۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین آغاز عملیات اجرایی طرح آب رسانی از سد طالقان به قزوین در سفر هیات دولت به استان
کد خبر: ۱۴۵۱۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۲ ساعت: ۱۳:۱۶ ↗ لینک کوتاه

استاندار خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی طرح آب رسانی از سد طالقان به قزوین در سفر هیات دولت به استان

ستاندار قزوین از آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی از سد طالقان به قزوین در سفر هیات دولت خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی طرح آب رسانی از سد طالقان به قزوین در سفر هیات دولت به استان
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، فریدون همتی، استاندار قزوین سه شنبه شب در جلسه شورای حفاظت از منابع آب درمحل اداره کل آب منطقه ای با بیان این خبر مسئولان و مدیران دستگاه های ذی ربط را بر پی گیری و تلاش در خصوص اجرای قوی و سریع این پروژه مهم فراخواند.
استاندار قزوین بر ضرورت مدیریت صحیح مصرف آب در استان تاکید کرد و افزود: انسداد چاه های غیر مجاز، نصب کنتور هوشمند و اصلاح و تعدیل پروانه های بهره برداری می بایست با تلاش مسئولان تا پایان 6 ماهه اول سال 95 به پایان برسد و عملیاتی گردد.
وی در ادامه بیان کرد: در مورد انسداد 3هزار چاه غیر مجاز بایستی عدالت رعایت شود ودر این خصوص هیچ اغماض و تبعیضی نباید صورت گیرد و برای اجرای این امر مهم و ضروری در استان به صورت جدی اقدام گردد و با تمامی موارد موجود در استان به طور مساوی برخورد شود.
همتی بیان کرد: صنایعی که مصرف آب زیادی دارند بایستی به ایجاد تصفیه خانه تشویق شوند تا با استفاده دوباره از آب مصرفی، صرفه جویی لازم نیز در این خصوص صورت گیرد زیرا مدیریت مصرف بهینه یک لیتر آب نیز امروزه مهم و ضروری است فلذا میزان مصارف باید به طور روزانه رصد شود.
استاندار قزوین بر ضرورت تخصیص آب در قالب یک برنامه کارشناسی و تدوین شده در استان تاکید کرد و ادامه داد: مساله تخصیص آب بایستی در قالب یک برنامه مشخص و کارشناسی تدوین و بسترها و الزامات اجرایی آن نیز در استان فراهم شود تا با ساماندهی مناسب زمینه صرفه جویی منابع آبی در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی فراهم گردد.
نماینده عالی دولت در استان بر لزوم فرهنگ سازی مناسب در خصوص مصرف بهینه آب در استان تاکید کرد و افزود: فرهنگ سازی برای مصرف بهینه آب در قزوین یک امر مهمی است که با مشارکت رسانه های جمعی، ائمه جمعه و جماعات و همراهی مدیران دستگاه های اجرایی، فرمانداران، بخشداران و دهیاران امکان پذیر خواهد بود.
وی ادامه داد: لازم است در این خصوص نشست های صمیمی با ائمه جمعه و جماعات در استان برگزار گردد تا به عنوان افراد تاثیر گذار در مناطق مختلف استان بر اساس احادیث و روایات و تعالیم دینی به تشریح و تبیین ضرورت صرفه جویی در خصوص مصرف آب در بین مردم بپردازند تا تاثیر و خروجی نهایی را در استان شاهد باشیم.
ایشان همچنین از فرمانداران، بخشداران و دهیاران در استان خواست تا 50 درصد برنامه و عملکرد خود را به سمت مدیریت مصرف بهینه منابع آبی در استان سوق بدهند.
استاندار قزوین افزود: در جلسات بعدی گزارشی از نتایج اجرایی مصوبات ارائه گردد تا در جریان روند اجرایی تصمیمات قرار بگیریم.
همتی در بخش دیگری از سخنان خود بر اجرای سیستم آبیاری نوین و تحت فشار توسط جهاد کشاورزی وتغییر الگوی کشت به عنوان راهکارهای تخصصی در راستای مصرف بهینه آب تاکید کرد وافزود: طراحی مدلی برای جلب مشارکت بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاری خارجی نیز در این خصوص به عنوان اولویت اول استان با هدف نجات دشت قزوین ضروری است که جهاد کشاورزی باید نقش و ماموریت خود را در این خصوص انجام دهد.
استاندار قزوین افزود: در حال حاضر میزان هماهنگی مدیران دستگاه های اجرایی در استان در سطح بسیار خوبی است که از این ظرفیت و سرمایه مدیریتی می توان در راستای اجرایی کردن اهداف بهره گرفت.
انتهای پیام/2002

منبع: روابط عمومی استانداری قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان