۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین آیت الله تسخیری; پاسخگویی به نیازهای جهانی به حوزه، نیازمند عزم ملی است
کد خبر: ۱۴۵۴۵۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

آیت الله تسخیری; پاسخگویی به نیازهای جهانی به حوزه، نیازمند عزم ملی است

آیت الله تسخیری بر لزوم تلاش در جهت همگرایی در پاسخگویی به نیازهای جهانی به حوزه و معارف دین تاکید کرد.

آیت الله تسخیری; پاسخگویی به نیازهای جهانی به حوزه، نیازمند عزم ملی است

آیت الله تسخیری بر لزوم تلاش در جهت همگرایی در پاسخگویی به نیازهای جهانی به حوزه و معارف دین تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین ) منطقه قم، آیت الله تسخیری روز پنجشنبه در همایش حوزه و عرصه بین الملل در مدرسه امام موسی کاظم(ع) گفت: متاسفانه هنوز به اندازه ظرفیت های عالی که در زمینه تبلیغ بین المللی داریم فعال نبوده ایم.

وی افزود: حوزه ها و عرصه های فعالیت در زمینه تبلیغ بین المللی بسیار متنوع است ولی هنوز نتوانسته ایم از این ظرفیت به نحو مناسبی استفاده کنیم؛ از جمله این ظرفیت ها می توان به اعزام مبلغ، اعزام استاد به دانشگاه های بین المللی، اعزام عالم مقیم به کشورهای مختلف و اعزام مدیر مرکز به مراکز بین المللی اشاره کرد.

آیت الله تسخیری بیان کرد: در این زمینه می توان از ظرفیت های دیگری از جمله اعزام رایزن فرهنگی که حداقل باید طلبه باشد استفاده کنیم ولی هنوز این اتفاق رخ نداده است زیرا طلاب رایزن توانایی بیشتری در فعالیت های خود دارند.

وی گفت: از جمله ظرفیت‌هایی که نتوانسته ایم از آن بهره ببریم، کشورهای اسلامی هستند که ظرفیت عالی برای پذیرش مکتب اهل بیت (ع)دارند؛ از جمله آنها می توان به کشور اندونزی اشاره کرد که این کشور به دست احمد بن عیسی یک روحانی شیعی به اسلام گروید ولی امروز مردم این کشور اکثرا سنی هستند زیرا این جریان تبلیغی مستمر نبود.

وی اظهارکرد: ما به دنبال شیعه سازی نیستیم بلکه به دنبال تلاش برای مقابله با نفوذ دشمنان در این کشورها هستیم؛ اگر این جریان تبلیغی متوقف شود دیگر نمی توانیم در این عرصه موفق باشیم و دیگران به جای ما حضور می یابند.

تسخیری با ذکر این مطلب که یکی از طرح های گذشته کشور، اعزام طلبه مقیم به هر یک از کشورهای جهان بود گفت: متاسفانه این زمینه نیز فعال نشد و نتوانسیم در این زمینه فعالیت قوی داشته باشیم.

وی گفت: البته نمی توانیم از اعزام هایی موفقی که در این زمینه داشته ایم به سادگی بگذریم زیرا طلابی که به عنوان مبلغ به سراسر جهان اعزام شدند همگی موفق بودند که از این جمله می توان به حجت الاسلام ربانی در آمریکای لاتین اشاره کرد.

مشاور رهبر انقلاب بیان کرد: کنفرانس های بین المللی یکی از مهمترین زمینه های تبلیغی است که متاسفانه از این ظرفیت عالی به خوبی استفاده نمی کنیم و بنده در این زمینه از جمله معدود افرادی بوده‌ام که سعی داشته‌ام تا حد توان از این مساله استفاده کنم و به همین دلیل تا کنون در 800 کنفرانس بین المللی یا حضور یافته‌ام یا نمایندگانی اعزام کرده‌ام که با شرکت موثر در این همایش ها از این ظرفیت عقب نمانیم.

وی با ذکر این مطلب که تشکیلات نهضت العلمای اندونزی به اندازه کل جمعیت ایران را در خود جای داده است گفت: هنوز نتوانسته ایم این ظرفیت ها را بازشناسی کنیم و آنها را فعال سازیم؛ این خلاءها باید پر شود و اگر این اتفاق رخ دهد شاهد خواهیم بود که چه توسعه ای در این زمینه رخ خواهد داد.

تسخیری بیان کرد: عربستانی ها در زمینه توسعه کتب و مجلات و ترجمه آنها به زبان های مختلف بسیار فعال هستند ولی در کشور ما این ظرفیت ها به شکل چند پاره فعال شده است و اگر به دنبال حضور قوی هستیم باید همگرایی خوبی در این زمینه ایجاد کنیم.

وی با ذکر این مطلب که امروزه دنیا خواسته های بسیار تبلیغی از حوزه علمیه دارد گفت: متاسفانه توان پاسخ به همه این ظرفیت‌ها را نداریم و به همین خاطر است که باید تمام نهادهایی که در این امر دخالت دارند با همگرایی توان، به توسعه این عرصه اقدام کنند.

وی گفت: امروزه ما را متهم می کنند که به دنبال شیعه سازی مردم مسلمان هستیم و به همین خاطر سعی دارد شیعه فوبیا را در جهان توسعه دهند که از جمله منادیان این مساله قرضاوی است در ابتدا رویکرد تقریبی داشت ولی بعدها تمام حرف های گذشته خود را انکار کرد و به تخریب ایران پرداخت که البته بنده در یک مناظره 10 ساعته او را مغلوب کردم و به او ثابت کردم که چنین مساله ای وجود خارجی ندارد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان