۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین پیشنهاد احداث مدرسه افاغنه در اقبالیه از سوی آموزش و پرورش
کد خبر: ۱۴۵۲۲۲ نویسنده: رضا طاهرخانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۳ ساعت: ۹:۴۸ ↗ لینک کوتاه

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد:

پیشنهاد احداث مدرسه افاغنه در اقبالیه از سوی آموزش و پرورش

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین از احداث مدرسه ویژه دانش‌آموزان افاغنه در شهر اقبالیه در صورت موافقت کمیساریای عالی سازمان ملل متحد خبر داد.

پیشنهاد احداث مدرسه افاغنه در اقبالیه از سوی آموزش و پرورش
رضا طاهرخانی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، با اشاره به افتتاح مدرسه 12 کلاسه ناصرآباد اظهار کرد: با توجه به اینکه استان قزوین یکی از استان‌های دارای بیشترین تعداد دانش‌آموزان اتباع افغان است از این رو از سوی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، پیشنهاد تاسیس مدرسه‌ای ویژه دانش‌آموزان افاغنه مطرح شد.
وی افزود: در حدود 4 هزار و 200 دانش‌آموز اتباع خارجی که بیشترین آنها را اتباع افغانی تشکیل می‌دهند در استان قزوین مشغول به تحصیل هستند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: دبستان 12 کلاسه دخترانه پیامبر اعظم (ص) شهرک ناصرآباد، یکی از پروژه‌های کم‌نظیر در کشور است که در مدت 85 روز ساخته و افتتاح می‌شود.
وی بیان کرد: این مدرسه روز گذشته (12 اسفند) با حضور مسئولین کشوری، استانی، رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل متحد و سفرای کشورهای افغانستان، بریتانیا و ژاپن افتتاح شد.


طاهرخانی عنوان کرد: مدرسه 12 کلاسه ناصرآباد با مساحت یک هزار و 300 مترمربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون تومان ساخته شد که یک میلیارد آن از محل کمیساریای عالی تامین و 700 میلیون تومان نیز از محل کمک‌های خیرین جذب شد.
وی تصریح کرد: دانش‌آموزن از یک هفته پیش در این مدرسه مشغول به تحصیل شدند اما به طور رسمی افتتاح آن در روز گذشته صورت گرفت.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: آموزش و پرورش استان قزوین پیشنهاد ساخت مدرسه‌ای دیگر در شهر اقبالیه را مطرح کرد زیرا شهر اقبالیه نیز از دیگر شهرهای استان است که دارای بیشترین آمار دانش‌آموزان افغانی است.
وی در پایان گفت: امید است با موافقت کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در آینده نزدیک این امر محقق شود و برای اینکار زمینی به مساحت 3 هزار و 500 مترمربع با مشارکت خیرین پیش بینی شده است.
گفتنی است، دانش‌آموزان اتباع افغانی در حدود 1.5 درصد دانش‌آموزان کل استان قزوین را تشکیل می‎دهند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان