۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مسابقه استارت‌آپ ویکند در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۱۴۴۶۱۸ نویسنده: مجید قدیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۱ ساعت: ۱۳:۴۷ ↗ لینک کوتاه

مدیر مرکز رشد دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین:

مسابقه استارت‌آپ ویکند در قزوین برگزار می‌شود

مدیر مرکز کارآفرینی و رشد واحدهای فناور دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین از برگزاری نخستین مسابقه استارت‌آپ ویکند با حضور برنامه نویسان، مدیران تجاری، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک در دانشگاه امام (ره) قزوین خبر داد.

مسابقه استارت‌آپ ویکند در قزوین برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، مسابقه استارت‌آپ ویکند استان قزوین طی سه روز متوالی در روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه (12 تا 14 اسفند ماه) در ساختمان آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار می‌شود.

افتتاحیه این مراسم روز چهارشنبه ساعت 17 و اختتامیه آن همراه با اهدای جوایز روز جمعه برگزار خواهد شد.

مجید قدیری، مدیر مرکز کارآفرینی و مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در خصوص برگزاری این مسابقه اظهار کرد: هم اکنون سیاست کلی وزارتخانه حرکت به سمت دانشگاه‌های کارآفرین است که از دانشگاه‌های پژوهش محور می‌باشند و دنیای غرب بسیار زودتر به این عرصه ورود پیدا کرده است.

وی ادامه داد: توسعه اقتصادی پایدار، رشد واقعی علم و صنعت و به طور کلی همه مباحثی که در سیاست اقتصاد مقاومتی مطرح است با این امر تحقق می‌یابد.

مدیر مرکز کارآفرینی و مرکز رشد واحدهای فناور خاطرنشان کرد: برای این منظور باید از فرهنگ‌سازی شروع کنیم تا بتوانیم در طول زمان، سیاست‌های اجرایی لازم برای تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین را دنبال کنیم این درحالی است که هم اکنون فرهنگ قالب جامعه، فرهنگ کارمندی است.

وی تصریح کرد: متاسفانه علی رغم ارائه آموزش‌های لازم به دانشجویان در طول سال‌های تحصیل اما به دلیل هدفمند نبودن آموزش‌ها، دانشجویان به سطح مطلوب از توانمندی و اعتماد نفس که خود بتوانند شغل ایجاد کنند، نرسیده‌اند.

قدیری عنوان کرد: درست است که دست‌اندازهای زیادی برای نیل به این اهداف وجود دارد اما در صورت افزایش مطالبات، مسئولان نیز به سمت ایجاد زیرساخت‌های جدی حرکت کرده تا شرایط و روند کار آسان شود و فرد دارای ایده کارآفرینی که به دنبال ایجاد کسب و کار است با سهولت بیشتری به اهداف مورد نظر خود برسد.

عضو هیت علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) اضافه کرد: بر این اساس در گام نخست باید فرهنگ سازی صورت گیرد و در کنار آن آموزش‌های مورد نیاز با هدف ایجاد نگاه کارآفرینی به مخاطبان ارائه شود.

وی بیان کرد: معتقدم اولین و جدی‌ترین مخاطبان ما دانشجویان هستند از این رو امیدواریم با هدایت و راهنمایی اساتید و با کمک آیین‌نامه و ضوابط تعیین شده از سوی وزارتخانه، بستر مناسب برای این حرکت به وجود آید.

قدیری تاکید کرد: استارت آپ رویداد آخر هفته است که در مدت 54 ساعت به دانشجویان آموزش می‌دهیم تا ایده‌های خود را در فرآیندی سریع و با برنامه‌ریزی مورد بررسی قرار دهند و ایده‌هایی که قابلیت تبدیل شدن به ثروت دارند را بشناسند.

وی ادامه داد: بدین شکل از صرف وقت و انرژی بیشتر همچنین شکل گیری تجربه تلخ جلوگیری می‌شود و در مورد اینکه چطور می‌توان از ایده به پول رسید مباحث فراوانی مطرح می‌شود.

مدیر مرکز کارآفرینی و مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه امام قزوین عنوان کرد: جدی‌ترین بحث امر فرهنگ سازی و آموزش و ارائه شاخص‌های لازم در خصوص اینکه چه ایده‌هایی قابلیت سرمایه‌گذاری و تبدیل شدن به محصول تجاری دارند می‌باشد.

وی اضافه کرد: حرکت در این راستا از چند سال پیش شروع و فعالیت‌هایی همچون برگزاری دوره‌های کارآفرینی و بررسی ایده‌های قابل تجاری شدن انجام شده است.

قدیری تصریح کرد: این رویداد در واقع با ایجاد شرایط رقابتی با افزایش انگیزه‌های شرکت کنندگان موجب می‌شود تا افراد به شکل تیمی با یک ایده در این رویداد ورود پیدا کرده و طی سه روز با حضور مربیان روند تجاری شدن این ایده را بررسی ‌کنند.

مدیر مرکز کارآفرینی و مرکز رشد واحدهای فناور در پایان گفت: پس از ارزیابی ایده‌ها توسط داوران کشوری و استانی، در روز اختتامیه نیز از ایده‌های برتر به صورت مالی تقدیر می‌شود از سوی دیگر به این افراد مجوز حضور در مرکز ما و یا پارک علم وفناوری داده می‌شود تا با کمک پارک علم و فناوری ایده‌های خود را تجاری سازند.

گفتنی است؛ استارت آپ ویکند یک رویداد آموزشی-تجربی در سراسر دنیاست که در انتهای هفته برگزار می‌شود. در این برنامه شرکت کنندگانی همچون برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک گرد هم می‌آیند تا طی 54 ساعت ایده‌هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل دهند و هر گروه ایده‌های را اجرا کند.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان