۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین اعلام آمار جذب هیات علمی دانشگاه‌ها در دو سال گذشته/ سهم ۴۲ درصدی دانشگاه آزاد در ارتقای آمار نسبت استاد به دانشجو
کد خبر: ۱۴۵۱۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۲ ساعت: ۱۳:۴۹ ↗ لینک کوتاه

میرزاده خبر داد:

اعلام آمار جذب هیات علمی دانشگاه‌ها در دو سال گذشته/ سهم ۴۲ درصدی دانشگاه آزاد در ارتقای آمار نسبت استاد به دانشجو

رئیس دانشگاه آزاد با اعلام آمار جذب هیات علمی دانشگاه‌های کشور در دو سال گذشته گفت: سهم دانشگاه آزاد در ارتقای آمار نسبت استاد به دانشجو ۴۲ درصد بوده است.

اعلام آمار جذب هیات علمی دانشگاه‌ها در دو سال گذشته/ سهم ۴۲ درصدی دانشگاه آزاد در ارتقای آمار نسبت استاد به دانشجو
به گزارش سرویس دانشگاه  صبح قزوین ، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد با اعلام آماری از جذب هیات علمی دانشگاه‌های کشور در دو سال گذشته گفت: نسبت استاد به دانشجو در کل دانشگاه‌های کشور در مهرماه سال 92 ، یک به 65 بوده است که این میزان در بهمن ماه سال 94 یک به 64 شده است.

وی افزود: آمار دانشگاه آزاد در جذب هیات علمی به این صورت است که نسبت استاد (غیرهمگن) به دانشجو در دانشگاه آزاد در مهرماه سال 92 یک به 51 بوده که در بهمن ماه سال 94 یک به 47 شده است و این آمار برای نسبت استاد (همگن) به دانشجو در دانشگاه آزاد در مهر 92 یک به 41 بوده است که در بهمن 94 یک به 37 شده است.

میرزاده گفت: همچنین اعضای هیات علمی تمام وقت که از مهرماه سال 91 تا بهمن 94 جذب شده اند 2 هزار و 946 نفر بودند و 2 هزار پرونده نیز در دست بررسی است.

رئیس دانشگاه آزاد عنوان کرد: تا 31 خرداد سال 95 نیز 3 هزار و 900 عضو هیات علمی قرار است جذب کنیم. همچنین 2 هزار و 556 مربی نیز به استادیاری ارتقا یافتند. یعنی از مهرماه سال 91 تا بهمن 94، بیش از 11 هزار عضو هیات علمی به اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اضافه شده است.

میرزاده ادامه داد: در کل دانشگاه‌های کشور از اول مهرماه سال 92 تا اول دی ماه سال 94 جذب هیات علمی 7 هزار و 62 نفر بوده است که 2 هزار و 946 نفر مربوط به دانشگاه آزاد است یعنی سهم دانشگاه آزاد در ارتقای آمار نسبت استاد به دانشجو 42 درصد بوده است.

انتهای پیام/7008

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان