را با خطر مواجه می‌سازد از این رو با برنامه‌ریزی و برگزاری گفتمان‌های مختلف می‌توان اقدامات موثری جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی انجام داد که این کار رونق مساجد را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های مساجد دارای پتانسیل قوی‌ در جهت ترویج سبک زندگی اسلامی هستند، گفت: باید بکوشیم تا مساجد محور توسعه تقوای الهی و ارزش‌ها باشند و برای تحقق این هدف همه افراد جامعه باید سهیم باشند و در جهت تقویت باورهای دینی تلاش کنند.

فعالیت ۳۰۵ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان قزوین

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین عنوان کرد: مساجد باید مرکزی برای پاسخگویی به نیازهای جوانان باشند و با برنامه‌ریزی هدفمند با حضور کارشناسان مجرب آموزش زوج‌های جوان و والدین به منظور افزایش سطح آگاهی آنها در مساجد صورت گیرد.

 وی در ادامه با اشاره به فعالیت 305 کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان بیان کرد: از این تعداد 163 کانون روستایی و 142 کانون شهری است که 60 درصد کانون‌های فرهنگی هنری روستایی هستند چراکه این نهاد توجه ویژه‌ای به کانون‌های روستایی دارد.

رمضانی ادامه داد: 5 باب کانون دانشگاهی، 14 کانون مصلا، 21 کانون تخصصی و چهار باب کانون دیجیتال در استان قزوین فعال هستند.

ساختار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، برنامه محور است
وی خاطرنشان کرد: ساختار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برنامه محور است از این رو در ابتدای هر سال برنامه‌ای تدوین و تنظیم شده و کانون‌ها بر اساس برنامه حرکت می‌کنند چراکه لازمه کار جهادی هدفمند و اثربخش، برنامه‌ریزی مناسب برای پاسخگویی به همه نیازهای آموزشی و فرهنگی مخاطبان است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین تصریح کرد: یکی از کارهای خوبی که در سال جاری صورت گرفت سطح بندی کانون‌های مساجد بود و به همین منظور 25 درصد کانون‌ها بر اساس شاخص‌های تعیین شده درجه یک، 50 درصد درجه دو و 25 درصد به درجه سه تقسیم شدند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه میزان سرانه کانون‌ها بر اساس درجه بندی تعیین می‌شود از این رو این اقدام مزیت‌های فروانی همچون افزایش انگیزه و ایجاد فضای رقابتی جدی‌تر بین کانون‌ها را به دنبال دارد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

کانون زلال ادینه / ۱۴ اسف ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰

از تلاس دبرخانه کانون مساجد استان درراستای فرمایشات مقام عظمای ولایت وایجاد انگیزه درجوان در مقوله فرهنگ وزندگی به سبک اسلامی در راس حاج علی رمضانی مسول دبیرخانه مساجد استان کمال تشکر را داریم . امضا کانون زلال ادینه
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان