۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین شهید حجت رفت تا حجت را بر ما تمام کند/ به عهد خود با شهید اسدی عمل کردیم
کد خبر: ۱۴۴۳۸۰ نویسنده: مطهر علیزاده تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۱ ساعت: ۸:۵۰ ↗ لینک کوتاه

یکی از دوستان شهید اسدی در مصاحبه با صبح قزوین:

شهید حجت رفت تا حجت را بر ما تمام کند/ به عهد خود با شهید اسدی عمل کردیم

دوست شهید گفت: حجت رفت تا حجت را بر ما تمام کند، رفت تا ثابت کند می‌شود مسیر زندگی را به یکباره عوض کرد. تا اثبات کند باید پا در میدان عمل گذاشت و حرافی چیزی از پیش نخواهد برد.

 شهید حجت رفت تا حجت را بر ما تمام کند/ به عهد خود با شهید اسدی عمل کردیم
حجت الاسلام سید مطهرعلیزاده از دوستان شهید حجت اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، درباره ویژگی‌های اخلاقی این شهید اظهار کرد: از ویژگی‌های برجسته شهید اسدی دوری از دنیاگرایی بود، وی بارها در دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) کوشش کرد و در آخر نیز در راه دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) به درجه رفیع شهادت نائل شد.
وی در ادامه افزود: اخلاص و صفا و مجاهده او در اجرای برنامه‌های هیأت حسین‌جان قزوین، در اداره یادمان‌های شهدا در جنوب، در برگزاری مراسم اربعین در کربلا، در خاطر و ذهن دوستان و یارانش است.
این دوست شهید عنوان کرد: این شهید در زمان حمله آمریکا به شهرهای مقدس نجف و کربلا، به صورت شخصی و داوطلبانه برای دفاع از حرم امام حسین (ع) و حرم امیرالمومنین علی (ع) به عراق رفته و با متجاوزان آمریکایی و انگلیسی جنگیده بود.
علیزاده تصریح کرد: همیشه کارهای فرهنگیِ سنگین با شهید حجت بود، شهدای یادمان والفجر یک و شهدای جبهه‌های غرب، حضرتِ معصومه (س) و صحن‌های جدید و نمایشگاه‌هایش، اردوگاه شهدای علم و فناوری و هیأت‌ها و دست‌اندرکاران برنامه «شب وداع»، مسئولان فرهنگی بعثه رهبری و حاضران در برنامه حسینیه قمی‌های کربلا در ایام اربعین، نجف و صحن حضرت زهرا، مسجد جامع المهدی (عج) و نمازگزارهایش و همه دوستان در هیأت حسین‌جان (ع) قزوین، شاهدان این حرف هستند.
وی اذعان کرد: حجت رفت تا حجت را بر ما تمام کند، رفت تا ثابت کند می‌شود مسیر زندگی را به یکباره عوض کرد. تا اثبات کند باید پا در میدان عمل گذاشت و حرافی چیزی از پیش نخواهد برد.

شهید می‌گفت؛ فرزندانم فدای حضرت زینب (س)

دوست شهید اسدی افزود: حجت رفت تا گواهی باشد که شهدا انسان‌هایی دست نیافتنی نیستند و رسیدن به آنها فقط با اخلاص ممکن خواهد شد. 
وی با بیان خاطره‌ای از شهید حجت اسدی بیان کرد: هر زمان در قزوین برای تدفین شهید گمنام می‌آوردند با مسئول امور تدفین شهدا تماس می‌گرفت و می‌گفت: قاسم، هیات حسین جان یادت نره. می‌گفتند: آقا حجت هر دفعه که نمی‌شه بیاریم هیات حسین جان، هیات های دیگه صداشون در میاد. به شوخی می‌گفت: آخه مگه پدرته! یادت باشه حسین جان با همه هیات‌ها فرق داره، اگه من شهید شدم از این بازیا درنیاریا.
می‌گفتند: تو شهید شو کل هیآت‌های شهر می‌چرخونمت. البته یادت باشه تو مناسبت باشه که همه جا هیآت باشه، خندید و با لهجه شیرینش گفت: باشد.
چندسال پیش توی هیات نشسته بودیم که شهید حجت گفت بیاید باهم پیمان ببندیم هر کداممان از دنیا رفتیم بقیه جنازشو بیارند توی هیات برای او زیارت عاشورا باهم بخونیم... امروز باید بگوییم حجت داداش ما سر پیمانمان هستیم.

آن کس که تو را شناخت جان را چه کند                 فرزند و عیال خانمان را چه کند

وی در ادامه با بیان اینکه شهدای مدافع حرم فرزندان‌شان را دوست دارند، خاطرنشان کرد: آنان خدای خود را بیشتر از مال و فرزند دوست داشتند، به همین دلیل در مسیر حق گام برداشته و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
 علیزاده گفت: زمانی که حجت اسدی در سوریه بود، وقتی دوستش در پیامی می‌نویسد «برگرد، شما سه فرزند پسر داری»، ایشان جواب دادند، فرزندانم فدای حضرت زینب (س)؛ این مطلب بیانگر عشق و علاقه وصف‌ناپذیر ایشان به اهل‌بیت (ع) و دفاع از حرم حضرت زینب(س) است.
 گفتنی است، شهید حجت اسدی در شب شهادت حضرت فاطمه (س) در حملات و انفجارهای تروریستی اطراف زینبیه دمشق در حال کمک‌رسانی به مجروحان این حادثه از ناحیه پهلو و بازو ترکش خورد و به شهادت رسید.
این شهید گرانقدر از ذاکران اهل‌بیت (ع)، فعالان فرهنگی قزوین و از مسئولان هیئت مذهبی عاشورا و هیئت عزاداران حسین‌ جان این شهر به‌ شمار می‌رفت که نقش پررنگی در جریانات مذهبی قزوین ایفا کرده بود.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان