۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین خسارت ۷۸ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر در خراسان‌جنوبی
کد خبر: ۱۴۵۴۱۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

خسارت ۷۸ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر در خراسان‌جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران خراسان‌جنوبی، گفت: بارندگی‌های چند روز اخیر در استان ۷۸ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

خسارت ۷۸ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر در خراسان‌جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران خراسان‌جنوبی، گفت: بارندگی‌های چند روز اخیر در استان 78 میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

سید ابوالحسن میرجلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشجویان ایران ( صبح قزوین )، منطقه خراسان‌ جنوبی، اظهار کرد: طی چند روز گذشته در شهرهای بیرجند، درمیان، زیرکوه و نهبندان باران‌هایی به صورت رگباری داشته‌ایم که بارندگی در بعضی نقاط استان بالغ بر 35 میلی‌متر گزارش شده است.

وی افزود: این بارندگی‌ها باعث شادی کشاورزان و دامداران شده اما در کنار این امر خساراتی نیز در سطح این شهرستان‌ها رخ داده است.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان‌جنوبی، تصریح کرد: بیشترین خسارت‌ها به راه‌های روستایی و عشایری، مزارع و باغات کشاورزی و دامداران، شریان‌های حیاتی، شبکه‌های انتقال و توزیع آب و برق و خسارت به چاه‌ها و قنوات کشاورزی بوده است.

میرجلیلی با اشاره به اینکه کل خسارت‌های وارد شده 78 میلیاد ریال بوده است، یادآورشد: در سیل اخیر هیچ گونه تلفات جانی نداشته‌ایم که این امر به دلیل هوشیاری و توجه به هشدار‌های از پیش گفته شده بوده است.

وی ادامه داد: بارندگی‌ها در استان معمولاً به صورت رگباری و در بازه زمانی است و با توجه به خشکسالی‌های اخیر و از بین رفتن پوشش گیاهی و کم شدن نفوذ پذیری آب در استان این امر باعث شده بارندگی‌ها همراه با روان آب بوده و مشکلاتی ایجاد کند.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان‌جنوبی، تاکید کرد: با توجه به پیش‌بینی‌ها در خصوص بارندگی‌های پایانی هفته، هم استانی‌ها در خواست می‌شود هشدارها را جدی گرفته و در نقاط حادثه‌خیز و در مسیر سیلاب‌ها اتراق و تردد نکنند.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان