۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۶۰ درصد از معلمان پرورشی استان تخصص لازم را ندارند
کد خبر: ۱۴۳۸۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۰ ساعت: ۱۱:۴۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

۶۰ درصد از معلمان پرورشی استان تخصص لازم را ندارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: از مجموع معلمان تربیتی که داریم، ۶۰ درصد غیرمرتبط با این حوزه هستند و این موضوع یکی از اساسی‌ترین اشکالات و موانع در کار تربیتی دانش آموزان استان است.

۶۰ درصد از معلمان پرورشی استان تخصص لازم را ندارند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در دیدار با آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: مرکز امور تربیتی در جمهوری اسلامی از سوی شهید رجایی و باهنر پایه‌گذاری شد و امروز به لطف خدا درختی تنومند شده است.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش یکی از مراکز اصلی تربیت دینی است، افزود: کار پرورشی و تربیتی با بخشنامه، نگاه اداری و دستورالعمل با نتیجه مطلوب همراه نخواهد شد و این حوزه به دغدغه جدی‌تر مسئولان نیازمند است.
این مسئول ادامه داد: کسی که می‌خواهد معلم دیگران باشد، اول باید معلم خودش باشد و کار تربیتی کار فطری و قلبی است و معلم باید کار الهامی انجام دهد، نه کلامی و مربی تربیتی باید با این نگاه به امر تربیت بپردازد.
وی ابراز کرد: خدای متعال در حوزه تربیتی دستورات فراوانی دارد و این مهم باید نقشه راه معلمان تربیتی باشد، چرا که بدون توجه به آن، معرفت افزایی حاصل نخواهد شد.
قاسمی گفت: از مجموع معلمان تربیتی که داریم، 60 درصد غیرمرتبط با این حوزه هستند و این موضوع یکی از اساسی‌ترین اشکالات و موانع در کار تربیتی دانش آموزان استان است و باید تلاش کنیم نیروهای مرتبط با این حوزه جذب نماییم.
حجت‌الاسلام انصاری، معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: 24 کانون فرهنگی و تربیتی در استان داریم و این کانون‌ها دانش آموزان را جذب و برای اوقات فراغت آن‌ها برنامه‌ریزی کنند.
وی تصریح کرد: 654 مدرسه دارای کتابخانه و 388 مدرسه فاقد کتابخانه هستند و با هزینه کم می‌توانیم برای آن‌ها کتابخانه احداث کنیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان