۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین اجرای طرح راه اندازی مركز ملاقات فرزندان طلاق با والدین آنها در قزوین
کد خبر: ۱۴۴۹۸۹ نویسنده: بهاره رحمانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۲ ساعت: ۹:۳۷ ↗ لینک کوتاه

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان خبر داد:

اجرای طرح راه اندازی مركز ملاقات فرزندان طلاق با والدین آنها در قزوین

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین از انجام مقدمات اجرای طرح تشكيل مركز ملاقات فرزندان طلاق با والدین آنها به منظورِ پیشگیری از صدماتِ روحی و روانی بر کودکان در محیط‌های آسیب زا در استان خبر داد .

اجرای طرح راه اندازی مركز ملاقات فرزندان طلاق با والدین آنها در قزوین
بهاره رحمانی، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین از انجام مقدمات اجرای طرح تشكيل مركز ملاقات فرزندان طلاق به منظورِ پیشگیری از صدماتِ روحی و روانی بر کودکان در محیط‌های آسیب زا در استان خبر داد و اظهار کرد: همه خطرات و آسیب‌هایی که می‌تواند آحاد جامعه را مورد تهدید جدی قرار دهد، قابلیت تاثیرگذاری منفی بر شخصیت وجودی کودکان طلاق را نیز دارا ست.

وی افزود: باید این نکته را مورد توجه جدی قرار داد که اینگونه کودکان بیش از سایر آحاد جامعه در برابر تهدیدها و آسیب‌های اجتماعی، ضربه‌پذیر هستند.

رحمانی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به وجود مشکلات عدیده در بافت کلی زندگی این قبیل کودکان، آنها سریع‌تر از دیگر افراد جامعه گرفتار آسيب‌هاي اجتماعي می‌شوند از این رو ضرورت دارد موضوع بچه‌های طلاق در دستور کار و مرکز توجه دولت با امکانات مالی معین قرار گیرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: توجه به کودکانی که ماحصل طلاق محسوب می‌شوند در شرایط کنونی و در جامعه امروز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، از سوی دیگر عوارض اجتماعی ناشی از طلاق روی کودکان، در برخی موارد شکل بسیار فاجعه باری را به خود می‌گیرد و کودکان به‌عنوان قربانیان بلافصل طلاق بیش از سایر اقشار تشکیل دهنده جامعه در معرض خطر هستند.

وی در ادامه بیان کرد: بر این اساس از دیدگاه کارشناسانه، ضرورت تشکیل و تأسیس نهادی مسئول که بتواند با تمامی عوارض و پیامدهای اجتماعی طلاق و اشکال گوناگون مربوط به تاثیرات آن بر کودکان و نوجوانان مواجه شود و قابلیت بررسی و حل این مشکلات و عوارض را نیز داشته باشد، بیش از پیش احساس می‌شود.

رحمانی عنوان کرد: پس از طلاق والدين، اولين مسئله‌ايي كه خود نمايي مي‌كند، ملاقات كودكان با والدي است كه حضانت كودك به آن سپرده نشده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: هم اكنون اين ملاقات در كلانتري‌ها اتفاق مي‌افتد كه با توجه به جو موجود در كلانتري حضور كودكان در آن پسنديده نیست ليكن اختصاص مكاني مناسب جهت اين امر مهم ضروري است.

وی با اشاره به اجرای طرح مركز ملاقات فرزندان طلاق در استان تهران با همكاري دادگستري، نيروي انتظامي و بهزيستي گفت: بنا به ضرورت و با هدف کنترل و کاهش آسيب‌هاي وارده به كودكان طلاق و حمايت از حقوق كودكان، جلساتي در استان به پيشنهاد معاونت پيشگيري از وقوع جرم در دادگستري و با حضور نيروي انتظامي و بهزيستي تشکیل شده است.

رحمانی ادامه داد: طي جلسه مذكور مقرر شد طرح مربوطه توسط سازمان بهزيستي جهت طرح در كارگروه اجتماعي استانداري به معاونت پيشگيري از وقع جرم در دادگستري ارائه شود تا در ادامه كارشناسان حوزه اجتماعي نسبت به تدوين طرح اقدام نمایند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین تاکید کرد: هم اکنون هر دو دستگاه در حال انجام مقدمات طرح موضوع در كارگروه اجتماعي و تسهيل موضوع فوق الذكر مي‌باشند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان