۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اجرای تفاهم نامه طرح امحاء زباله در استان قزوین
کد خبر: ۱۴۴۶۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۱ ساعت: ۱۴:۲۴ ↗ لینک کوتاه

در دیدار مدیرکل معادن و انرژی کشور ایتالیا با مدیران استان مطرح شد

اجرای تفاهم نامه طرح امحاء زباله در استان قزوین

در دیدار مدیرکل معادن و انرژی کشور ایتالیا با مدیران استان مطرح شد که تفاهم نامه طرح امحاء زباله در استان قزوین به زودی اجرا شود.

اجرای تفاهم نامه طرح امحاء زباله در استان قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، عصر روز گذشته(دوشنبه) مدیرکل معادن و انرژی کشور ایتالیا در نشستی با مدیران اقتصادی استان با موضوع اجرای طرح امحای زباله در استان قزوین برگزار شد.
در این نشست منوچهر حبیبی، معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه رویکرد استان قزوین رونق سرمایه گذاری در استان است، گفت: در این رویکرد مسائل زیست محیطی و انرژی‌های نو در استان مورد در اولویت قرار دارد.
وی در ادامه افزود: استان قزوین در زمینه انرژی‌های پاک، انرژی خورشیدی ظرفیت بسیار بالایی دارد که تا به امروز به میزان 4 هزار مگابایت انرزی‌های نو در استان راه اندازی شده است.
این مسئول ادامه داد: استان قزوین همچنین در زمینه معادن نیز آماده سرمایه گذاری است و حضور مدیران اقتصادی در حوزه‌های مختلف در این نشست نشانگر این مهم است و ما آمادگی داریم از ظرفیت‌های سرمایه گذاری داخلی و خارجی حداکثر استفاده را ببریم.
وی اذعان کرد: در شرایط امروز که در پسابرجام قرار داریم با ارتباط گیری‌هایی که در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری به وجود آمده است، می‌توان از ظرفیت سرمایه گذارهای کشور ایتالیا بهره کافی را برد.
معاون عمرانی استاندار با اشاره به طرح امحاء زباله در استان قزوین بیان کرد: قرارداد اولیه این طرح بسته شده بود و امروز در مرحله اجرا قرار دارد تا به نوعی سرمایه گذاری این کشور در استان قزوین در عمل مشاهده شود.
وی خطاب به مدیرکل معادن و انرژی کشور ایتالیا ابراز کرد: این جمع آمادگی دارد تا با معرفی ظرفیت‌های خود در چارچوب ارتباطات خارجی از ظرفیت سرمایه گذاری شما در حوزه معادن و انرژی و بحث محیط زیستی استفاده کند.

حضور پسماند خانگی و صنعتی به عنوان یک تهدید برای ماست


در ادامه این جلسه درافشانی، معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: استان قزوین به علت مهاجرپذیربودن در موقعیت تراکم جمعیتی بالایی قرار دارد و از نظر زیرساختی و منابع آب و برق نیز دارای مزیت رقابتی است.
وی افرود: استان قزوین دارای ظرفیت‌های خوب اقتصادی در همه حوزه‌هاست و حضور پسماند خانگی و صنعتی به عنوان یک تهدید برای ماست و استان قزوین اولین استانی است که توانسته به صورت رسمی مجوز استفاده از فاینانس را بگیرد و شرکت جنیسیس ایتالیا اولین مجموعه‌ای است که از این فاینانس اسفاده می‌کند.
درافشانی ابراز کرد: مدیران بخش‌های مختلف استان قزوین آمادگی همکاری با تیم سرمایه گذار از کشور ایتالیا را دارد.

آماده سرمایه گذاری همه جانبه در ایران هستیم


در ادامه جوزپه وندیتی، مدیرکل معادن و انرژی کشور ایتالیا اذعان کرد: در دوره پسابرجام همه کشورهای اروپایی برای سرمایه گذاری در ایران اعلام آمادگی کرده‌اند؛ البته کشور ایتالیا همیشه آماده سرمایه گذاری در ایران بوده است.
وی در ادامه افزود: ارتباط ایتالیا فقط در بحث اقتصادی نبوده و ارتباط دوستانه بین دو کشور حاکم است و امیدوارم پس از رفع تحریم‌های ظالمانه یک شروع موفقیت آمیز با کشور شما داشته باشیم.
مدیرکل معادن و انرژی کشور ایتالیا گفت: با انجام این توافق در استان قزوین در زمینه بازیافت امیدواریم در زمینه فرهنگی هم موثر باشیم و ایده استان قزوین پاک با انجام فناوری‌های محیط زیستی می‌تواند افق تازه‌ای برای نسل بعد باشد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان