۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۱۲ مرکز نیکوکاری در قزوین فعالیت می‌کنند/ تدوین سند کاهش فقر در استان
کد خبر: ۱۴۵۲۹۰ نویسنده: هدایت صفری تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۳ ساعت: ۱۰:۱۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در مصاحبه با صبح قزوین:

۱۲ مرکز نیکوکاری در قزوین فعالیت می‌کنند/ تدوین سند کاهش فقر در استان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین از تدوین سند کاهش فقر در استان خبر داد و گفت: بر این اساس میان کمیته امداد و ۵۲ دستگاه اجرایی استان تفاهم نامه‌ای منعقد شده است.

۱۲ مرکز نیکوکاری در قزوین فعالیت می‌کنند/ تدوین سند کاهش فقر در استان
هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد اظهار کرد: این نهاد پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تاریخ 14 اسفند ماه به فرمان امام راحل و با هدف خدمت به محرومان و مستمندان جامعه تاسیس شد و مانند انقلاب وارد سی و هشتمین سال تشکیل خود شده است.
وی افزود: امروز این نهاد با منویات رهبری به قله رسیده و با اعتماد مردم به عنوان سرمایه اجتماعی و تلاش امدادگران با روحیه جهادی و تفکر بسیجی منشا خیر و اثر در بخش‌های مختلف شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین خاطرنشان کرد: امروز این نهاد در حوزه‌هایی به عنوان یک الگوی حمایتی در داخل کشور و مجامع بین المللی مطرح است.
وی با اشاره به دو ویژگی برجسته کمیته امداد گفت: مزین بودن این نهاد با نام امام خمینی(ره) یکی از ویژگی‌های برجسته کمیته امداد است که این امر موجب افزایش اعتماد مردم و جاری شدن برکت در کمیته امداد شده است از سوی دیگر همه راهبردها، برنامه‌ها و تولیدات فکر کمیته امداد، در جهت رسیدگی به اقشار نیازمند و دهک‌های پایین درآمدی جامعه است.
صفری عنوان کرد: رسیدگی به حال نیازمندان که از راهبردهای اصلی کمیته امداد است در فرهنگ الهی و دینی ما بسیار مورد تأکید است از این رو امروز کمیته امداد به عنوان بال عاطفی نظام رسیدگی به نیازمندان را بر عهده دارد.
وی در ادامه بیان کرد: کمیته امداد در دهه چهارم فعالیت خود توانمندسازی مددجویان را در دستور کار قرار داده است و پیشرفت و عدالت را به شکل همزمان دنبال می‌کند زیرا پیشرفت بدون عدالت به معنای گسترش فاصله بین فقیر و غنی است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین تاکید کرد: کمیته امداد در تلاش است تا با ایجاد اشتغال، زمینه خودکفایی و درآمدزایی افراد تحت پوشش را محقق سازد تا نیازمندان نیز با اتکا به توانمندی‌های خود قادر به تامین معیشت خانواده باشند.
صفری با اشاره به توسعه مراکز نیکوکاری در استان گفت: به منظور برقراری ارتباط بیشتر با مردم و در راستای توسعه شبکه‌های مردمی و کارآمد، ایجاد مراکز نیکوکاری با رویکرد مسجد محوری در دستور کار قرار گرفت به طوری‌که تا به امروز ۱۲ مرکز به صورت رسمی افتتاح شده است.
وی به تدوین سند کاهش فقر در استان اشاره کرد و افزود: بر این اساس میان کمیته امداد و 52 دستگاه اجرایی استان تفاهم نامه‌ای منعقد شده تا با شناسایی علل ایجاد فقر، با هم افزایی همه دستگاه‌ها در راستای توانمند سازی و کاهش فقر در جامعه حرکت کرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین خاطرنشان کرد: در این سند اولویت ما روستاهای مناطق محروم است تا از حاشیه نشینی نیز جلوگیری شود.
وی عنوان کرد: کمیته امداد ایجاد اشتغال و توانمندسازی، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مدیریت تدبیر در منزل به منظور ارتقاء شاخه درآمدی و بهینه کردن شاخه هزینه‌ای، نهادینه کردن فرهنگ کار و تقویت روحیه خودباوری و خوداتکایی در مددجویان را سرلوحه خود قرار داده است.
صفری در پایان تاکید کرد: گفتمان امروز کمیته امداد مبتنی بر توانمندسازی جامعه هدف، تقویت روحیه تلاش و خودباوری، دعوت از مردم برای رفع نیاز نیازمندان و نهادینه کردن روحیه انفاق و نیکوکاری در میان آحاد جامعه است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان