۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین تشکیل مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم در شهرستان‌ها/ مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن در استان‌ها راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: ۱۴۵۱۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۲ ساعت: ۱۳:۱۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خبر داد:

تشکیل مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم در شهرستان‌ها/ مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن در استان‌ها راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از تشکیل مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم در همه شهرستان‌ها جهت دسترسی آسان علاقمندان به حفظ قرآن خبر داد.

تشکیل مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم در شهرستان‌ها/ مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن در استان‌ها راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، حجت الاسلام مصطفی نوروزی در نشست خبری که ظهر امروز (12 اسفند) در سالن جلسات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد با اشاره به طرح تربیت حافظان قرآن کریم اظهار کرد: در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم، ارگان‌های مختلف تعهداتی را در این خصوص پذیرفتند.

وی افزود: سازمان اوقاف کشور نیز طی 5 سال تربیت یک میلیون حافظ قرآن کریم را تعهد کرده بود که تحویل جامعه قرآنی کشور دهد که بر اساس آمارها تا تاریخ 11 اسفند ماه سال جاری این آمار به تعداد یک میلیون و 280 هزار نفر رسیده که مازاد بر میزان تعهد شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: طرح تربیت حافظان قرآن کریم یکی طرح ملی است که به صورت سراسری در سطح کشور در حال اجراست زیرا جامعه نیازمند حافظانی است که با روش و منش قرآنی خود که برگرفته از آیات الهی است بتوانند بر آحاد جامعه اثرگذار باشند.

وی در ادامه بیان کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته استان قزوین در حوزه فعالیت‌های قرآنی حائز رتبه هفتم کشوری است اما این استان دارای پتانسیل عظیمی جهت فعالیت در عرصه حفظ قرآن کریم می‌باشد.

نوروزی با اشاره به تعداد حافظین استان گفت: تعداد حافظین حاضر در کلاس‌ها، هم اکنون بالغ بر 6 هزار نفر است که زیر نظر مربیانی که در شهر قم آموزش‌های لازم را گذرانده‌اند مشغول به حفظ قرآن هستند که این دوره‌های آموزشی در بقاع شاخص استان دایر است و علاقمندان می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: پیش از این قرار بود که آزمون پایان دوره در تاریخ 7 اسفند ماه سال جاری در بقاع متبرکه برگزار شود که به دلیل همزمانی با برگزاری انتخابات به تاریخ 13 اسفند موکول شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: علاوه بر کلاس‌های حضوری آموزش قرآن، 973 نفر از علاقمندان نیز در حوزه مجازی مشغول به حفظ قرآن هستند.

وی با اشاره به اقداماتی که در راستای تربیت حافظان قرآن کریم طی سال آینده انجام خواهد شد، گفت: تشکیل مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم در همه شهرستان‌ها جهت دسترسی آسان متقاضیان، در دستور کار قرار دارد و برای اینکار امکانات مورد نیاز نیز در حد توان در اختیار این مراکز قرار خواهد گرفت.

نوروزی ادامه داد: راه‌اندازی مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن در استان‌ها نیز یکی دیگر از برنامه‌های پیش بینی شده جهت اجرا در سال آینده است.
وی بیان کرد: استان قزوین در وضعیت مناسبی به لحاظ فعالیت قرآنی قرار دارد اما هنوز تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله دارد لذا باید کارهای ویژه‌ای در این زمینه انجام شود چرا که مکتب ما برگرفته از قرآن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با تاکید بر جلوگیری از انجام اقدامات جزیره‌ای در حوزه قرآن گفت: دستگاه‌های مختلفی در استان در زمینه مسابقات قرآنی فعال هستند که اگر همه آنها تحت یک مجموعه واحد فعالیت کنند به طور قطع ضمن ارتقاء سطح داوری‌ها، اعتراضات شرکت کنندگان کاهش و سطح کیفی مسابقات نیز افزایش می‌یابد.

وی در پایان گفت: باید تفکر واحد و متمرکز در این زمینه شکل گیرد و اعتبارات قرآنی در یکجا جمع شود تا از انجام کارهای جزیره‌ای که آسیب‌های فراوانی در آینده به دنبال خواهد داشت، جلوگیری شود.
انتهای پیام/7003






دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان