۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تکیه بر نیروهای انسانی از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی است/ وابستگی اقتصادی به غربی‌ها نفوذ فرهنگی را به دنبال دارد
کد خبر: ۱۴۵۰۴۹ نویسنده: آیت الله عابدینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۲ ساعت: ۱۰:۵۶ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان:

تکیه بر نیروهای انسانی از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی است/ وابستگی اقتصادی به غربی‌ها نفوذ فرهنگی را به دنبال دارد

نماینده ولی فقیه در استان گفت: وابستگی اقتصادی به غربی‌ها پیامدهای زیادی برای کشور به دنبال خواهد داشت، اگر در اقتصاد به دشمنان وابسته شویم آنها فرهنگ خود را به ما تحمیل خواهند کرد.

تکیه بر نیروهای انسانی از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی است/ وابستگی اقتصادی به غربی‌ها نفوذ فرهنگی را به دنبال دارد
آیت الله عبد‌الکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ، درباره جایگاه اقتصاد مقاوتی در برنامه ریزی‌های کشور گفت: اقتصاد مقاومتی غیر از اقتصاد ریاضتی است و باید این اقتصاد را برای مردم تبیین کرد تا با توجه به اهمیت آن وحدت کاملی برای عمل به آن در کشور ایجاد شود.
وی در ادامه افزود: اقتصاد ریاضتی اقتصاد همراه با تحمل سختی‌ها، گرسنگی‌ها و مشقت‌ها است و اقتصاد مقاومتی یعنی حکمت و برنامه داشتن برای استفاده بهینه از داشته‌ها است.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به توانمندی‌های داخلی تکیه می‌کند، اذعان کرد: باید رفتار عاقلانه نسبت به منابع داخلی خود داشته باشیم تا با بهره برداری صحیح از آنها بتوانیم مشکلات اقتصادی کشور را حل کینم.
وی تکیه بر بیگانگان را در امور اقتصادی کشور نادرست خواند و یادآور شد: دشمن از اینکه بنیه‌ اقتصادی ما ضعیف باشد خوشحال شده و اگر تکیه ما به آنها باشد برای ضربه زدن به کشور سوء‌استفاده می‌کند.
عابدینی ادامه داد: نیروهای داخلی از شاخص‌های دینی اقتصاد مقاومتی است و همچنین تکیه بر نیروهای انسانی از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی است که باید تکیه بر جوانان، دانشمندان، کشاورزان و صنعت‌گران داخلی باشد.
وی گفت: همان‌طوری که در نماز به جایی تکیه کنیم نمازمان باطل است و اگر در اقتصاد و نیازمندی‌های خود به دشمنان تکیه کرده و وابسته باشیم زندگی‌مان به انحراف کشیده می‌شود، باید با تکیه بر استعدادها و خلاقیت و توانمندی‌های کشور خود ضعف را برطرف کرد.

وظیفه‌ روحانیت را در زمینه تبیین سخنان رهبر معظم انقلاب مهم خواند

نماینده ولی فقیه در استان ابراز کرد: باید اقتصاد را به طور عموم و اقتصاد مقاومتی را به صورت خاص برای مردم تفهیم کرد و روحانیت، ائمه جمعه و همچنین علما در این راه تلاش کنند و ضررهای تکیه بر اجانب را روشن سازند.
وی وظیفه‌ روحانیت را در زمینه تبیین سخنان رهبر معظم انقلاب مهم خواند و بیان کرد: با تأسی از رهبر معظم انقلاب باید پیامدهای روی پای خود ایستادن را بیان کرد با این عملکرد خود مردم شوق پیدا کرده و تلاش برای رسیدن به این هدف بلند را سرلوحه‌ خود قرار می‌دهند.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: وابستگی اقتصادی به غربی‌ها پیامدهای زیادی برای کشور به دنبال خواهد داشت، اگر در اقتصاد به دشمنان وابسته شویم آنها فرهنگ خود را به ما تحمیل خواهند کرد و شخصیت، کرامت، عزت و اقتدار دینی ما را به بازی خواهند گرفت.
وی در ادامه تاکید کرد: اگر مستقل باشیم و فقط به توانمندی‌های خود تکیه کنیم دشمن طمعی نسبت به کشورمان از لحاظ مالی، فرهنگی و دینی نخواهد داشت و کشورمان در سطح جهان پیشرفت خواهد کرد.
عابدینی با بیان اینکه باید فرهنگ‌سازی از مدارس ابتدائی آغاز شود، عنوان کرد: در مدارس ابتدائی، راهنمایی، دانشگاه‌ها باید فرهنگ‌سازی توسط اساتید دانشگاه، نویسندگان، رسانه‌ها و افراد اهل قلم صورت گیرد و این‌ها سربازان لشگر اقتصاد مقاومتی هستند.
وی اضافه کرد: همه‌ باید برای تفهیم مردم، ارتقاء بخشیدن و پیشرفت اقتصاد کشور تلاش کرده و در تبیین و تفهیم آن و همچنین جلوگیری از آفت‌ها و آسیب‌های وابسته به دشمنان اقدام کنند.
نماینده ولی فقیه در استان در پایان تاکید کرد: اگر محصول تولید خارجی نسبت به تولید داخلی با کیفیت‌تر باشد و اینکه محصول داخلی کیفیت بالایی ندارد، برای رفع آن باید با حمایت و کمک به تولید داخلی تولیدات ملی را افزایش داد و با این کار پایه‌های اقتصاد محکم‌تر خواهد شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان