۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین باید مراقب گام‌های خطرناک جریان شیعه انگلیسی برای ایجاد تفرقه در کشور باشیم
کد خبر: ۱۴۵۰۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۲ ساعت: ۱۱:۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین:

باید مراقب گام‌های خطرناک جریان شیعه انگلیسی برای ایجاد تفرقه در کشور باشیم

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین گفت: جریان شیعه انگلیسی سعی می‌کند از قلوب محزون شیعیان استفاده و فضایی ایجاد کنند که نتیجه آن ایجاد اختلاف شیعه و سنی است.

باید مراقب گام‌های خطرناک جریان شیعه انگلیسی برای ایجاد تفرقه در کشور باشیم
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، حجت‌الاسلام عباس اوتارخانی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین در نشست ائمه جماعات اقبالیه که با حضور امام‌جمعه این شهر برگزار شد، اظهار کرد: در ایامی هستیم که نزدیک به فاطمیه دوم است و جریان‌های مختلفی با اهداف متفاوت در این ایام کار می‌کنند که یکی از آن‌ها شیعه ناب است و برنامه‌های آن منجر به اختلاف شیعه و سنی نمی‌شود.
وی با اشاره به گام‌های خطرناک جریان شیعه انگلیسی برای ایجاد تفرقه اشاره و تأکید کرد: آن‌ها سعی می‌کنند از قلوب محزون شیعیان استفاده و فضایی ایجاد کنند که نتیجه آن ایجاد اختلاف شیعه و سنی است و دشمن هم برای بروز چنین فضایی سرمایه‌گذاری کرده است.
این مسئول به نقش مؤثر ائمه جماعات برای تشریح تفکر شیعه ناب و جلوگیری از بروز اختلافات شیعه و سنی اشاره و خاطرنشان کرد: ائمه جماعات با روشنگری از بروز اختلاف و دشمنی بین شیعه و سنی جلوگیری کرده و آن را به فضایی برای دوستی و برادری بیشتر بین این دو مذهب تبدیل نمایند.

مدیریت مسجد، ناب‌ترین و اصیل‌ترین وظیفه ائمه جماعات است

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین با تأکید بر این‌که مدیریت مسجد، ناب‌ترین و اصیل‌ترین وظیفه ائمه جماعات است، افزود: امام جماعت کسی است که جماعتی را امامت و رهبری می‌کند و این مهم چیزی جدای از پیش‌نماز بودن است.

مدیریت مسجد یک تخصص است

وی با بیان این‌که مدیریت مسجد یک تخصص است، ادامه داد: امام جماعت‌ها باید به مشکلات مردم در زمینه‌های مختلف توجه ویژه‌ای داشته باشند و ائمه جماعات باید ضمن مدیریت مساجد، مشاوره، بیان احکام، جذب جوانان و نحوه ورود به عرصه‌های نوین تبلیغی را در دستور کار قرار دهند.
حجت‌الاسلام اوتارخانی عنوان کرد: ورود ائمه جماعت به هر عرصه‌ای باید با رویکرد بازکردن گره‌های کور مردم باشد و لازم است برای دست‌یابی به این هدف، توانایی‌های لازم را کسب کنند و به مدیریت مسجد نگاه مقطعی و کوتاه‌مدت نداشته باشند.
این مسئول اظهار کرد: مدیریت مسجد یک شغل تمام‌عیار و 24 ساعته است و ائمه جماعات به‌عنوان مدیران مساجد باید با کسب تخصص‌هایی که در این راستا قرار دارد، به وظایف تبلیغی و مدیریت صحیح و همه‌جانبه بپردازند.

مسجد پایگاه فرهنگی – مردمی است

وی مسجد را یک پایگاه فرهنگی - مردمی دانست و تصریح کرد: بر اساس صریح فرمایشات رهبری، امام جماعت‌ها مدیر مساجد هستند و نقدی که امروز در جامعه وجود دارد این است که ما امام جماعت‌ها را به‌عنوان مدیر مساجد معرفی می‌کنیم اما آن‌ها این موضوع را نپذیرفته‌اند و بیشتر آن‌ها تخصص لازم را هم ندارند.

هر مسجد دو امام جماعت خواهد داشت

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین بیان کرد: مساجد دو امام جماعت خواهد داشت که یکی راتب و مدیر و دیگری امام نائب خواهد بود و امام جماعت نائب از سوی امام جماعت راتب معرفی می‌شود.
حجت‌الاسلام اوتارخانی عنوان کرد: هر تصمیمی که در مساجد گرفته می‌شود باید به تصویب امام جماعت راتب برسد و امام جماعت نائب هم باید همراه او باشد و نمی‌تواند مستقل عمل نماید.

خرج هزینه‌ کمک‌های مردمی پیش از واریز به‌حساب مسجد، تخلف محسوب می‌شود


وی تأکید کرد: کمک‌های نقدی مردم باید در اولین فرصت به‌حساب مسجد ریخته شود و سپس در محلی که مورد نیاز است، هزینه شود و هیچ‌کسی نمی‌تواند پولی که به‌حساب واریز نشده است را هزینه کند؛ چرا که این امر تخلف محسوب می‌شود.

ساخت و ساز غیر اصولی معضلی برای مساجد استان

این مسئول ساخت و ساز غیر اصولی مساجد را یکی از معضلات جدی این حوزه دانست و یادآور شد: این‌که برای فضای فرهنگی، خانه عالم، کانون مسجد و پایگاه بسیج فضایی در زمان ساخت و ساز دیده نمی‌شود، مشکلات فراوانی را برای مسجد به وجود می‌آورد.
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین اذعان داشت: متأسفانه امروز مدیران در توسعه شهری ابتدا شهرها را احداث می‌کنند و سپس به فکر احداث مسجد می‌افتند و درنهایت این موضوع باعث می‌شود که بدترین و ناقص‌ترین زمین برای ساخت مسجد در نظر گرفته شود و مهندسان نتوانند اصول استاندارد را در احداث آن رعایت کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان