۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اسامی۲۰ دانشمند برجسته علوم‌پزشکی در ISC
کد خبر: ۱۴۴۷۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

اعلام شد؛

اسامی۲۰ دانشمند برجسته علوم‌پزشکی در ISC

مهراد، سرپرست ISC از اعلام اسامی۲۰ دانشمند برجسته علوم‌پزشکی از سوی این پایگاه خبر داد.

اسامی۲۰ دانشمند برجسته علوم‌پزشکی در ISC
  صبح قزوین به نقل از خبرگزاری دانشجو، به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو» به نقل از اداره روابط عمومی و همکاری های علمی بین المللی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)   و مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، مهراد، سرپرست ISC با اعلام انتخاب 20 دانشمند برجسته علوم پزشکی در ISC گفت: در یکی دو ماه اخیر دانشمندان برجسته رشته های علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه و علوم کشاورزی انتخاب و معرفی شدند.
مهراد اظهار داشت: معرفی دانشمندان فضای بسیار مطلوبی در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی بوجود آورده است و بازخوردهایی که از این نظر دریافت شده نشان می دهد که دانشگاه ها و استادان و پژوهشگران می کوشند در ارتقای علم و فناوری در زمینه های مختلف نقش بی بدیل خود را ایفا کنند.
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: دکتر فریدون عزیزی استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رتبه اول دانشمندان علوم پزشکی را در اختیار دارد.
رتبه دوم در اختیار دکتر باقر لاریجانی از دانشگاه علوم پزشکی تهران است.
سرپرست ISC ادامه داد: رتبه های سوم و چهارم به دکتر حمید علوی مجد و دکتر ناصر ولایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تعلق دارد.
مهراد خاطرنشان کرد: دانشگاه تربیت مدرس به وجود دو دانشمند برجسته در حوزه علوم پزشکی یعنی دکتر انوشیروان کاظم نژاد و دکتر سقراط فقیه زاده که رتبه های 5 و 6 دانشمندان برجسته علوم پزشکی ISC را کسب کرده اند مفتخر است.
در ادامه  مهراد توضیح داد: مجددا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رتبه های 7 و 8 را به اعتبار دکتر مهدی هدایتی و دکتر محمد علی جوادی از آن خود کرده است.
در واقع رتبه های اعلام شده، رتبه های ارزشمند این دو دانشمند برجسته است.
سرپرست ISC در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: دکتر فضل ا.
.
.
احمدی در حوزه علوم پزشکی در دانشگاه تربیت مدرس و بر اساس داده های ISC رتبه 9 را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور پربار دکتر حبیب ا.
.
.
اسماعیلی که موفق به کسب رتبه 10 ISC در حوزه علوم پزشکی شده است جزء 20 دانشگاه برتر علوم پزشکی و رشته های وابسته است.
وی در ادامه گفت: رتبه 12 علوم پزشکی در ISC در اختیار دکتر کاظم محمد از دانشگاه علوم پزشکی تهران است و رتبه 13 به دکتر پروین میرمیران از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تعلق دارد.
مهراد خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی سمنان در بین 20 دانشگاهی که دانشمندان علوم پزشکی موفق به کسب رتبه های ارزشمند ISC شده اند قرار دارد.
دکتر راهب قربانی از این دانشگاه رتبه 14 را از آن خود کرده است.
مسعود امینی با اخذ رتبه 15 وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دکتر یدا.
.
.
محرابی با کسب رتبه 16 از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر محمود محمودی با رتبه 17 و وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر عباس عبادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا.
.
.
(عج)، دکتر منصور رضایی با کسب رتبه 19 و وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و بالاخره دکتر فاطمه حسینی با کسب رتبه 20 وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشمندان برجسته ISC در علوم پزشکی و رشته های وابسته به حساب می آیند.
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: بدین ترتیب در بین 20 دانشگاه، 8 دانشمند وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می باشند.
دانشگاه های علوم پزشکی تربیت مدرس و علوم پزشکی تهران هر کدام دارای 3 دانشمند برجسته در پزشکی و رشته های وابسته اند و دانشگاه های علوم پزشکی مشهد، سمنان، اصفهان، کرمانشاه و ایران نیز هر کدام دارای یک دانشمند برجسته در علوم پزشکی می باشند.
مهراد افزود: جالب توجه اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایران گرچه اخیرا از دانشگاه علوم پزشکی تهران منفک شده و فعالیت خود را به عنوان یک دانشگاه مستقل آغاز کرده است اسم این دانشگاه در بین 20 دانشگاهی که دانشمندان برجسته علوم پزشکی ISC به دانشگاه های یاد شده وابسته اند به چشم می خورد.
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در پایان گفت: انتخاب دانشمندان برجسته براساس انتشارات آنان و مبتنی بر نشریات معتبر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در ISC ثبت و نمایه سازی می شود صورت گرفته است.
 انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان