۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین نظارت بر پارکینگ خودروها ضروری است
کد خبر: ۱۴۴۰۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۰ ساعت: ۱۳:۱۸ ↗ لینک کوتاه

دبیر کمیته حقوقی و قضایی مواد مخدر استان قزوین:

نظارت بر پارکینگ خودروها ضروری است

دبیر کمیته حقوقی و قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین نظارت بیش از پیش بر پارکینگ خودروها را ضروری و مهم دانست و بر حفظ حقوق افراد حتی متهمان و مجرمان تأکید کرد.

نظارت بر پارکینگ خودروها ضروری است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، شجاع ذوقی، دبیر كميته حقوقي و قضايي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان قزوين اظهار کرد: يكي از دستاوردهاي نظام اسلامي آزادي‌هاي فردي و اجتماعي است كه براي افراد وجود دارد.

وی ادامه داد: وقتي كسي مجرم است بايد به مجازات خود برسد ولي نبايد ساير حقوق وي ضايع شود و يا اينكه در بررسي‌هاي مربوط به كشف جرم نبايد حقوق افراد ناديده گرفته شود.

دبیر کمیته حقوقی و قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین اضافه کرد: از همين رو مي‌بينيم كه در آئين دادرسي كيفري جديد مباحث حقوق فردي و اجتماعي افراد بيش از پيش مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: پاركينگ‌ها بايد محصور باشد و نظارت‌ها هم بر پاركينگ‌ها دقيق‌تر شود و در اين ميان اگر كسي بخواهد وارد پاركينگ شده و به خودرو دسترسي داشته باشد، بايد اين دسترسي با مجوز و همراه با نگارش صورت‌جلسه باشد.

ذوقي عنوان کرد: گاهي برخي گلايه از سوي افراد مبني بر سرقت قطعات خودرو مطرح مي‌شود كه اين موضوع بايد مورد دقت نظر قرار گيرد چراكه اموال موجود در پاركينگ‌ها يا شخصي بوده و يا متعلق به بيت‌المال است كه در هر دو صورت صيانت از آن ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: وقتي دستور توقيف خودرو صادر مي‌شود لازم است ضابطان دستگاه قضايي بدون هيچ‌گونه مانعي آن را اجرا و به همان ترتيب نيز شرايط دسترسي همكاران قضايي را فراهم كنند.

دبیر کمیته حقوقی و قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین خاطرنشان کرد: در نگهداري اموال متهمان بايد شرايط نگهداري به خوبي رعايت شود و اين شرايط شامل گرما، سرما و پوشيدگي است.

وی یادآورشد: گاهي برخي اقلام متهمان در هنگام دستگيري ممكن است ارزش چنداني نداشته باشد ولي لازم است با انضباط و قانون مداري اين اموال مورد توجه و حفاظت قرار گيرد تا حقوق افراد تضييع نشود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان