۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین استقرار دو پایگاه فوریت‌های پزشکی بزودی در شهر محمدیه
کد خبر: ۱۴۴۰۷۵ نویسنده: لیلا امیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۰ ساعت: ۱۴:۵۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبر داد:

استقرار دو پایگاه فوریت‌های پزشکی بزودی در شهر محمدیه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در آینده نزدیک دو پایگاه اورژانس در محمدیه جهت رسیدگی به مشکلات بهداشتی و درمانی ساکنان این شهر استقرار می‌یابد و از سوی علوم پزشکی تجهیز خواهد شد.

استقرار دو پایگاه فوریت‌های پزشکی بزودی در شهر محمدیه
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، نشست بررسی مشکلات درمانی و بهداشتی بخش محمدیه پیش از ظهر امروز(دوشنبه) با حضور دکتر مهرام ریاست دانشگاه علوم پزشکی، رضا عسگری فرماندار البرز، بهزادپور شهردار محمدیه، صالحی بخشدار محمدیه، حجت السلام موسوی موینی امام شهر محمدیه، در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد.
در ادامه دکتر مهرام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به موفعیت خوب محمدیه در استان خاطرنشان کرد: نگاه ما به این شهر ویژه است و همواره نسبت به این منطقه دید مثبت داریم.
وی افزود: در ناحیه شهری مهرگان ساختمان‌ها به صورت مجموعه‌ای ساخته شده است و دارای مشکلات خاص خود می‌باشد که از لحاظ زیرساختی و استقرار مراکز درمانی و خدماتی دارای مشکلات فراوانی است که باید این پروژه مهم ملی مشکلات فرارویش مرتفع گردد.
مهرام همچنین به مراکز درمانی مستقر در ناحیه شهری مهرگان اشاره کرد و ادامه داد: این مراکز با مشکلات و نواقصی مواجه است از جمله فاصله مسافتی واحدهای مسکونی به آنها و اجاره‌ای بودن این مراکز که باعث بروز مشکلات برای ساکنین گردیده است.
وی اذعان کرد: در آینده نزدیک دو پایگاه اورژانس در محمدیه جهت رسیدگی به مشکلات بهداشتی و درمانی ساکنان این شهر استقرار می‌یابد و از سوی علوم پزشکی تجهیز خواهد شد که هم اکنون آمبولانس و تجهیزات آن تهیه گردیده و در حال جذب و گزینش نیرو هستیم.
این مسئول موضوع احداث بیمارستان را در محمدیه جدی دانست وگفت: این موضوع از طرف ما منتفی نیست و در دستور کار قرار دارد که امیدواریم با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری محمدیه محل‌ مناسبی را برای ساخت بیمارستان انتخاب کنیم.
وی اضافه کرد: در شرایط کنونی سیاست دولت به درباره اینگونه پروژه‌ها که در حد صفر است هیچ بر نامه‌ای ندارد تا منابع مالی آن تامین شود؛ اما با توجه به موقعیت این شهر دکتر هاشمی وزیر بهداشت دستور اکید در این خصوص را داده است.


دکتر مهرام گفت: اگر برای ساخت بیمارستان منتظر بودجه دولتی باشیم شاید باعث طولانی شدن اجرای این پروژه شود راه دوم واگذاری به بخش خصوصی است.
وی یادآور شد: تلاش می‌کنیم تا دوماه آینده منابع دولتی را جذب نماییم در غیر این صورت به دنبال مجوزات بیمارستان خصوصی خواهیم بود؛ چرا که در این بخش مانند حوزه دولتی موانعی وجود ندارد.

وجود یک بیمارستان در محمدیه را حق قانونی مردم است


در این نشست رضا عسگری، سرپرست فرمانداری شهرستان البرز با اعلام اینکه جمعیت محمدیه رو به رشد است، گفت: در آینده نزدیک 2 پایگاه فوریت پزشکی در این شهر استقرار خواهد یافت.
وی با اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی و استراتژیک شهر محمدیه و ناحیه شهری مهرگان اظهار کرد: با توجه به اینکه محمدیه و ناحیه شهری در بین دو شاهراه اصلی جاده قدیم و اتوبان واقع شده همین امر این منطقه را در مسیر ورود گردشگران و مسافران به استان و دیگر مناطق کشور قرار داده است که باید مورد توجه ویژه مسئولان قرا بگیرد.
این مسئول در ادامه به رشد جمعیتی شهر محمدیه به خصوص اسکان بیش از بیست و پنج هزار واحد مسکونی مسکن مهر در مهرگان اشاره کرد.
وی گفت: شهر محمدیه به عنوان دومین شهر استان از لحاظ جمعیتی لقب گرفته است که باید نگاه فراتر به این شهر داشته باشیم تا بتوانیم با اختصاص اعتبارهای شایسته به فکر حل مشکلات درمان و بهداشت آن باشیم.
سرپرست فرماندار شهرستان البرز وجود یک بیمارستان در محمدیه را حق قانونی مردم دانست و ابراز کرد: تاسیس یک بیمارستان توسط دولت یا بخش خصوصی ضروریست.
وی اضافه کرد: با توجه به جمعیت 135000 نفری محمدیه درمانگاه‌های موجود پاسخگوی نیازهای درمانی و بهداشتی شهروندان و ساکنان این منطقه نیست.

بخش محمدیه نیازمند توجه جدی مسئولین است


در ادامه این نشست حسین بهزادپور، شهردار محمدیه گفت: مشکلات فراروی ناحیه شهری مهرگان از جمله بهداشت و درمان علاوه بر شهرداری، مشکلات فراونی را هم برای ساکنین منطقه به وجود آورده است.


وی افزود: امیدواریم مسئولین باتوجه به وعده‌های خود درخصوص ساخت بیمارستان و حل مشکلات درمانی و بهداشتی منطقه ثابت قدم باشند تا بتوانیم آنچه که حق مردم و شایسته آنان است انجام دهیم.
شهردار محمدیه ضمن گلایه از عدم توجه ویژه مسئولان به محمدیه بخصوص ناحیه شهری مهرگان در بحث بهداشت و درمان ابراز کرد: در سال 93 طی پیگیری‌های مدیریت شهری بخش خصوصی حاضر شد در این شهر در احداث بیمارستان وارد شود.
وی اضافه کرد: این موضوع به سیستم و سیکل اداری دانشگاه علوم پزشکی وارد شد که پس از بررسی و تحقیق از سوی همین مسئولان اعلام شد که ساخت بیمارستان دولتی در الویت است که ساخت بیمارستان توسط بخش خصوصی منتفی گردید.
این مسئول یادآور شد: چرا باید نگاه‌ها به منطقه متفاوت باشد در یک شهر دیگر از استان تصمیم گرفته شده توسط بخش خصوصی یک بیمارستان 1000 تختخوابی احداث شود اما در شهر محمدیه سرمایه گذار دفع و در شهرهای دیگر جذب می‌شود که این بی عدالتی است.
وی از تاخیر و عدم اجرای مصوبه دولت درباره دو بیمارستان در محمدیه و شهر الوند هم انتقاد کرد و گفت: چرا این مصوبات اجرایی نمی‌شود؟
بهزادپور ادامه داد: ناحیه شهری مهرگان یکی از پروژه‌های مهم کشوری و ملی است که در شمال شهر محمدیه با احداث بیش از 35 هزار واحد مسکونی مهر ایجاد گردیده که هم اکنون جمعیت مهرگان و محمدیه با احتساب هم به بیش از 150000 هزار نفر رسیده که پیش بینی می‌شود با این روند در ده سال آینده جمعیت دویست هزاری را برای بخش محمدیه پیش بینی خواهیم کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان