۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مراسم اختتامیه کارگاه‌های آموزشی خانواده در شهر محمدیه
کد خبر: ۱۴۳۹۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۰ ساعت: ۱۲:۲۶ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان شهری برگزار شد؛

مراسم اختتامیه کارگاه‌های آموزشی خانواده در شهر محمدیه

مراسم اختتامیه کارگاه‌های آموزشی خانواده با حضور مسئولان شهری در محمدیه برگزار شد.

مراسم اختتامیه کارگاه‌های آموزشی خانواده در شهر محمدیه
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، حسین بهزادپور، شهردار محمدیه در مراسم اختتامیه کارگاه‌های آموزشی خانواده که در سالن آمفی تئاتر مجتمع نیایش شهر محمدیه برگزار شد، اظهار کرد: پس از تشکیل 18 جلسه دوره‌های آموزشی در مباحث مختلف، این مراسم به منظور ارائه عملکرد 6 ماهه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر در بخش اجرای کارگاه‌های آموزشی برگزار شد.

استقبال 1299 نفر از 18 کارگاه آموزشی خانواده
وی افزود: 1299 نفر طی 18 جلسه دوره‌های آموزشی در این کلاس‌ها حضور داشتند که استقبال خوب مخاطبان از این برنامه‌ها تکلیف ما را سنگین و اراده ما را نسبت به تداوم برنامه‌ها مصمم‌تر کرد.
شهردار محمدیه خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر در برنامه‌های فرهنگی سال 94 و 95 برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی مختلفی را پیش رو دارند زیرا معتقدیم شهر یک موجود زنده است و دارای کالبد است.

بهزادپور تصریح کرد: همانگونه که برای اداره شهر در موضوعات مختلف شهری اعم از بهبود امور شهری و خدمات شهری باید به شهر رسیدگی شود باید نسبت به تغذیه روح شهر نیز توجه ویژه‌ای داشت.

وی تاکید کرد: امیدواریم با برقراری ارتباط اجتماعی صمیمی میان مردم شهر و نهاد شهرداری، شهری با شاخصه‌های توسعه مناسب داشته باشیم چراکه شهر محمدیه دارای شاخصه‌های خوب شهری است و باید در موضوعات اجتماعی نیز این شاخصه‌ها را افزایش داد.

زهرا قلی‌خانی، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر محمدیه در این مراسم اظهار کرد: 18 جلسه کارگاه آموزشی در پارک بانوان شهر محمدیه برگزار شد.

وی در ادامه افزود: بانوان ما منشا برکات فراوانی هستند زیرا نیمی از اقشار جامعه را تشکیل می‌دهند لذا با برگزاری این کلاس‌ها تلاش شد تا با افزایش سطح آگاهی در جهت رفع مشکلات حرکت کرد.

قلی‌خانی خاطرنشان کرد: همه افراد در هر برهه‌ای از زمان به آموزش نیاز اساسی دارند و در این میان با توجه به نقش مهم و فعال بانوان در تربیت نسل آینده، ارتقاء سطح آگاهی زنان از اهمیت به سزایی برخوردار است.

زنان مهم‌ترین عنصر فرهنگ ساز جامعه هستند

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر محمدیه بیان کرد: بانوان سه نقش خانوادگی مادری، خواهری، همسری و دختری را برعهده دارند و ضروری‌ترین امر برای زنان، جهت تاثیرگذاری در خانواده به عنوان مهم‌ترین عنصر فرهنگ ساز، آشنایی با اهمیت این نقش‌هاست.
وی در ادامه با اشاره به کارکرد خانواده سالم در رشد و ارتقاء اعضا و پویایی جامعه عنوان کرد: خانواده به عنوان مهم‌ترین الگو، در حفظ سلامتی روحی، جسمی و جنسی اعضای خانواده نقش به سزایی دارد و کارکرد درست آن موجب کاهش آمار خشونت‌ در جامعه می‌شود.

این مسئول ادامه داد: کارکردهای تربیتی و جامعه پذیری همچنین انسان سازی خانواده بر کسی پوشیده نیست و زنان در این بین نقش موثری دارند زیرا پرورش فرزندان به عنوان نسل آینده ساز کشور بر عهده آنها است.

وی تصریح کرد: کلاس‌های بسیار زیادی برای توانمند سازی و آگاهی خانواده‌ها با حضور اساتید برجسته پیرامون
مباحثی همچون مهارت‌های فرزند پروری، ارتباط با نوجوانان در دوران بلوغ، تکنیک‌های ارتباط با فرزندان، تغذیه کودک، مهارت مدیریت استرس، مدیریت اقتصادی خانواده و آشنایی با انواع سرطان‌ها برگزار شد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر محمدیه در پایان گفت: نظر سنجی های انجام شده حاکی از میزان رضایت بالای شرکت کنندگان در این دوره‌های آموزشی می‌باشد.

در پایان مراسم با حضور دکتر درویشی، بخشدار و اعضای شورای اسلامی شهر محمدیه از عوامل برگزاری کلاس‌ها و اساتید تجلیل شد.

گفتنی است، شورای اسلامی و شهرداری محمدیه در راستای تقویت برنامه‌های فرهنگی شهر همچنین بهره‌مندی خانواده‌ها از تکنیک‌های روز آموزش خانوده اقدام به برگزاری چندین گارگاه آموزشی خانواده با حضور اساتید مجرب و کارشناسان خانواده در پارک بانوان این شهر کرده بود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان