۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مبادا دولت نتیجه انتخابات را دلیل رضایت مردم به وضع موجود تلقی کند
کد خبر: ۱۴۵۱۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۲ ساعت: ۱۲:۵ ↗ لینک کوتاه

آیت‌الله مکارم شیرازی:

مبادا دولت نتیجه انتخابات را دلیل رضایت مردم به وضع موجود تلقی کند

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: مبادا مسئولان دولتی نتیجه انتخابت را دلیل رضایت مردم به وضع موجود تلقی کنند، مردم در مسائل اقتصادی انتقاد فراوان دارند، مساله اقتصاد و اشتغال به وضعیت پیچیده‌ای درآمده است، بسیاری از کارخانجات تعطیل شده یا با ظرفیت پایین کار می‌کنند، مسائل فرهنگی نیز چندان خوب نیست.

مبادا دولت نتیجه انتخابات را دلیل رضایت مردم به وضع موجود تلقی کند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در آغاز درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، تذکراتی درباره انتخابات ارائه و تاکید کرد: اکنون نوبت تلاش برای حل مشکلات است، انتخابات با استقبال پرشور مردم و نظم و آرامش کامل پایان یافت و ملت از این آزمون تاریخی سربلند بیرون آمد.

آیت الله مکارم شیرازی برای حفظ این نعمت رعایت اموری را لازم دانست و گفت: اولا نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی برخلاف آنچه برخی می پندارند کاملا به سود کشور و نظام است، زیرا مردم با هوشیاری کامل، معتدل های طرفین را از هر دو جناح پذیرفتند و در مجموع ظریب خطا کم بود.

نمایندگان به وعده ها و قول هایی که داده اند جامه عمل بپوشانند
وی تاکید کرد: مجلس آینده تاثیر گذار، توانمند و متوازن و متعلق به همه جناح خواهد بود؛ امیدواریم نمایندگان به قول هایی که به مردم داده اند جامه عمل بپوشانند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: طعنه زدن گروه ها به همدیگر سزاوار نیست، جشن گرفتن درست نیست، جشن متعلق به مردم است؛ این کارها فاصله ها را بیشتر می کند و کینه هایی بوجود می آورد و آثار نا مطلوب آن در آینده به صورت کارشکنی ها ظاهر می شود.

مشکلات به قدری زیاد است که جز با مشارکت جمعی حل نخواهد شد
وی با تاکید بر این که بایستی به همه ملت تبریک گفت، خاطرنشان کرد: بر فرض که فرد یا گروهی از نتایج ناراحت باشند باید به آرای مردم احترام بگذارند و همگی برای حل مشکلات دست به دست هم دهند؛ مشکلات به قدری زیاد است که جز با مشارکت جمعی حل نخواهد شد.

آیت الله مکارم شیرازی هشدار داد: مبادا مسؤولان دولتی نتیجه انتخابت را دلیل رضایت مردم به وضع موجود تلقی کنند، مردم در مسائل اقتصادی انتقاد فراوان دارند، مساله اقتصاد و اشتغال به وضعیت پیچیده ای درآمده است، بسیاری از کارخانجات تعطیل شده یا با ظرفیت پایین کار می کنند، مسائل فرهنگی نیز چندان خوب نیست.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: امیدواریم دولت محترم با نیرویی که از انتخابات می گیرید بتواند بر این مشکلات فائق آید.

وی در ابتدای جلسه درس خارج خود با استناد به حدیثی از حضرت رسول اکرم(ص) به تبیین آفات نعمت ها پرداخت.

این مرجع تقلید با بیان این که تمام نعمت های الهی ممکن است، آفاتی داشته باشد که باید مراقب آن بود، یادآورشد: علم، ثروت، شهرت و مقبولیت و جمال هر کدام آفاتی دارد که انسان باید مراقب باشد و الا نعمت تبدیل به نقمت می شود.

انتهای پیام/7008

منبع: رسا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان