۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین هشدار هواشناسی سیستان نسبت به طغیان رودخانه‌ها
کد خبر: ۱۴۴۱۰۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

هشدار هواشناسی سیستان نسبت به طغیان رودخانه‌ها

مدیرکل هواشناسی استان گفت: در پی بارش‌های پیش رو رودخانه‌های فصلی استان طغیان خواهند کرد.

هشدار هواشناسی سیستان نسبت به طغیان رودخانه‌ها

مدیرکل هواشناسی استان گفت: در پی بارش‌های پیش رو رودخانه‌های فصلی استان طغیان خواهند کرد.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین ) منطقه سیستان و بلوچستان، محمدرضا امیرمرادی افزود: براساس تحلیل‌های آخرین نقشه‌های هواشناسی در استان پیش‌بینی می‌شود تا پایان وقت دوشنبه هفته جاری وزش بادهای جنوبی و گرد و خاک تداوم داشته باشد، اما از همین روز تا پایان روز پنج شنبه در سطح استان افزایش ابر رخ خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در برخی نقاط ساحلی و ارتفاعات جنوب شرقی به همراه نقاط مرکزی استان شاهد وقوع رگبار سنگین باران، رعد و برق به همراه تند باد شدید و تگرگ باشیم که می‌تواند مشکلاتی را در پی داشته باشند.

امیرمرادی هشدار داد؛ در پی این شرایط جوی آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب و پر آب شدن مسیل‌ها در برخی نقاط استان دور از انتظار نخواهد بود، اما در کنار آن‌ها طغیان رودخانه‌های فصلی بویژه در نواحی نیکشهر، ایرانشهر، راسک، پارود، جکیگور، سرباز، سراوان و توابع آن نیز رخ خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی استان گفت: در طی این مدت زاهدان و شهرستان‌های شمالی استان نیز با شدت کمتری نسبت به نقاط جنوبی استان بارش رگبار باران و رعد برق خواهند داشت.

وی افزود: در کنار این بارش‌ها با نفوذ توده هوای سرد به استان از روز سه شنبه تا چهارشنبه هفته جاری در نوارغربی، و جنوب شرق استان وزش باد شدید شمالی، گرد و خاک و کاهش دمای بین 8 تا 12 درجه‌ای را شاهد خواهیم بود.

محمدرضا امیرمرادی در پایان با اشاره به این‌که این سامانه روز جمعه از استان خارج خواهد شد، گفت: براساس اطلاعات بدست آمده از نقشه‌های هواشناسی سامانه وارد شده طی این ایام در کشورهای همسایه شرقی نیز سبب بارش‌های قابل ملاحظه‌ای در نوار مرزی خواهد شد.

*عکس تزیینی است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان